جستجو

فیلم کوتاه «کَت‌وُمَن» ساخته هادی شیبانی در ادامه روند حضور در جشنواره‌های بین‌المللی به سه جشنواره بین‌المللی هفتادوسومین جشنواره فیلم کوتاه مونته‌کاتینی ایتالیا، بیست‌ودومین دوره جشنواره فیلم جهان زنان آلمان و بیست‌وهفتمین دوره جشنواره فیلم کوتاه کانبرا استرالیا در آبان 1401 راه یافت.

 

به گزارش روابط عمومی انجمن سینمای جوانان ایران به نقل از مشاور رسانه‌ای پروژه، فیلم کوتاه «کَت‌وُمَن» به کارگردانی هادی شیبانی و تهیه‌کنندگی هادی شیبانی و کمپانی راویندر داکا تله‌فیلمز، به هفتادوسومین دوره جشنواره فیلم کوتاه مونته‌کاتینی ایتالیا و بیست‌وهفتمین دوره جشنواره فیلم کوتاه کانبرا استرالیا راه یافت.

جشنواره بین‌المللی مونته‌کاتینی در سال ۱۹۴۹ در شهر مونته‌کاتینی ترمه ایتالیا تاسیس شده و از آن به عنوان یکی از قدیمی‌ترین جشنواره‌های تخصصی فیلم کوتاه نام برده می‌شود. این جشنواره ایتالیایی تاکنون میزبان بزرگان سینما از جمله چارلی چاپلین، فدریکو فلینی، مارچلو ماسترویانی و… بوده است و بیش از ۷۵۰۰ نفر عضو پایگاه جشنواره و فیلم‌هایی از ۷۰ کشور متقاضی نمایش در مونته‌کاتینی بودند. این جشنواره امسال ۳ بخش ویژه برای سینمای اکراین، پرتغال و ایران در نظر گرفته است که فیلم کوتاه «کَت‌وُمَن» در بخش سینمای ایران نمایش داده خواهد شد.

جشنواره فیلم‌ کوتاه کانبرا به مدت دو هفته در شهر کانبرا، پایتخت استرالیا برگزار می‌شود. یکی از اهداف این جشنواره، ایجاد امکان تعامل بین مخاطب و فیلم‌سازان است و جلسات نقد و بررسی و پرسش‌ و پاسخ از اهمیت بسیاری برخوردارند. جشنواره کانبرا فیلم‌هایی را نمایش می‌دهد که از نظر سینمایی، تولید حرفه‌ای داشته و با فرم خلاقانه و داستان تکان‌دهنده، مخاطب را سرگرم می‌کنند. علاوه بر نمایش فیلم‌ها، رویدادی تخصصی برای ارتباط و ایجاد شبکه کاری میان تهیه‌کنندگان و فیلم‌سازان نیز برگزار خواهد شد. امسال جشنواره کانبرا بخش ویژه‌ای را به سینمای کوتاه ایران اختصاص داده است که فیلم کوتاه «کَت‌وُمَن» در بخش شب سینمای ایران، به نمایش در خواهد آمد.

هفتادوسومین دوره جشنواره فیلم کوتاه مونته‌کاتینی از ۲ تا ۶ نوامبر مصادف با ۱۱ تا ۱۵ آبان ۱۴۰۱ در شهر مونته‌کاتینی‌ترمه ایتالیا و بیست‌وهفتمین دوره جشنواره فیلم‌ کوتاه کانبرا از ۴ تا ۲۰ نوامبر مصادف با ۱۳ تا ۲۹ آبان ۱۴۰۱ در شهر کانبرا استرالیا، برگزار خواهد شد.

«کَت‌وُمَن» اولین فیلم کوتاه هادی شیبانی است. این فیلم پیش‌ از این در جشنواره فیفاک تونس، جایزه بهترین فیلم داستانی را از قدیمی‌ترین جشنواره آفریقا کسب کرده و در بیست و دومین دوره جشنواره فیلم جهان زنان در برلین و بخش مسابقه بین‌الملل بیستمین دوره جشنواره مولیزه ایتالیا و جشنواره فرفیلم کوزوو نیز به‌نمایش‌درآمده است.

همچنین این فیلم کوتاه به بیست‌ودومین دوره جشنواره فیلم جهان زنان آلمان راه یافت.

جشنواره جهان زنان، از سال ۲۰۰۱ با محوریت مسائل حقوق بشری زنان در سطح بین‌الملل فعالیت خود را آغاز کرده و در شهر برلین آلمان میزبان فیلم‌سازان است. در هر دوره این جشنواره، بیش از ۳۰ فیلم کوتاه و بلند از سراسر دنیا برای بیش از چهار هزار بیننده به نمایش درآمده و برخلاف اکثر جشنواره‌های فیلم زنان که صرفا آثار زنان فیلم‌ساز را نمایش می‌دهند، این جشنواره امکان نمایش آثار فیلم‌سازان مرد را که فیلم‌هایی مرتبط با مسائل زنان ساخته‌اند را نیز فراهم کرده است. جشنواره جهان زنان، همزمان با نمایش فیلم، از فیلم‌سازان و کارشناسان مطرح در زمینه حقوق بشر برای برگزاری ورکشاپ و جلسات گفتگو نیز دعوت کرده است که می‌توان به لیما گبوی (برنده جایزه صلح نوبل)، مائزه آشنفی (نامزده جایزه صلح نوبل) و… اشاره کرد.

در بیست و دومین دوره این جشنواره ۳۲ فیلم، شامل ۱۰ فیلم بلند داستانی، ۱۶ مستند و ۶ فیلم کوتاه نمایش داده می‌شود که «کَت‌وُمَن» به عنوان تنها نماینده سینمای ایران در بخش کوتاه، حضور داشت.
بیست‌ودومین جشنواره فیلم جهان زنان Filmfest FrauenWelten به صورت حضوری و آنلاین از ۲۶ اکتبر تا ۲ نوامبر مصادف با ۴ تا ۷ آبان در شهر برلین برگزار شد.

شیبانی، سال ۲۰۱۹ در دوره آموزشی آکادمی فیلم آسیا شهر بوسان کره جنوبی پذیرفته و علاوه بر تجربه تولید فیلم در بوسان با نگارش فیلمنامه «کلکسیون خوشبختی» منتخب مسابقه پیچینگ آسیا پاسیفیک شده است.

در خلاصه داستان فیلم «کَت‌وُمَن» آمده است: «کَت‌وُمَن» آن‌قدر ضعیف شده است که دیگر نمی‌تواند کسی را نجات دهد.

عوامل تولید این فیلم کوتاه عبارتند از:

نویسنده و کارگردان: هادی شیبانی، تهیه‌کننده: هادی شیبانی وکمپانی راویندر داکا تله‌فیلمز، مدیر فیلم‌برداری: ابراهیم رجبیان، مدیر صدابرداری: حسن بلالی، تدوین: هادی شیبانی، طراحی و ترکیب صدا: سلمان ابوذر، مدیر تولید: رهام رسولی، برنامه‌ریز: محمد بختیاری، گروه بازیگران: سپیده مذهب، اسماعیل قاسمی، امیراحمد صادق‌زاده، گروه صداپیشگان: محمد طهان، سمیه سعیدی، بازیگردان: زینب حمامی، طراح چهره‌پردازی: آناهیتا موسوی، دستیار اول فیلم‌بردار: علی امامی، گروه فیلم‌برداری: محمد غفاری، امیرحسین شیرپور، کیان قجری، دستیار صدا: سامان کافی، منشی صحنه: کوثر صدری، گروه چهره‌پردازی: حسین چمن‌پرا، ثریا سروری، جانشین تولید: نصیر گل زاده، دستیار تولید: علیرضا محمودی، مسئول صحنه: سعید عملی، اصلاح رنگ: مهران دوستی، جلوه‌های ویژه: خشایار صباغ‌زاده، طراح پوستر: الیاس کاظمی بیدختی، مترجم: نوید جمشیدی، مشاور فیلمنامه: احمد شادکامی، مجری طرح: انجمن سینمای جوانان ایران و مشاور رسانه‌ای: علی کشاورز.

از کمدی تا آخرالزمان / هفتمین جل...
«فیلم‌جُستار» از هر تعریف و قاعد...
جایزه رِمی «ورلد فست» آمریکا به ...
پوستر ششمین همایش مطالعات فیلم ک...
فیلم‌ساز لرستانی جایزه‌اش را به ...
کتاب «مجموعه فیلم‌نامه کوتاه» ، ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *