جستجو

مدیر انجمن سینمای جوانان کاشان با اشاره به اینکه یکی از تولیدات این مرکز در گروه هنر و تجربه روی پرده رفته است، بر ضرورت حمایت از جوانان شهرستان‌ها برای تولید آثار با کیفیت تاکید کرد.

به گزارش روابط عمومی انجمن سینمای جوانان ایران به نقل از خبرگزاری ایلنا،  محمد سرجه‌پیما فیلمساز و مدیر انجمن سینمای جوان دفتر کاشان درباره حمایت از فیلمسازان جوان در این شهر به ویژه حمایت از فیلم کوتاه «عزیز» به نویسندگی و کارگردانی مهدی برزُکی که در سینماهای «هنر و تجربه» در حال اکران است، گفت: هدف انجمن سینمای جوانان حمایت از فیلمسازان جوان است و ما نیز در انجمن کاشان تمام تلاش‌مان بر این است تا از فیلمسازانی که توانایی دارند و به قول سعید پوراسماعیلی آن تک‌درخت‌هایی که در شهرستان‌ها هستند و آینده خوبی در پیش دارند و بتوانند برای انجمن سینمای جوان افتخارآفرینی کنند، حمایت کنیم. واقعیت این است که در شهرهای مختلف ایران جوانان مستعدی حضور دارند که برای تولید فیلم‌هایشان نیاز به حمایت دارند.

وی افزود: مهدی برزُکی نیز از جمله فیلمسازانی است که قابلیت بالایی دارد و لازم دیدیم که ما نیز از او و چنین چهره‌های جوانی که توانایی دارند، حمایت کنیم.

سرجه‌پیما درباره فیلم کوتاه «عزیز» نیز گفت: «عزیز» ویژگی های خوبی داشت به ویژه اینکه در بافت سنتی شهر کاشان و داستانش در فضای بومی این شهر روایت می‌شد. همچنین اینکه داستان این فیلم کوتاه، موضوعی مبتلابه جامعه دارد و خیلی از خانواده‌ها با این نوع مسائل کمابیش دست و پنجه نرم می‌کنند؛ بنابراین هم ویژگی‌های تولید و هم سوژه و داستان سبب شد تا ما از این فیلم در انجمن سینمای جوانان ایران حمایت کنیم.

وی بیان کرد: فیلمنامه «عزیز» همانند همه فیلمنامه‌هایی که برای دفتر مرکزی انجمن ارسال می‌کنیم، ارسال کردیم و مورد توجه و حمایت دست اندرکاران در تهران نیز واقع شد و پس از آن کار تولید آن آغاز شد. خداراشکر پس از تولید فیلم نیز بازخورد خوبی را از جانب جشنواره‌ها، فیلمسازان، اهالی هنر و علاقمندان شاهد بودیم.

مدیر انجمن سینمای جوانان دفتر کاشان خاطرنشان کرد: حضور موفق این فیلم کوتاه در جشنواره‌هایی چون فیلم کوتاه تهران و داوری‌هایی که شده است، می‌توان متوجه شد که نکته بارز «عزیز»، داستان و فیلمنامه آن بود.

وی در پایان گفت: وقتی فیلمنامه‌ای خوب باشد و کارگردان باتجربه‌ای نیز کار هدایت فیلمنامه را برعهده داشته باشد، قسمت اعظم کار به سمت رسیدن به یک اثر خوب پیش رفته است. عوامل دیگر مثل بازی بازیگران، فیلمبرداری، صدابرداری، تدوین و … نیز در راستای بهتر دیده شدن فیلم پیش رفته‌اند و فیلم، تبدیل به یک اثر شاخص شد.

فیلم کوتاه «عزیز» به نویسندگی و کارگردانی مهدی برزُکی از ۱۶ مردادماه در گروه سینمایی «هنر و تجربه» و در باکس «بازگشت کوتاه» همراه ۵ فیلم دیگر اکران شده است. این فیلم کوتاه، دومین تجربه کوتاه داستانی و ششمین فیلم مهدی برزکی است که جایزه بهترین فیلم، بهترین کارگردانی، بهترین صدابرداری، بهترین بازیگر زن و لوح افتخار گروه «هنر و تجربه» را در سی و ششمین جشنواره بین المللی فیلم کوتاه تهران به دست آورد.

در خلاصه داستان فیلم کوتاه «عزیز» آمده است: «در مراسم چهلم پدر خانواده حضور زن غریبه‌ای باعث دردسرهایی برای اعضای خانواده مرحوم می‌شود..»

در این فیلم کوتاه، یاسمن نصیری، فرزانه آیافت، شهلا خدیوی، یوسف محمدی، مهدی جعفری، فاطمه عباسپور، زینب آکار، حسام الدین دیمکار، غلامرضا اکبری، مهدی رضایی، محمد جواد اسماعیل زاده و مریم حسن زاده ایفای نقش داشتند.

عوامل «عزیز» عبارت است از: نویسنده و کارگردان: مهدی برزُکی، فیلمبردار: رضا قاسمی، صدابردار: مصطفی بهمنی، صداگذار: حسین قورچیان، تدوینگر: ماهان عمادی، آهنگساز: نیما امین، طراح صحنه: فرهاد نصر، طراح لباس: مهسا افسری کالریست: ایمان سلیمی، گریم: مرضیه بابایی، عکاس: تینا کچویان، مشاور رسانه‌ای: آزاده فضلی، مدیر تولید: سعید قربانی، پخش بین‌الملل: میدیا کیاست، تهیه‌کننده: انجمن سینمای جوانان دفتر کاشان و مهدی برزُکی

حسن خمسه سرپرست انجمن سینمای جوا...
پایان فیلمبرداری فیلم کوتاه «مهم...
جایزه بهترین کارگردانی جشنواره س...
ابوالفضل سروش‌مهر سرپرست انجمن س...
فیلم کوتاه «تگرگ» روایتی از تردی...
 هفتمین «هفته فیلم و عکس» استان ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *