جستجو

نهمین هفته فیلم و عکس سینمای جوانان استان و هشتمین جشنواره استانی فیلم مهر با ادای احترام به شهدا و هنرمندان سفرکرده آغاز به کار کرد.

به گزارش روابط عمومی انجمن سینمای جوانان ایران، نهمین هفته فیلم و عکس سینمای جوانان استان و هشتمین جشنواره استانی فیلم مهر سحرگاه روز دوشنبه 23 خردادماه با برگزاری آئینی در قطعه مفاخر بهشت زهرای اردبیل و با ادای احترام به شهداء و هنرمندان سفر کرده ، آغاز به کار کرد.

این مراسم با حضور «عبداله بحرالعلومی» مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل، «رضوان باقلاچی» مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری، «سعید نوریان» معاون هنری و سینمائی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، «میردولت موسوی» مدیر انجمن سینمای جوانان استان اردبیل و جمعی از هنرمندان حوزه سینما و عکاسی استان اردبیل برگزار شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل ضمن ابراز خرسندی از برگزاری این دو رویداد مهم فرهنگی و هنری در استان بیان کرد: هفته فیلم و عکس بعد از 6 سال تعویق و جشنواره استانی فیلم مهر بعد از 5 سال تعویق و پس از به پایان رسیدن محدودیت‌های کرونایی به‌صورت حضوری برگزار می‌شود و این اتفاق فرخنده‌ای است که سینماگران و عکاسان استان بعد از سال‌ها دور هم جمع شده و به تبادل تجربیات بپردازند.

بحرالعلومی ادامه داد: این جشنواره که در دو بخش مسابقه فیلم کوتاه و عکس حرفه‌ای و موبایلی (نگاه مردمی به آسیب های اجتماعی) برگزار می‌شود، فرصت مناسبی برای هنرمندان فیلم و عکس استان است و امیدوارم فعالین فیلم و عکس نهایت استفاده را از این فرصت‌ها داشته باشند.

وی اظهار داشت: استان اردبیل در عرصه فیلم و عکس از ظرفیت و پتانسیل بالایی برخوردار است و شخصیت‌ها و پیشکسوتان شناخته شده‌ای در سطح ملی و فراملی داریم که با پشتیبانی این عزیزان، شاهد شکوفایی استعدادهای جوان و درخشانی در عرصه فیلم و عکس استان اردبیل خواهیم بود.

بحرالعلومی با اشاره به برنامه‌های مختلف در طول جشنواره بیان کرد: مراسم اختتامیه این جشنواره‌ها قرار است 26 خردادماه با حضور محمد خزاعی رئیس سازمان امور سینمایی و سمعی بصری کشور، مهدی آذرپندار مدیر عامل انجمن سینمای جوانان ایران و دیگر مسئولین استانی برگزار شود .

در ادامه میردولت موسوی مدیر انجمن سینمای جوانان استان اردبیل ضمن تقدیر از حمایت‌های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری ، مهم‌ترین هدف هفته‌های فیلم و عکس را ایجاد همدلی بین فیلم‌سازان و عکاسان و تمام فعالین حوزه سینما بیان کرد و گفت : برگزاری هفته‌های فیلم و عکس فرصتی است تا آثار تمام هنرمندان در اکران عمومی دیده شود.

وی با اشاره به مصادف شدن برگزاری هفته فیلم و عکس و جشنواره استانی فیلم مهر، افزود که این اتفاق باعث پر بارتر شدن این رویداد هنری و حضور آثاری از هنرمندان شهرستان‌های مختلف استان از جمله پارس‌آباد مغان، مشگین‌شهر، گرمی، خلخال در بخش فیلم وعکس شده است .

پس از آغاز به کار این دو رویداد فرهنگی در آرامستان بهشت زهرا (س) و ادای احترام به شهدا و مفاخر استان، عکاسان شرکت‌کننده در اردوی عکس با حضور در سطح شهر به ثبت تصاویری از آسیب‌های اجتماعی پرداختند .

افتتاحیه نمایشگاه عکس ساعت 15 در محل نگارخانه فرهنگسرای بانوان با حضور مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی ، معاونین و مدیر انجمن سینمای جوانان استان اردبیل و جمعی از علاقه‌مندان و هنرمندان رشته سینما و عکاسی برگزار و پس از بازدید از نمایشگاه عکس، اکران فیلم‌های نهمین هفته فیلم و عکس انجمن سینمای جوانان اردبیل و هشتمین جشنواره استانی فیلم مهر آغاز شد .

این برنامه تا روز چهارشنبه ادامه خواهد داشت و بازدید از نمایشگاه عکس و اکران فیلم‌های کوتاه هر روز از ساعت 15 آغاز خواهد شد .

حضور در سالن نمایش فیلم و نمایشگاه عکس برای عموم علاقه‌مندان آزاد است .

از کمدی تا آخرالزمان / هفتمین جل...
«فیلم‌جُستار» از هر تعریف و قاعد...
جایزه رِمی «ورلد فست» آمریکا به ...
پوستر ششمین همایش مطالعات فیلم ک...
فیلم‌ساز لرستانی جایزه‌اش را به ...
کتاب «مجموعه فیلم‌نامه کوتاه» ، ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *