جستجو

کارگاه آموزشی «صید ماهی بزرگ»، با حضور آرین وزیردفتری در دانشکده تئاتر و سینما برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی انجمن سینمای جوانان ایران، «صید ماهی بزرگ»، اولین کارگاه آموزشی نوزدهمین جشنواره فیلم کوتاه دانشجویی نهال، چهارشنبه 17 خرداد 1402 با حضور آرین وزیردفتری، نویسنده و کارگردان سینما و با همراهی شادی کرم‌رودی، نویسنده، کارگردان و بازیگر سینمای کوتاه در دانشکده سینما و تئاتر برگزار شد.

این کارگاه آموزشی که با حضور بیش از ۱۵۰ دانشجو، هنرجو و علاقه‌مندان به سینما و به ویژه فیلم کوتاه برگزار شده است، با موضوع ایده‌پردازی فیلم کوتاه همراه بود و مدرس و کارشناس این کارگاه، راه‌های رسیدن به ایده فیلم کوتاه و نحوه اجرایی شدن ایده‌ها در قالب سینما را بررسی می‌کرد.

وزیردفتری در طول این کارگاه سه ساعته، در ۵ سرفصل «متن»، «زیرمتن»، «فرم اجرایی»، «معیارهای قضاوت درباره‌ اید‌ه‌ها» و «عادت‌هایی برای ایده‌پردازی» صحبت کرد.

در بخش اول کارگاه به توضیح مفهوم ایده، روش‌های تبدیل ایده به لاگ‌لاین و بررسی هرکدام از این موارد در فیلم‌های کوتاه مختلف پرداخت و بخش دوم کارگاه نیز به گفتگو درباره‌ سرفصل‌هایی که به آن‌ها اشاره شد و چگونگی دسته‌بندی سوژه‌ها، قضاوت ایده‌ها، و توصیه‌ی عاداتی برای ایده‌پردازی گذشت.

لازم به ذکر است، جشنواره فیلم کوتاه دانشجویی نهال هر ساله در تیر ماه برگزار می‌شود که در آن فیلم‌های کوتاه ساخته شده توسط دانشجویان به نمایش گذاشته می‌شوند و با یکدیگر رقابت می‌پردازند.

گزارش تصویری این کارگاه را مشاهده می‌کنید.

از کمدی تا آخرالزمان / هفتمین جل...
«فیلم‌جُستار» از هر تعریف و قاعد...
جایزه رِمی «ورلد فست» آمریکا به ...
پوستر ششمین همایش مطالعات فیلم ک...
فیلم‌ساز لرستانی جایزه‌اش را به ...
کتاب «مجموعه فیلم‌نامه کوتاه» ، ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *