جستجو
میکاییل دیانی در گفتگو با پانا؛

معاون ارتباطات، بازرگانی و عرضه انجمن سینمای جوانان ایران درباره عملکرد 9 ماهه پرتال تولید فیلم کوتاه این انجمن عنوان کرد.

 

به گزارش روابط عمومی انجمن سینمای جوانان ایران به نقل از پانا، میکاییل دیانی معاون ارتباطات، بازرگانی و عرضه انجمن سینمای جوانان ایران در گفتگو با پانا درباره عملکرد پرتال تولید که از ابتدای سال 1401 آغاز به‌کار کرد و جنبه حمایتی برای فیلم‌سازها دارد و اینکه چه تعداد طرح و ایده از سوی شورای تولید انجمن پذیرفته شده‌اند، بیان کرد: ما به صورت هفتگی در ستاد مرکزی و در شورای عالی تولید، در حال بررسی طرح و ایده‌ها هستیم؛ یعنی حتی هفته قبل از برگزاری سی و نهمین جشنواره فیلم کوتاه تهران نیز این شورا فعال بود و آقای آذرپندار 6 ساعت جلسه شورای تولید و پیچینگ را با حضور 10 نفر از فیلم‌سازها برگزار کرد.

وی گفت: فکر می‌کنم در ستاد مرکزی حدود 15 جلسه شورای عالی تولید برگزار شده است و در نیمی از استان‌ها نیز حداقل یک جلسه شورای تولید را برگزار کرده و به جمع‌بندی رسیده‌اند. باقی استان‌ها نیز اولین جلسه پیچینگ یا شورای تولیدشان را تا آخر آبان ماه برگزار خواهند کرد. از مراکز استانی قول گرفتیم که طرح و ایده و فیلمنامه بگیرند تا جلسه شورای تولیدشان را برگزار کنند.

دیانی درباره اینکه آیا اعتبار و بودجه‌ای که به فیلمسازها تعلق می‌گیرد روند افزایشی داشته است یا خیر، بیان کرد: اعتبارها اندکی افزایش داشته است اما سازوکارش مانند همان سازوکار قبل است؛ یعنی اعتبارهای اختصاص یافته به فیلم اولی‌ها، نیمه حرفه‌ای‌ها و حرفه‌ای‌ها مانند همان رویه قبل است.

وی تاکید کرد: اولویت‌های تولیدی ما در انجمن سینمای جوانان ایران یا اولویت‌های ژانری در پذیرفتن طرح‌ها موثر است.

معاون ارتباطات، بازرگانی و عرضه انجمن سینمای جوانان ایران در پایان گفت: در 9 ماهی که ما در انجمن سینمای جوانان هستیم، نگاه آقای خزاعی اینگونه بوده که این انجمن، از مهمترین نهادهای سازمان سینمایی کشور است و یکی از ارکان سازمان به حساب می‌آید که اگر بخواهند هزینه کنند، اینجا بهترین محل هزینه کردن است چون بدنه اصلی فیلم‌سازهای شهرستانی، عدالت فرهنگی و غیره در این انجمن وجود دارد که برای سازمان سینمایی نیز امیدبخش است. طبیعتاً نگاه به تولید و آموزش در این دوره جدی‌تر بوده است و در کنار این ماجرا، توجه به تجهیز دفاتر در این دوره مشهودتر است.

 

از کمدی تا آخرالزمان / هفتمین جل...
«فیلم‌جُستار» از هر تعریف و قاعد...
جایزه رِمی «ورلد فست» آمریکا به ...
پوستر ششمین همایش مطالعات فیلم ک...
فیلم‌ساز لرستانی جایزه‌اش را به ...
کتاب «مجموعه فیلم‌نامه کوتاه» ، ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *