جستجو
حدیث جان‌بزرگی توضیح داد:

کارگردان فیلم کوتاه «ماهی» معتقد است جشنواره‌های منطقه‌ای جشنواره خوبی هستند چه بسا از دل همین جشنواره ها فیلمسازهایی هستند که رشد می‌کنند.

به گزارش روابط عمومی انجمن سینمای جوانان ایران به نقل از یکتاهنر، حدیث جان بزرگی نویسنده و کارگردان سینما که در شصت‌وششمین جشنواره منطقه‌ای سینمای جوان بوشهر-خلیج‌فارس با فیلم کوتاه «ماهی» حضور دارد، در گفتگو با خبرنگار سینمایی یکتاهنر، حضور فیلم‌های کوتاه در  جشنواره های منطقه‌ای را مثبت ارزیابی کرد و در مورد جشنواره منطقه‌ای بوشهر گفت: جشنواره سینمای جوان منطقه‌ای بوشهر جشنواره خوبی است. انجمن سینمای جوانان برای برگزاری این قبیل جشنواره‌ها بسیار زحمت می‌کشد و این اتفاق خوبی است. در دوره‌های قبلی جشنواره‌های منطقه‌ای چون جشنواره زاهدان هم حضور داشتم و فضای موجود در این جشنواره‌ها، فضای قابل قبولی است و می‌توان با فراق بال و تمرکز بالا فیلم‌ها را دید بر خلاف جشنواره‌های مختلف که فیلم کوتاه در بخش جنبی نمایش داده می‌شود.

وی تاکید کرد: نکته مهم این است که اگر در این جشنواره‌ها، فیلم‌ها با سخت‌گیری بیشتری انتخاب شوند، سطح جشنواره بالاتر خواهد رفت حتی اگر تعداد کمتری فیلم به نمایش درآید.

جان بزرگی همچنین بیان کرد: از عوامل موثر در کیفیت برگزاری جشنواره می‌توان علاوه بر سطح انتخابی فیلم‌ها به زیبایی ها و جذابیت های جغرافیایی شهر محل برگزاری جشنواره برای حضور فیلمسازها، اشاره کرد. البته نحوه برگزاری جشنواره هم مهم است که از این جهت باید تقویت شود تا جشنواره به صورت بهتر و حرفه ای تر برگزار شود تا فیلمسازها بتوانند دور هم جمع شوند، فیلم‌های یکدیگر را ببینند، تبادل نظر کنند و نشست برگزار شود؛ منتها اینگونه نباشد که هر فیلمی را روی پرده به نمایش بگذارند. وقتی فیلم خوب ببینید حال خوبی پیدا می‌کنید ولی اگر فیلم بد و متوسط ببینید احساس می‌کنید که وقت تلف کرده‌اید.

وی به بروز استعدادهای فیلمسازی از دل جشنواره‌های منطقه‌ای اشاره کرد و گفت: جشنواره‌های منطقه‌ای جشنواره خوبی هستند چه بسا از دل همین جشنواره ها فیلمسازهایی هستند که رشد می‌کنند و پله های ترقی را بالا می روند و ممکن است در آینده فیلمساز برجسته ای شود و در عرصه سینمای ایران بدرخشند و این خود دستاورد بسیار خوب و مثبتی است. به نظر من این فضاها باید بهتر و بهتر شود و استمرار داشته باشد و حتما بودجه کافی و لازم برای این جشنواره ها در نظر گرفته شود.

کارگردان فیلم کوتاه «ماهی» در ادامه اکران آنلاین فیلم‌های کوتاه را در حال حاضر مناسب ندانست و گفت: من با اکران آنلاین فیلم‌ها در این برهه زمانی موافق نیستم. در دورانی که سینماها به علت بیماری کرونا تعطیل بود و امکانی برای رفتن به سینما وجود نداشت و به دلیل حفظ رابطه بین سینما و مخاطب، اکران آنلاین خوب بود ولی در حال حاضر با این قضیه موافق نیستم به دلیل اینکه در کشور ما فیلم‌ها به راحتی دانلود می‌شوند. فیلم‌ها به راحتی در کانالها بارگذاری می‌شوند و حقوق مادی و معنوی سازنده فیلم رعایت نمی‌شود مگر اینکه تمهیدی قرار داده شود تا فیلم‌ها قابل دانلود نباشند.

حدیث جان بزرگی تصریح کرد: به نظر من اگر اکران گسترده فیلم‌های کوتاه را در قالب جشنواره‌های منطقه‌ای در شهرستان‌ها داشته باشیم و همین جشنواره ها تداوم داشته باشد؛ دستاورد خوبی برای فیلمسازان عرصه فیلم کوتاه خواهد داشت و قطعا از اکران آنلاین بهتر خواهد بود چرا که در اکران آنلاین، مخاطب ارتباط کمتری با فیلم می‌تواند برقرار کند تا اکران در سینماها.

شصت‌وششمین جشنواره منطقه‌ای سینمای جوان بوشهر-خلیج‌فارس ۵ تا ۸ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۲ به میزبانی انجمن سینمای جوانان ایران_ دفتر بوشهر در شهر بوشهر و به دبیری عبدالرحیم افروغ برگزار می‌شود.

فیلمسازی ژانر و مسئله پیچیده «بو...
از هر چیزی می‌توان عکس گرفت، اما...
تشکر رئیس سازمان سینمایی از دبیر...
یکی بود، یکی نبود؛ فیلم‌کوتاه بو...
تمرینی برای قصه گفتن با زبان سین...
جزییاتی از وقف یک زمین برای «سین...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *