جستجو

اولین جلسه گروه‌های سه‌گانه کانون قلم و اندیشه در انجمن سینمای جوانان اهواز برگزار شد.

 

به گزارش روابط عمومی انجمن سینمای جوانان ایران، جلسات گروه‌های کانون قلم و اندیشه انجمن سینمای جوانان ایران دفتر ویژه اهواز هر هفته پنج شنبه‌ها از ساعت۱۷:۳۰ در محل انجمن اهواز برگزار می‌شود.

براساس این گزارش، اولین نشست این کانون به شرح زیر برگزار شد:

گروه بامداد

در گروه بامداد ابتدا فیلم کوتاه نیمرو، اثر آلساندرو سلی تولید۲۰۰۶ و منتخب جشنواره‌های متعدد بین‌المللی اکران شد و اعضا در مورد این فیلم از ابعداد مختلف  نگاه شخصی و نگاه تخصصی به بحث و تبادل نظر پرداختند. در این جلسه روی ریتم و شروع و پایان این فیلم بحث شد. در پایان دو کتاب هنر سینمای دیوید بوردول و سینما معماری در حرکت از نشر سروش معرفی و بخش‌هایی از این کتاب‌ها خوانده شد. قرار بر این شد که جلسه‌ی بعد پنج شنبه ۹دی‌ماه فیلم روانی هیچکاک از منظر روایت مورد بحث و تبادل نظر قرار گیرد و بخشی از کتاب هنر سینما در این باب خوانده شود. از اعضا خواسته شد این فیلم را تا پایان هفته تماشا کنند.

گروه طلوع‌
در این گروه ابتدا بخشی از فیلمنامه‌ی سگ کشی بیضایی به همراه نمایش صحنه‌های مربوطه نمایش داده شد. در این بخش که با مدیریت محمدرضا بابادی اجرا شد اعضا با فضای فیلمنامه‌نویسی حرفه‌ای آشنایی مختصری پیدا کردند.
سپس در بخش پایانی اعضا ایده‌های خود را که از هفته قبل و بر اساس یک عکس ارائه شده نوشته بودند در جمع خوانده و توسط دوستان مورد ارزیابی قرار گرفت. در پایان قرار شد این هفته اعضا ایده‌هایشان را به شکل صحیح سینمایی نوشته و بیاورند. همچنین قرار بر این شد بهترین ایده برای کار گروهی و تولید یک طرح و فیلمنامه انتخاب شود.

گروه نسیم

در گروه نسیم که توسط خانم میترا بخشی‌زاده اداره شد، داستان آنیوتا اثر چخوف جمع‌خوانی و توسط اعضا بررسی و تحلیل شد. قرار است این هفته نیز داستانی از چخوف خوانده و بررسی شود. در این گروه در بخش دوم هر جلسه کتابی معرفی می‌شود که این جلسه مجوعه داستان کوتاه داریوش احمدی معرفی شد.

از کمدی تا آخرالزمان / هفتمین جل...
«فیلم‌جُستار» از هر تعریف و قاعد...
جایزه رِمی «ورلد فست» آمریکا به ...
پوستر ششمین همایش مطالعات فیلم ک...
فیلم‌ساز لرستانی جایزه‌اش را به ...
کتاب «مجموعه فیلم‌نامه کوتاه» ، ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *