جستجو
محمد پوستین دوز، کارگردان فیلم کوتاه «انسان»:

 

 محمد پوستین دوز، کارگردان فیلم کوتاه «انسان» در شصت و پنجمین جشنواره منطقه‌ای ایساتیس- یزد معتقد است راه‌اندازی دوباره جشنواره‌های منطقه‌ای توسط انجمن سینمای جوانان ایران که به دلیل کرونا مدتی متوقف شده بود، به کشف استعدادهای جوان فیلمساز کمک شایانی خواهد کرد.

پوستین‌دوز کارگردان فیلم کوتاه داستانی «انسان» که در شصت و پنجمین جشنواره منطقه‌ای ایساتیس- یزد شرکت دارد، درباره اهمیت راه‌اندازی دوباره این رویدادها بعد از کرونا عنوان کرد: به نظرم مرکز زدایی و برداشتن تمرکز از پایتخت در برگزاری جشنواره‌ها به خودی خود اتفاق بسیار خوبی است. چراکه بیشتر کارگردانان حاضر در این جشنواره با اولین فیلمشان حضور پیدا کرده‌اند و رویدادهای منطقه‌ای به تشویق و ترغیب آن‌ها برای ادامه مسیر فیلمسازی کمک می کند.
وی با اشاره به تجربه حضورش در جشنواره‌های منطقه‌ای دیگر ادامه داد: رویکرد این جشنواره‌ها در ایجاد فضای رقابت آثار که به ارتقای کیفیت شان منجر می‌شود، امری مهم برای فیلم کوتاه است. من پیش از این در جشنواره‌های منطقه‌ای دیگری مثل کاشان هم شرکت داشتم. به نظرم راه اندازی دوباره جشنواره‌های منطقه‌ای اتفاق درخوری است و به پیشبرد اهداف اصلی انجمن سینمای جوانان ایران هم کمک می‌کند و همچنین دایره‌ی جدیدی از سینماگران جوان و خلاق و بااستعداد را به بدنه فیلم کوتاه معرفی می‌کند.
این کارگردان جوان درباره فیلم «انسان» نیز بیان کرد: این اولین حضور جشنواره‌ای فیلم من در ایران است اما پیش از این در برخی جشنواره‌های بین‌المللی نیز شرکت کرده و حتی در جشنواره لهستان و … نیز نامزد شده است. فیلم کوتاه داستانی انسان را در اواخر سال ۹۹ ساختم و درباره پدری است که مشکل کبد و پسرش برای حل مشکل او دست به کارهای مختلفی می‌زند. ‌
وی در پایان گفت: جشنواره‌های منطقه‌ای در کیفیت کار فیلمسازان در ادامه تاثیر مثبتی می‌گذارند. چراکه قطعا آن‌ها در ادامه آثار بهتری خواهند ساخت و من چشم انداز این رویدادها را درخشان می‌بینم و همانطور که پیش از این نیز شاهد بوده‌ایم، همواره از دل چنین رویدادهایی فیلمسازان درخشانی به عرصه سینما معرفی می‌شوند و به جشنواره فیلم کوتاه تهران نیز راه می‌یابند. علاوه بر این جشنواره‌های منطقه‌ای محل تبادل نظر و دیدگاه‌ها بین فیلمسازان جوان هستند و در توسعه ارتباطات سینمایی نقش مهمی دارند.
فیلمسازی ژانر و مسئله پیچیده «بو...
از هر چیزی می‌توان عکس گرفت، اما...
تشکر رئیس سازمان سینمایی از دبیر...
یکی بود، یکی نبود؛ فیلم‌کوتاه بو...
تمرینی برای قصه گفتن با زبان سین...
جزییاتی از وقف یک زمین برای «سین...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *