جستجو

کارگردان فیلم کوتاه «شوفر» تاکید کرد جشنواره فیلم کوتاه تهران معتبرترین جشنواره سینمای ایران به لحاظ مخاطب، کیفیت و نحوه اجرا و برگزاری است.

به گزارش ستاد خبری سی و هفتمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران به نقل از ایرنا،  کارگردان فیلم کوتاه «شوفر» تاکید کرد جشنواره فیلم کوتاه تهران معتبرترین جشنواره سینمای ایران به لحاظ مخاطب، کیفیت و نحوه اجرا و برگزاری است.

رضا نجاتی با فیلم کوتاه شوفر در سی و سومین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان حضور داشت و موفق به دریافت جایزه بهترین فیلم کوتاه داستانی بخش مسابقه ملی شد.

این فیلمساز درباره وضعیت امروزه فیلم کوتاه در ایران گفت: شاهد پیشرفت قابل توجهی از سال 92 به لحاظ فنی و محتوایی در این حوزه هستیم و هر جشنواره مرتبط برای فیلمسازان رقابتی بسیار سخت به شمار می‌آید.

وی ادامه داد: در دهه‌های پیش برخی از فیلمسازان با حضور در یکسری از جشنواره‌های خارجی از آثار جهانی الهام گرفته و فیلم‌های خوبی را تولید می‌کردند و ما هم از آثار آن‌ها الگوبرداری می‌کردیم اما امروز با پیشرفت فضای مجازی که به واسطه آن ما در جریان رویدادهای سینمایی بزرگ جهان مانند جایزه اسکار، جشنواره فیلم کن و … قرار می‌گیریم، زمینه پیشرفت و ارتقای سطح فیلمسازی کارگردانان حوزه فیلم کوتاه فراهم شده است.

نجاتی در پاسخ به اینکه جشنواره فیلم کوتاه تهران در ایجاد بستری مناسب برای عرضه آثار کارگردانان فیلم کوتاه و برقراری ارتباط با مخاطبان تا چه اندازه موثر است، توضیح داد: بدون شک نقش جشنواره فیلم کوتاه تهران در زمینه جلب نظر مخاطبان انکارناپذیر است زیرا این رویداد سینمایی معتبرترین جشنواره داخلی سینمای ایران به لحاظ مخاطب، کیفیت و اجراست و بسیار می‌تواند بر پیشرفت و ارتقای کیفیت این حوزه تاثیرگذار باشد.

این کارگردان درباره الزامات حوزه فیلم کوتاه در ایران، گفت: به نظرم باید اجازه دهیم تا تفکرات متعدد و متنوع در رویدادهای سینمایی حضور پیدا کنند. اگر به دنبال پیشرفت هستیم نباید در نمایش فیلم‌های کوتاه سختگیرانه عمل کنیم. باید بپذیریم که جشنواره یا به طور خاص فیلم کوتاه مخاطب خاص خودش را دارد. به همین دلیل اگر مرزبندی‌های سخت گیرانه‌ای در حوزه فیلم کوتاه داشته باشیم در مسیر پیشرفت دچار مشکل می‌شویم.

نجاتی نگاه سایر جشنواره‌های کشور را به فیلم کوتاه اینچنین ارزیابی کرد: قطعا اختصاص بخشی مستقل به فیلم کوتاه در سایر جشنواره‌های کشور از نظر انگیزشی برای فیلمسازان موثر است اما نگاه جشنواره فیلم کوتاه تهران تخصصی‌تر است و قابل مقایسه با سایر رویدادهای سینمایی نیست.

سی و هفتمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران به دبیری سید صادق موسوی از چهارشنبه 7 آبان با برگزاری نشست‌های تخصصی «37-20» آغاز می‌شود.

«آخرین شیهه اسبی که خواب پروانه ...
روایتی از استعمار اروپاییان با ...
افزایش سقف حمایت «انجمن سینمای ج...
از فیلم‌سازی «بدون دیالوگ» تا خن...
«آخرین شیهه اسبی که خواب پروانه ...
هفتمین جلسه فصل نهم پاتوق فیلم ک...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *