جستجو
عضو شورای علمی ششمین دوره همایش مطالعات فیلم کوتاه تهران:

علی روحانی، عضو شورای علمی ششمین دوره همایش مطالعات فیلم کوتاه تهران عنوان کرد: در جریان مطالعات ژانر در انجمن سینمای جوانان ایران، فرصتی فراهم شد تا به ژانرهای ترکیبی‌ بیندیشیم.

به‌گزارش روابط‌عمومی انجمن سینمای جوانان ایران، علی روحانی در خصوص اهمیت تسلط بر ژانر در فیلم کوتاه و بلند گفت: در ششمین دوره این همایش تأکید و تمرکز اتاق فکر بر ژانر به ویژه ژانر ترکیبی است، چراکه ژانر پدیده‌ای مهم برای ساخت فیلم است و فیلم‌سازان با نزدیک شدن به ژانرها دانش و مهارت خود را برای مخاطب به اثبات می‌رسانند.

روحانی ادامه داد: ژانرها هم در عرصه جهانی و بین‌المللی هم درعرصه ملی و بومی قابل شناخت و تحلیل هستند. ما در کشوری هستیم که می‌توانیم هم از ژانرهای بومی بهره ببریم و هم ژانرهای بین المللی و مادر را به‌کار بگیریم.

این عضو شورای علمی ششمین دوره همایش مطالعات فیلم کوتاه تصریح کرد: در جریان مطالعات ژانر در انجمن سینمای جوانان ایران فرصتی فراهم شد تا به ژانرهای ترکیبی‌ بیندیشیم. ژانر ترکیبی پدیده‌ای است که در دو دهه اخیر در سینمای جهان بسیار رایج بوده و دستاوردهای کاملا آشکاری را در سینمای بلند و کوتاه به همراه داشته است و فیلم‌سازان با شناخت از ژانرها و تلفیق‌ آن‌ها اتفاقات جالبی را در سینما رقم زده‌اند.

اوافزود: این دوره بستر خوبی است تا پژوهشگران در گسترش وضعیت علمی کمک کنند و با ارائه مقالات ابعاد مختلف این پدیده را آشکار کنند و با حضور در همایش و جلسات از آنچه که به‌ عنوان دستاوردهای علمی به دست می‌آید در تولید خود بهره بگیرند. توجه داشته باشیم که سینمای امروز سینمای دانش‌محور است و علاقه و غریزه بدون به کارگیری شیوه و چارچوب نظام‌مند به نتیجه لازم نخواهد رسید.

علی روحانی تأکید کرد: مطالعات ژانر از مهم‌ترین چهارچوب‌هایی است که هر فیلم‌سازی باید با آن آشنا باشد، حتی اگر بخواهد از آن عبور کند و آن را کنار بگذارد این کنار گذاشتن نیازمند شناخت جامع و کامل این پدیده است. امیدوارم در این دوره به نتایج مکتوب و ماندگاری برسیم که دانش سینما را در سطح جوانان جامعه افزایش دهد.

کارگردان «آبی روشن» مهمان ویژه پ...
 پیروز ارجمند موسیقی «از پشت پنج...
کارگاه‌ سعید نجاتی در شهر بم برگ...
ایده «بعدی» با تعلیق یک اکانت مت...
فیلم کوتاه «وراغ» در اهواز تولید شد
«نور» به جشنواره Amicorti ایتالی...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *