جستجو

چهاردهمین هفته فیلم و عکس مهاباد با تقدیر از فعالان حوزه‌ی فیلم‌ کوتاه و عکاسان جوان این شهرستان پرونده خود را بست.

به گزارش روابط عمومی انجمن سینمای جوانان ایران، «رحیم بایزیدی» رئیس انجمن سینمای جوانان مهاباد در اختتامیه این مراسم اعلام کرد: در حالی چهاردهمین هفته فیلم و عکس این شهرستان را به پایان می‌بریم که  سینمای کوتاه همچنان نیازمند حمایت مسئولین و اقشار مختلف فرهنگی و هنری این شهرستان است .

بایزیدی فیلم کوتاه را دروازه فیلم بلند خواند و بیان کرد: امروز انجمن سینمای جوانان ایران با سابقه چهار دهه فعالیت در زمینه فیلم‌سازی و آموزش و حمایت‌های تولید بستری را برای فعالان این قشر فراهم کرده است و آن هم برگزاری گردهمایی فیلم‌سازان و عکاسان است.

بایزیدی با گلایه از مسئولین شهرستانی در خصوص حمایت نکردن معنوی و مادی از فیلم‌سازان اظهار داشت: انجمن سینمای جوانان مهاباد با همه این سختی‌ها پای به تولد سی سالگی خود گذاشته و مفتخر به این است که فیلم‌سازان خوبی را به جامعه سینمایی تحویل داده است.

در ادامه این مراسم، مناف ایرانپناه از پیشکسوتان عرصه فیلم و تلویزیون تصریح کرد: مهاباد پیش از این دارای سه سالن سینما بود اما متاسفانه این شهرستان از سال ۱۳۸۰ رنگ سینما را به خود ندیده است.

ایرانپناه افزود: انجمن سینمای جوانان مهاباد توانسته است رسالت خود را با وجود تمام محدودیت‌ها به نحو احسن طی کند و امروز ما شاهد چنین برنامه‌هایی در حمایت از جوانان هستیم.

کیانی معاون برنامه‌ریزی فرماندار مهاباد نیز در اختتامیه این مراسم طی سخنانی گفت: سینما یک نیاز در جامعه شهری است و نگرش یک سینماگر نسبت به محیط و جامعه، نگاهی کاوشگرانه است؛ چه بسا گاهی وقت‌ها یک عکاس و یا یک فیلم‌ساز با ثبت یک لحظه و یا ساخت یک فیلم می‌تواند ذهن مردم جامعه را به خود معطوف کند.

وی افزود: شهرستان مهاباد دارای فیلم‌سازان تراز اول و عکاسان جوانی است که توانسته‌اند در محافل ملی و بین‌المللی جایگاه خود را در جوامع سینمایی مطرح کنند.

چهاردهمین هفته فیلم و عکس شهرستان مهاباد از تاریخ ۶ الی ۸ مهر ماه در این شهرستان برگزار شد.

خبر: رحیم بایزیدی / انجمن سینمای جوانان مهاباد

پوستر ششمین همایش مطالعات فیلم ک...
فیلم‌ساز لرستانی جایزه‌اش را به ...
کتاب «مجموعه فیلم‌نامه کوتاه» ، ...
«پیام خصوصی» در جشنواره کونکوردی...
از فیلم‌سازی با پول تو جیبی تا آ...
«سوره» میزبان نشست‌های تخصصی «فی...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *