جستجو
عابدین رمضانی مطرح کرد:

کارگردان مستند «دمام» از راه‌یافتگان به شصت و ششمین جشنواره منطقه‌ای سینمای جوان بوشهر- خلیج فارس معتقد است این رویدادها ضمن محک زدن کیفیت کار فیلمسازان، فرصت تعامل بین هنرمندان را بیشتر فراهم می‌کنند.

به گزارش روابط عمومی انجمن سینمای جوانان ایران به نقل از پانا، عابدین رمضانی کارگردان مستند کوتاه «دمام» که در شصت‌وششمین جشنواره منطقه‌ای سینمای جوان بوشهر- خلیج فارس حضور دارد، در گفت‌وگو با پانا درباره این اثر بیان کرد: «فیلم من درباره چند طبال قدیمی در بوشهر است که سال‌ها قبل دمام می‌نواختند و حالا به سراغ یکی از بازماندگان آن نسل از نوازندگان که همچنان اجرا دارد و فعال است، رفته ایم. در واقع «دمام» به نوعی مستند پرتره است و نگاهی هم به گذشته دارد.»

وی درباره دغدغه‌اش از ساخت این مستند گفت: «نواختن ساز دمام برایم موضوعی جذاب بود و قبلا هم کمتر به آن پرداخته شده بود. از طرفی طبال‌ها که فیلم با محوریت آن‌ها پیش می‌رود، علی‌رغم قدمت فعالیت در بوشهر کمتر شنیده و دیده شده‌ و می‌توان گفت همچنان ناشناخته مانده‌اند. در واقع سعی کردیم با این مستند تلاششان را زنده نگه داریم.»

رمضانی با اشاره به مستند به عنوان گونه مورد علاقه‌اش در فیلمسازی خاطر نشان کرد: «من تدوین‌گر هم هستم و به دلیل اینکه کارم را با این تدوین مستند آغاز کردم، به نوعی مستندسازی را بیشتر دوست دارم. البته کار داستانی هم ساخته‌ام.»

وی درباره مزیت برگزاری مستمر جشنواره‌های منطقه‌ای انجمن سینمای جوانان ایران عنوان کرد: «این جشنواره‌ها امکان تعامل با فیلم‌سازان دیگر را برای شرکت کنندگان خود فراهم می‌کنند و دیدگاه‌ها و آثار آن‌ها را آشکار می‌سازند. ضمن اینکه باعث محک خوردن اثر فیلمساز نیز می‌شوند تا او به لحاظ فیلمسازی کیفیت کار خود را نیز ارتقا بدهد.

رمضانی درباره تجربه خود از حصور در جشنواره‌های منطقه‌ای قبلی عنوان کرد: قبلا در جشنواره‌های منطقه‌ای مختلفی حضور داشتم. همچنین دو سال گذشته در بخش تجربی جشنواره فیلم کوتاه تهران حضور داشتم و فیلمم به جشنواره‌های مختلفی هم راه یافت.»

رمضانی در پایان با اشاره به اینکه، خود اهل بوشهر است درباره میزبانی این شهر از جشنواره شصت‌وششم منطقه‌ای انجمن سینمای جوانان ایران گفت: «بوشهر به جهت احاطه شدن توسط دریا یک شبه جزیره و شهر کوچکی است که مردم آن غالبا همدیگر را می‌شناسند و بدین ترتیب فرهنگ شناخته شده‌ای دارد. تنوع جغرافیای گسترده آن از جمله داشتن دریا و کوه و کلوت می‌تواند برای فیلمسازی در ژانرهای مختلف لوکیشن‌های جذابی را به لحاظ بصری معرفی کند. اگرچه بوشهر عمدتا به واسطه دریا شناخته می‌شود، اما من به شخصه فیلمنامه جدیدی نوشته‌ام که درباره فرهنگ خاصی از شکار در بوشهر است و ماجرایش در کوه می‌گذرد و یک فیلمنامه داستانی است.»

شصت‌وششمین جشنواره منطقه‌ای سینمای جوان بوشهر-خلیج‌فارس 5 تا 8 اردیبهشت‌ماه 1402 به میزبانی انجمن سینمای جوانان ایران_ دفتر بوشهر یزد در شهر بوشهر و به دبیری عبدالرحیم افروغ برگزار می‌شود.

آنچه به‌ندرت به فیلمسازان آموزش ...
با «کتاب» دلم برای فیلمسازی قرص ...
فیلمسازی ژانر و مسئله پیچیده «بو...
از هر چیزی می‌توان عکس گرفت، اما...
تشکر رئیس سازمان سینمایی از دبیر...
یکی بود، یکی نبود؛ فیلم‌کوتاه بو...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *