جستجو

 

چهار فیلم کوتاه ایرانی به جشنواره بین‌المللی «مذهب امروز» ایتالیا راه یافتند.

 

به‌گزارش روابط‌عمومی انجمن سینمای جوانان ایران، بیست و پنجمین دوره جشنواره بین‌المللی “مذهب امروز” ایتالیا میزبان فیلم‌های کوتاه «کپسول»به نویسندگی و کارگردانی امیر پذیرفته، مستند «رویای یک اسب» ساخته مرجان خسروی، «هلو» به‌کارگردانی مهدی حسین‌خانی و «آرام‌گاه» ساخته علی دارایی خواهد بود.

جشنواره بین‌المللی فیلم “مذهب امروز” (Religion Today Film Festivale) از سال  ١٩٩٧ آغاز به کار کرده است و با هدف تفسیر، انتقال و تعمیق مضامین ایمان و کثرت پدیده‌های دینی، از طریق روش‌های مشخصی در سینما و ایجاد فرهنگ صلح و گفتگو میان ادیان، فرهنگ‌ها و مردم برگزار می‌شود. این جشنواره پتانسیل سینما را به‌عنوان کارگاهی برای درک متقابل بهتر بین ادیان و فرهنگ‌ها کشف و ارتقا می‌بخشد. در واقع ،تأثیر بی‌چون و چرای تصویر فیلم، اندیشه و شیوه‌های تجربیات مختلف مذهبی در روابط آن‌ها با جامعه را به مخاطبان زیادی منتقل می‌کند و این امر را پیش‌فرض لازم برای ارتقای مسیر برخورد، شنیدن و گفت‌وگو می‌شمارد.

گفتنی‌است فیلم ‌های بلند و نیمه‌بلند «دژ بازمانده» اثر فرشاد فدائیان و «19» ساخته منیژه حکمت نیز در این دوره از جشنواره حضور دارند.

جشنواره “مذهب امروز”در هر دوره به موضوعی خاص اختصاص می‌یابد که شامل رویدادهای ویژه و کارگاه های آموزشی مرتبط با موضوع سالیانه است. بیست و پنجمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم «مذهب امروز» از تاریخ ۱۴ تا ۲۱ سپتامبر (۲۳ تا ۳۰ شهریور) در شهر ترنتو ایتالیا برگزار می‌شود.

از کمدی تا آخرالزمان / هفتمین جل...
«فیلم‌جُستار» از هر تعریف و قاعد...
جایزه رِمی «ورلد فست» آمریکا به ...
پوستر ششمین همایش مطالعات فیلم ک...
فیلم‌ساز لرستانی جایزه‌اش را به ...
کتاب «مجموعه فیلم‌نامه کوتاه» ، ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *