جستجو

در چهارمین جلسه شورای معاونین و مدیران سازمان سینمایی چه گذشت؟

به‌گزارش روابط‌عمومی انجمن سینمای جوانان ایران به‌نقل از سایت سازمان سینمایی، چهارمین جلسه شورای معاونین و مدیران سازمان سینمایی کشور با حضور همه معاونین و مدیران از جمله: رمضانعلی حیدری‌خلیلی معاون توسعه مدیریت و منابع، حبیب ایل بیگی معاون نظارت و ارزشیابی، محمد رحمتی معاون توسعه فناوری و مطالعات سینمایی، یزدان عشیری مشاور رئیس سازمان و مدیرکل روابط عمومی، یاسر شاه‌پیری مشاور اجرایی و مدیرکل حوزه ریاست، کامران ملکی مشاور امور اصناف، سیدمهدی جوادی مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی، محمد حمیدی‌مقدم مدیرعامل مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی، مهدی آذرپندار مدیرعامل انجمن سینمای جوانان ایران،‌هاشم میرزاخانی مدیرعامل موسسه سینماشهر، مهران عباسی انارکی مدیرعامل موزه سینما، سیدصادق موسوی مدیرکل دفتر امور جشنواره‌ها و همکاری‌های بین‌الملل، لادن طاهری مدیر فیلمخانه ملی، نجاتی مدیرکل حراست سازمان سینمایی، برگزار شد.
ادامه هم‌‍اندیشی پیرامون راهبردها و سیاستهای کلان سازمان در حوزههای آموزش، تولید، توزیع و بین‌الملل محصولات سینمایی و فیلم‌های کوتاه و مستند و انیمیشن، توسعه زیرساخت‌ها و سخت‌افزارهای سینمایی، تنظیم چشم انداز فعالیت معاونت‌ها و ادارت کل و نیز، موسسات وابسته سازمان سینمایی: انجمن سینمای جوانان ایران، مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی، بنیاد سینمایی فارابی، موسسه سینماشهر و … طی چهار جلسه هفتگی مهم‌ترین محورهای مطرح شده است. همچنین، در این جلسات مصورب شد کلیه امور با سه رویکرد «قانون گرایی، استانداردسازی و عدالت محوری» تعریف و برنامه‌ریزی می‌شوند.

  • پرداخت کلیه بدهی‌های فیلم‌سازان کوتاه و مستند از سال 98
    در چهارمین جلسه شورای معاونین و مدیران سازمان اعلام شد کلیه بدهی‌های فیلمسازان کوتاه، مستند و حرفه‌ای از سال 98 تاکنون پرداخت و تسویه می‌شود. با توجه به معوقات فیلم‌سازان در حوزه سینمای کوتاه و مستند و بدهی انجمن سینمای جوانان و مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی با مساعدت رئیس سازمان سینمایی مقرر شده است این معوقات طی هفته جاری تسویه شود. لازم به ذکر است این پرداخت بر اساس قراردادها و روند پیشرفت پروژه‌ها صورت می‌گیرد.
  • طرح تحول چهارساله انجمن سینمای جوان ایران
    طرح تحول چهارساله انجمن سینمای جوانان ایران در جلسه شورای مدیران مورد بحث و بررسی قرار گرفته است. این طرح فرایند سیر مطالعاتی و پژوهشی کارگروه تحول در حوزه سینمای کوتاه است که طی چندین هفته با نیازسنجی، ارزیابی، آسیب شناسی و بررسی افق نیازها و ضرورت‌ها و چشم انداز چهار ساله انجمن سینمای جوانان ایران به عنوان بزرگ‌ترین مرکز آموزش و پرورش فیلم‌سازان بررسی طرح تحول چهارساله انجمن سینمای جوانان ایران و ترسیم چشم انداز فعالیت‌های این مرکز از سال 1401 تا 1404 در جلسه بعدی شورا تصویب می‌شود.
  • «سینما فرهنگ» جایگزین «سینما امید»
    سینما فرهنگ جایگزین سینما امید می‌شود. نشان و شناسه و هویت اسمی «سینما فرهنگ» از این پس جایگزین سینما امید می‌شود. عدالت محوری به عنوان یکی از محورها و شعارهای این دوره سازمان سینمایی است و در این راستا، توسعه امکانات و ظرفیت‌های و توزیع عادلانه آن‌ها یکی از دغدغه‌های اساسی سازمان خواهد بود.
    از این رو، یکی از مهمترین‌ مسئله ایجاد بسترهای لازم برای بهره مندی اقشار و مناطق محروم از خدمات فرهنگی و محصولات سینمایی است. پروژه سینما امید که روند نسبتا قابل قبولی را طی کرده و موجب توسعه ظرفیت‌های نمایشی در استان‌های مختلف کشور شده از این پس با عنوان پروژه «سینما فرهنگ» تداوم خواهد یافت.
  • تاسیس دفاتر پخش فیلم‌های کوتاه، مستند و انیمیشن
    در جلسه شورای معاونین سازمان سینمایی مصوب شد تا کارگروهی تخصصی اقدام به مطالعه و ارزیابی چالش‌های تاسیس دفاتر پخش فیلم‌های کوتاه و مستند و انیمیشن به عنوان یکی از حلقه‌های مفقوده و ضرورت‌های این حوزه نماید. در این رابطه مدیران عامل دو مرکز سینمای جوان و مستند و تجربی متولی پیگیری تشکیل کارگروه تخصصی شدند.
  • راه‌اندازی آموزش آنلاین فیلم‌سازی
    از دیگر مصوبات جلسه شورای معاونین سازمان سینمایی راه اندازی آموزش آنلاین در سراسر کشور از جمله مناطق محروم و شهرستان‌های فاقد امکانات فیلمسازی در مسیر گسترش عدالت فرهنگی بوده است. مقرر شده است امکان آموزش آنلاین فیلمسازی در همه شهرهای ایران بویژه در مناطق و شهرستان‌هایی که فاقد دفاتر سینمای جوان و آموزشگاه‌های سینمایی هستند فراهم شود.
  • واگذاری سمفا به موسسه سینماشهر
    در این جلسه اعلام شد: مدیریت و پشتیبانی سامانه سمفا به موسسه سینما شهر واگذار شده است.
    سمفا مخفف سامانه مدیریت فروش و اکران سینمای ایران است که متولی کلیه امور مربوط به چرخه اقتصادی حوزه اکران در سینماهای کشور شد. موسسه سینماشهر تا پیش از راه اندازی سامانه سمفا تنها مرجع ثبت و ارائه آمار مرتبط با اکران و فروش فیلم‌ها در سینمای ایران بود.
    بنابر ابلاغیه جدید سازمان سینمایی از این پس همه امور مربوط با سامانه سمفا با هماهنگی این موسسه انجام خواهد گرفت. پخش‌کنندگان و سینماداران جهت پیگیری امور مرتبط با سامانه سمفا از طریق موسسه سینماشهر اقدام کنند.
  • سینمای ایران بیش از همیشه به وفاق و همگرایی نیاز دارد
    رئیس سازمان سینمایی در جمع معاونین و مدیران سازمان ضمن تاکید بر ضرورت اخلاق‌مندی در مراودات و مواضع سازمان سینمایی در همه حوزه‌ها به‌ویژه در رابطه با اشخاص حقیقی و حقوقی عنوان کرد: التزام به رعایت اصل اخلاق مداری و پرهیز از هرگونه تسویه حساب‌های شخصی یا جناحی و … باید مورد توجه همه مدیران و همکاران سازمان قرار گیرد.
    وی ادامه داد: اخلاق مهم‌ترین رکن حوزه مدیریت در عرصه فرهنگ و سینماست و این مشی باید در رفتارهای فردی و سازمانی تجلی پیدا کند.
    خزاعی با اشاره به لزوم حفظ احترام بزرگان و پیشکسوتان و اهتمام ویژه به امر تکریم افزود: شایسته است اخلاق در همه سطوح از بنده به عنوان مسئول سینمایی تا یکایک مدیران و کارکنان در مواجهه با سینماگران، مخاطبان، مراجعان و مردم سرلوحه امور قرار گیرد.
    وی تصریح کرد: درهای سازمان سینمایی به روی همه گشوده است و با تکیه بر سه اصل قانون گرایی، استانداردسازی و عدالت محوری تلاش می‌کنیم تا فرصت‌ها و ظرفیت‌های مطلوب تری را برای رونق و پویایی و رشد و اعتلای سینما مهیا نمائیم.
    رئیس سازمان سینمایی کشور اظهار داشت: بخش بزرگی از مشکلات و چالش‌های سینمای ایران با تعامل و گفتگو و احترام متقابل حل می‌شود و در این راستا، همه سینماگران، تهیه کنندگان و کارگردانان و فعالان عزیز هستند و وقتی در جایگاه مدیریت قرار می‌گیریم وظیفه داریم در چارچوب قانون پاسخگوی مطالبات و مراجعات باشیم.
    وی ادامه داد: سینمای ایران بیش از همیشه به وفاق و همگرایی نیاز دارد. البته برخی می‌کوشند فضای سینما را دو قطبی کنند. تجربه نخ‌نما شده‌ای که جز هزینه و آسیب چیزی برای سینمای ایران در پی نداشته است.
    وی اضافه کرد: در سازمان سینمایی به هیچ وجه این نگاه و رویکرد جایگاه ندارد. چتر سازمان سینمایی بر روی همه خانواده سینماست. با همه سلایق، دیدگاه‌ها، گرایش‌های سیاسی و جناحی؛ و خط قرمز ما منافع ملی، ساحت دین و انقلاب، و احترام خانواده است.
    رئیس سازمان سینمایی با اشاره به لزوم یکپارچگی و اجتناب از نگاه جزیره‌ای برای صیانت از ساحت سینمای انقلاب اسلامی خاطرنشان ساخت: سازمان اوج، حوزه هنری، انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس، صدا و سیما، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، بنیاد سینمایی فارابی، خانه سینما، صنوف، و مراکز مختلف فعال سینمایی در بخش‌های دولتی و خصوصی و … بازوهای سینمایی کشور هستند.
    وی ادامه داد: معتقدم با همگرایی و همکاری‌های متقابل می‌توانیم معضلات سینما را شناسایی و در جهت رفع آن برآییم. سازمان سینمایی متعلق به همه اهالی سینما است به همین دلیل با هم افزایی و همکاری متقابل می‌توانیم ظرفیت‌های سینمای انقلاب را تقویت کنیم.
    خزاعی ادامه داد: صیانت از ساحت سینمای انقلاب با یکپارچگی و تشریک مساعی موجب بالندگی و غنای این سینما می‌شود. برای ما مهم، خروجی جریانات سینمایی و فرهنگی است و در این راستا به همه نهادها کمک خواهیم کرد.
از کمدی تا آخرالزمان / هفتمین جل...
«فیلم‌جُستار» از هر تعریف و قاعد...
جایزه رِمی «ورلد فست» آمریکا به ...
پوستر ششمین همایش مطالعات فیلم ک...
فیلم‌ساز لرستانی جایزه‌اش را به ...
کتاب «مجموعه فیلم‌نامه کوتاه» ، ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *