جستجو

به گزارش روابط عمومی انجمن سینمای جوانان ایران، نشست خبری و رونمایی از پوستر سیزدهمین هفته فیلم و عکس کاشان با حضور مسئولین فرهنگی کاشان، دکتر ضابطی ریاست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، دکتر فرجی مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قربانعلی زاده مدیر حوزه هنری کاشان و محمد سرجه پیما ریاست انجمن سینمای جوانان ایران دفتر کاشان و جمعی از هنرمندان فیلمساز و عکاس و اصحاب رسانه در سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری کاشان برگزار گردید.

در این مراسم فرجی مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری  نقش سینما و فیلم در توسعه فرهنگ شهروندی اشاره و از وظایف سازمان در حمایت از هنرمندان و اصحاب رسانه مطالبی را عنوان نمودند.

سعید ضابطی ریاست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی به نقش و کارکرد انجمن سینمای جوانان ایران دفتر کاشان اشاره و به لزوم توسعه فضای فرهنگی هنری و سینمایی شهر نیز تاکید کرد.

در ادامه محمد سرجه پیما ریاست انجمن سینمای جوانان ایران دفتر کاشان با تاکید بر همگرایی برای رسیدن به توسعه پایدار فرهنگی در شهر کاشان. عنوان کرد: با توجه به‌ لزوم توسعه فعالیتهای فرهنگی و هنری در حوزه فیلم و عکس و قابلیت‌های ارزشمند کاشان در این حوزه و در امتداد برنامه های آموزشی، انجمن سینمای جوانان ایران دفتر کاشان و سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری کاشان و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کاشان‌را بر آن داشت تا برنامه ریزی های لازم برای برگزاری سیزدهمین هفته فیلم و عکس کاشان‌را انجام دهند.

وی افزود: این‌رویداد فرهنگی از ۱۶ تا ۱۹ اسفند ماه در مجتمع سینمائی کاشان، نگارخانه تالار شهر. فرهنگسرای مهر و فرهنگسرای ملامحسن فیض کاشانی  برگزار خواهد شد. در بخش عکس ۲۱۲ اثر از ۵۸ عکاس کاشانی شرکت کردند که در نهایت ۳۵ اثر با موضوع آزاد برای نمایشگاه عکس در مقابل دیدگان مخاطبان قرار خواهد گرفت؛ این نمایشگاه روز پنجشنبه ساعت ۱۹‌در محل نگارخانه تالار شهر افتتاح خواهد شد.

سرجه پیما ادامه داد: در بخش فیلم ۱۳ اثر در بخش تولیدات شهرستان کاشان از ۱۳ فیلمساز کاشانی در دوسانس روزهای ۱۷ و ۱۸ اسفند ماه ساعت ۱۶ تا ۱۸ به نمایش در خواهند آمد. ۵ اثر در بخش تولیدات ملی انتخاب و در روز جمعه ساعت ۱۴ برای علاقه‌مندان نمایش داده خواهد شد.

مدیر دفتر کاشان انجمن سینمای جوانان ایرن اظهار داشت: نقد و بررسی آثار به نمایش در آمده از دیگر برنامه های این رویداد فرهنگی است. که این برنامه ها در مجتمع سینمائی کاشان برگزار خواهد شد و همچنین با توجه به لزوم توسعه فرهنگ ایثار و شهادت و نمایش فیلم با این موضوع روز پنجشنبه در فرهنگسرای ملامحسن فیض کاشانی (ره) ساعت ۱۹ برگزار خواهد شد. همچنین با توجه به لزوم توسعه نمایش فیلم کوتاه برای عموم، شروع برنامه ای با برنامه “فیلم کوتاه برای همه” در این هفته خواهد بود. و برآنیم که نمایش فیلم کوتاه در مدارس و دانشگاهها و ادارات و … را شروع کنیم تا بتونیم نمایش فیلم کوتاه را عمومیت بیشتری ببخشیم.

وی در پایان گفت: در امتدادبرنامه های آموزشی این هفته کارگاهی با عنوان”روایت در فیلم کوتاه” باحضور استاد رامتین شهبازی ،استاد دانشگاه و معاون دانشگاه سوره در روز جمعه ساعت ۱۸ در مجتمع سینمائی کاشان برگزار خواهد شد. برای اولین بار، اختتامیه هفته فیلم و عکس یک کارگاه آموزشی خواهد برای عموم علاقمندان به سینما بود. همچنین کتابی با موضوع جامعه شناسی سینما توسط نویسنده اثر” دکتر رامتین شهبازی، برنامه محوری اختتامیه بوده و این برنامه باهمکاری گروه فرهنگی “این روزها روز شنبه ساعت ۱۹ برگزار خواهد شد. باتوجه به غیر رقابتی بودن هفته های فیلم، فقط  آثار برتر که توسط تماشاگران و بازدید کنندگان نمایشگاه عکس انتخاب شده باشند مورد تقدیر قرار خواهند گرفت.

نخستین رویداد ملی عکس لاهیجان با...
یادداشت جواد میرهاشمی در باب جای...
دومین جشنواره بین‌المللی رسانه‌ا...
داستان، سینمای کوتاه و یک بازخوا...
مهرزاد دانش مهمان دهمین «پاتوق ف...
آنچه به‌ندرت به فیلمسازان آموزش ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *