جستجو

آیین تجلیل از برگزیدگان فیلم و عکس انجمن سینمای جوانان همدان برگزار شد .

به گزارش روابط عمومی انجمن سینمای جوانان ایران، آیین تجلیل از برگزیدگان جوان فیلم و عکس همدان روز یکشنبه ۱۹ بهمن ماه در مجتمع فرهنگی هنری بوعلی سینا برگزار شد.

احسانی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان در ابتدای این آیین ضمن خوش آمدگویی و تبریک ایام الله دهه فجر انقلاب اسلامی  اظهار کرد: در اهمیت فرهنگ و هنر همین بس که چیزی گرانبهاتر مقوله‌های فرهنگی و هنری در جامعه وجود ندارد .

احسانی با تاکید بر اینکه هویت ویژگی خاصی است که تفاوت جوامع با یکدیگر را مشخص می کند؛ خاطر نشان کرد: در نظام بین‌الملل ، هر سرزمینی می‌تواند مرز جغرافیایی و جمعیت مشخصی داشته باشد، حکمرانی و نظام سیاسی داشته باشد؛ اما آنچه هویت آن ملتی را می‌سازد، فرهنگ و هنر آن ملت و نظام است .

وی همپنین افزود: هنرهای فاخر هر سرزمینی در هویت‌بخشی و شناخت افراد از جوامع بشری تاثیرگذار است، بنابراین ارج نهادن به فرهنگ و هنر یک سرزمین ضروری است .

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان با بیان اینکه با گذشت سالیان زیادی برخی هنرها مانند سینما در کشور ما بومی‌سازی شده است، تصریح کرد: سینما از دو جنبه صنعتی و فرهنگی قابل بررسی است. سینما یکی از قدرتمندترین ابزار فرهنگ‌سازی است زیرا در زندگی روزمره زمان زیادی از اوقات ما را تماشای تصاویر سینما و تلویزیون می‌گیرد که قابل حذف هم نیست .

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان تصریح کرد: از هنر سینما استفاده‌های متعددی می‌شود که هم نظام سیاسی، هم مردم و هم تشکل‌ها در جهت فرهنگ‌سازی، انسجام ملی، آموزش و اصلاح رفتارها از آن بهره‌مند می‌شوند

وی با اشاره به اینکه چهار دفتر انجمن سینمای جوانان در سطح استان وجود دارد بیان کرد: سه دفتر همدان، نهاوند و ملایر از بهترین دفاتر کشور محسوب می‌شوند.

احسانی از پیگیری برای  راه اندازی دفاتر نمایندگی  انجمن سینمای جوانان در همه شهرستان‌ها خبر داد و گفت: در حال حاضر نمایندگی  انجمن سینمای جوانان شهرهای اسدآباد و بهار در حال پیگیری است و مابقی شهرها نیز به مرور دنبال خواهد شد .

در ادامه این مراسم که به مناسبت تجلیل از هنرمندان جوان  استان همدان در دهه فجر برگزار شد از ۳2 فیلمساز و عکاس جوان استان همدان که طی سال گذشته موفق به کسب افتخار در حوزه های عکس و فیلم در جوامع بین المللی ، ملی ، منطقه ای و استانی شده بودند با اهدای لوح تقدیر و جایزه نقدی از ایشان تجلیل شد.

همپنین علاوه بر این ، از ۶ نفر از اعضای فعال دفاتر انجمن سینمای جوانان نهاوند تویسرکان و ملایر نیز تقدیر به عمل آمد

 

.

 

.

از کمدی تا آخرالزمان / هفتمین جل...
«فیلم‌جُستار» از هر تعریف و قاعد...
جایزه رِمی «ورلد فست» آمریکا به ...
پوستر ششمین همایش مطالعات فیلم ک...
فیلم‌ساز لرستانی جایزه‌اش را به ...
کتاب «مجموعه فیلم‌نامه کوتاه» ، ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *