جستجو

آیین تجلیل از برگزیدگان فیلم و عکس انجمن سینمای جوانان همدان برگزار شد .

به گزارش روابط عمومی انجمن سینمای جوانان ایران، آیین تجلیل از برگزیدگان جوان فیلم و عکس همدان روز یکشنبه ۱۹ بهمن ماه در مجتمع فرهنگی هنری بوعلی سینا برگزار شد.

احسانی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان در ابتدای این آیین ضمن خوش آمدگویی و تبریک ایام الله دهه فجر انقلاب اسلامی  اظهار کرد: در اهمیت فرهنگ و هنر همین بس که چیزی گرانبهاتر مقوله‌های فرهنگی و هنری در جامعه وجود ندارد .

احسانی با تاکید بر اینکه هویت ویژگی خاصی است که تفاوت جوامع با یکدیگر را مشخص می کند؛ خاطر نشان کرد: در نظام بین‌الملل ، هر سرزمینی می‌تواند مرز جغرافیایی و جمعیت مشخصی داشته باشد، حکمرانی و نظام سیاسی داشته باشد؛ اما آنچه هویت آن ملتی را می‌سازد، فرهنگ و هنر آن ملت و نظام است .

وی همپنین افزود: هنرهای فاخر هر سرزمینی در هویت‌بخشی و شناخت افراد از جوامع بشری تاثیرگذار است، بنابراین ارج نهادن به فرهنگ و هنر یک سرزمین ضروری است .

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان با بیان اینکه با گذشت سالیان زیادی برخی هنرها مانند سینما در کشور ما بومی‌سازی شده است، تصریح کرد: سینما از دو جنبه صنعتی و فرهنگی قابل بررسی است. سینما یکی از قدرتمندترین ابزار فرهنگ‌سازی است زیرا در زندگی روزمره زمان زیادی از اوقات ما را تماشای تصاویر سینما و تلویزیون می‌گیرد که قابل حذف هم نیست .

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان تصریح کرد: از هنر سینما استفاده‌های متعددی می‌شود که هم نظام سیاسی، هم مردم و هم تشکل‌ها در جهت فرهنگ‌سازی، انسجام ملی، آموزش و اصلاح رفتارها از آن بهره‌مند می‌شوند

وی با اشاره به اینکه چهار دفتر انجمن سینمای جوانان در سطح استان وجود دارد بیان کرد: سه دفتر همدان، نهاوند و ملایر از بهترین دفاتر کشور محسوب می‌شوند.

احسانی از پیگیری برای  راه اندازی دفاتر نمایندگی  انجمن سینمای جوانان در همه شهرستان‌ها خبر داد و گفت: در حال حاضر نمایندگی  انجمن سینمای جوانان شهرهای اسدآباد و بهار در حال پیگیری است و مابقی شهرها نیز به مرور دنبال خواهد شد .

در ادامه این مراسم که به مناسبت تجلیل از هنرمندان جوان  استان همدان در دهه فجر برگزار شد از ۳2 فیلمساز و عکاس جوان استان همدان که طی سال گذشته موفق به کسب افتخار در حوزه های عکس و فیلم در جوامع بین المللی ، ملی ، منطقه ای و استانی شده بودند با اهدای لوح تقدیر و جایزه نقدی از ایشان تجلیل شد.

همپنین علاوه بر این ، از ۶ نفر از اعضای فعال دفاتر انجمن سینمای جوانان نهاوند تویسرکان و ملایر نیز تقدیر به عمل آمد

 

.

 

.

تماشای فیلم‌های درام و فانتزی در...
حضور استاندار فارس در دفتر انجمن...
همزمان با حضور در جشنواره کن از ...
محسن جهانی سرپرست انجمن سینمای ج...
سیدوحید سیدحسینی به‌عنوان سرپرست...
تک‌نوازی در نشست فیلم کوتاه تبریز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *