جستجو

 

چهار فیلم کوتاه ایرانی به جشنواره بین‌المللی «مذهب امروز» ایتالیا راه یافتند.

 

به‌گزارش روابط‌عمومی انجمن سینمای جوانان ایران، بیست و پنجمین دوره جشنواره بین‌المللی “مذهب امروز” ایتالیا میزبان فیلم‌های کوتاه «کپسول»به نویسندگی و کارگردانی امیر پذیرفته، مستند «رویای یک اسب» ساخته مرجان خسروی، «هلو» به‌کارگردانی مهدی حسین‌خانی و «آرام‌گاه» ساخته علی دارایی خواهد بود.

جشنواره بین‌المللی فیلم “مذهب امروز” (Religion Today Film Festivale) از سال  ١٩٩٧ آغاز به کار کرده است و با هدف تفسیر، انتقال و تعمیق مضامین ایمان و کثرت پدیده‌های دینی، از طریق روش‌های مشخصی در سینما و ایجاد فرهنگ صلح و گفتگو میان ادیان، فرهنگ‌ها و مردم برگزار می‌شود. این جشنواره پتانسیل سینما را به‌عنوان کارگاهی برای درک متقابل بهتر بین ادیان و فرهنگ‌ها کشف و ارتقا می‌بخشد. در واقع ،تأثیر بی‌چون و چرای تصویر فیلم، اندیشه و شیوه‌های تجربیات مختلف مذهبی در روابط آن‌ها با جامعه را به مخاطبان زیادی منتقل می‌کند و این امر را پیش‌فرض لازم برای ارتقای مسیر برخورد، شنیدن و گفت‌وگو می‌شمارد.

گفتنی‌است فیلم ‌های بلند و نیمه‌بلند «دژ بازمانده» اثر فرشاد فدائیان و «19» ساخته منیژه حکمت نیز در این دوره از جشنواره حضور دارند.

جشنواره “مذهب امروز”در هر دوره به موضوعی خاص اختصاص می‌یابد که شامل رویدادهای ویژه و کارگاه های آموزشی مرتبط با موضوع سالیانه است. بیست و پنجمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم «مذهب امروز» از تاریخ ۱۴ تا ۲۱ سپتامبر (۲۳ تا ۳۰ شهریور) در شهر ترنتو ایتالیا برگزار می‌شود.

تجسم یک باور کهن
موفقیت فیلم کوتاه «آخرین شیهه‌ی ...
در روزهای پایانی اسفند نهمین هفت...
گستره وحشت
حسن خمسه سرپرست انجمن سینمای جوا...
پایان فیلمبرداری فیلم کوتاه «مهم...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *