جستجو

       

لوگوی جشنواره منطقه‌ای سینمای جوان کاشان با الهام از کلاه‌فرنگی خانه تاریخی و مشهور بروجردی‌های کاشان طراحی شده است.

 

به گزارش روابط عمومی انجمن سینمای جوانان ایران، امین درخشش طراح لوگوی پنجاه ونهمین جشنواره منطقه‌ای سینمای جوان کاشان در گفت‌وگو با ستاد خبری این جشنواره گفت: از آنجا که مخاطبان این رویداد در بازه سنی جوان و اکثراً از دیگر شهرهای ایران هستند، در طرح‌های اولیه سعی شده است تجربه گردشگری و فضای زیبای تاریخی کاشان پیاده‌سازی شود.

وی افزود: در طراحی این لوگو «صورت‌مسأله» القای فضای گردشگری و تاریخی کاشان و«شخصیت‌ها» جوان، شاد، نوآور و مهربان  درنظر گرفته شده شده‌‌اند.

درخشش درخصوص رنگ‌‌های به کار رفته در این طرح عنوان کرد: با توجه به روحیه شادابی و جوانی شرکت‌کنندگان این رویداد، تیم طراح ۲رنگ هیجان‌انگیز زرد و بنفش را برای برقراری بهتر ارتباط احساسی و غریزی با مخاطبان انتخاب کرد.

وی با اشاره به هویت بصری اثر تصریح کرد: انعکاس فضای گردشگری و هویت بومی شهر کاشان در طراحی لحاظ شده است و در اجرای آن با الهام گرفتن از مجموعه‌های گردشگری کاشان اتودهای زیادی با ایده‌های متعدد انجام شد و در نهایت کانسپت برگرفته از تصویر نگاتیو به معنای تولیدات رسانه‌ای (مرتبط با فیلم و عکس) و خانه تاریخی بروجردی‌ها به عنوان نماد تاریخی و بومی گردشگری کاشان است، خلق شد.

گفتنی‌است، خانه تاریخی بروجردی‌های کاشان در در زمان قاجار ساخته شده و از نظر محبوبیت جاذبه توریستی به عنوان انتخاب برتر یونسکو در سال ۲۰۱۵ و ۲۰۱۶ اعلام شده است.

پنجاه‌و‌نهمین جشنواره منطقه‌ای سینمای جوان در سه بخش مسابقه­ فیلم کوتاه، فیلم‌نامه و عکس، از تاریخ ۴ تا ۷ اسفندماه سال‌‌جاری با حضور استان‌های تهران، چهارمحال وبختیاری، خراسان‌شمالی، قم، گلستان، لرستان، مازندران، مرکزی، سمنان و اصفهان توسط انجمن سینمای جوانان ایران، شهرداری کاشان و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهر کاشان برگزارمی‌شود.

 

از کمدی تا آخرالزمان / هفتمین جل...
«فیلم‌جُستار» از هر تعریف و قاعد...
جایزه رِمی «ورلد فست» آمریکا به ...
پوستر ششمین همایش مطالعات فیلم ک...
فیلم‌ساز لرستانی جایزه‌اش را به ...
کتاب «مجموعه فیلم‌نامه کوتاه» ، ...

یک پاسخ

  1. این لوگو بسیار ارزشمند است زیرا از نمادهای ایرانی در آن استفاده شده است و خلاقیت ناب را به نمایش گذاشته است.
    متاسفانه در حال حاضر اکثر طراحان لوگو تنها از لوگو های خارجی الهام می گیرند و بدتر از آن اینکه یکسری از طراحان دقیقا طرح های خارجی را برای کارفرمایان کپی می کنند و تنها نوشته زیر لوگو را تغییر می دهند.
    در مجموع تبریک می گوییم به تیم طراحی این لوگوی اصیل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *