جستجو

مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی زنجان و جمعی از مسئولین این اداره با هنرمندان این شهر دیدار و گفت وگو کردند.

به گزارش روابط عمومی انجمن سینمای جوانان ایران، جلسه‌ای با حضور مدیر کل، معاون امور هنری و سینمایی اداره و رئیس امورهنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان، سرپرست و جمعی از عکاسان و فیلم‌سازان انجمن سینمای جوانان دفتر زنجان در فرهنگ‌سرای امام خمینی زنجان برگزار شد.

در این دیدار صمیمانه «ناصر مقدم» مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی زنجان با تعدادی از فعالان عرصه عکس و فیلم کوتاه زنجان به گفتگو پرداخت.

وی با اشاره به برخی مشکلات پیش روی فیلم‌سازی و عکاسی زنجان به لزوم حمایت از ساخت آثاری با موضوعات مهم روز جامعه با تکیه بر فرهنگ ایرانی _اسلامی تاکید کرد و گفت: طرح موضوعاتی نظیر محیط زیست، کمبود آب، اسراف، نیکوکاری، مفهوم ایثار و مقاومت و شهادت، خانواده و جامعه با رویکرد گفتمان‌سازی اقتصاد مقاومتی در قالب رسانه سینما و عکس کاملا قابل اجراست.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی زنجان یکی از معضلات پیش روی فیلم‌سازان سینمای جوان زنجان را کمبود امکانات فیلم‌سازی عنوان کرد و یکی از اولویت‌های همکاری و حمایت اداره ارشاد زنجان از انجمن را  در صورت تخصیص بودجه، به‌روزرسانی تجهیزات فیلم‌سازی و عکاسی تا پایان سال ۹۶ دانست .

مقدم، مشکل کمبود اساتید کارآمد و مجرب درزمینه عکاسی و فیلم‌سازی را با برگزاری دوره‌ها و کارگاه‌های تخصصی فیلم‌سازی و عکاسی قابل حل دانست.

وی همچنین مهم‌ترین اولویت حمایتی خود را در زمینه حمایت از فیلم کوتاه توسط فیلم‌سازان کارآزموده براساس رزومه و فعالیت‌های قبلی آنها اعلام کرد.

دراین جلسه «لیلا بیگلی» سرپرست دفتر زنجان  ضمن برشماری مشکلات و کمبودهای موجود از توجه مدیرکل ارشاد زنجان ابراز خرسندی کرد و مهم‌ترین نیازهای انجمن سینمای جوان زنجان را تجهیز امکانات فیلم‌سازی و عکاسی، افزایش حمایت از تولید فیلم های کوتاه، حمایت از برگزاری شایسته هفته فیلم و عکس با رویکرد تشویقی، حمایت از برگزاری پویا و مداوم نمایشگاه های عکس، و برگزاری کارگاه‌های تخصصی دانست.

وی همچنین با اشاره به وجود آثار شاخص فیلم‌سازان کوتاه و مستقل در  گروه هنروتجربه از قابل اجرا بودن این طرح در زنجان  ولزوم تعامل  هرچه بیشتر هنرجویان، فیلم‌سازان و علاقه‌مندان با فعالان حرفه‌ای سینمای کوتاه و مستقل  سخن گفت و نسبت به ایجاد این گروه در زنجان ابراز امیدواری کرد.

بیگلی در ادامه از سپردن پاره‌ای از فعالیت‌های اجرایی سینمای هنرو تجربه به انجمن سینمای جوان سخن گفت و این امر راسبب پویایی و خودکفایی فیلم‌سازان جوان دانست.

در پایان این نشست حضاردر  ضیافت شامی به میزبانی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی زنجان شرکت کردند.

 

از کمدی تا آخرالزمان / هفتمین جل...
«فیلم‌جُستار» از هر تعریف و قاعد...
جایزه رِمی «ورلد فست» آمریکا به ...
پوستر ششمین همایش مطالعات فیلم ک...
فیلم‌ساز لرستانی جایزه‌اش را به ...
کتاب «مجموعه فیلم‌نامه کوتاه» ، ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *