جستجو
نسترن برزگر بیان کرد:

یک کارگردان حاضر در شصت و ششمین جشنواره منطقه‌ای سینمای جوان بوشهر-خلیج فارس می‌گوید گرفتن فیدبک مخاطبان توسط کارگردان درباره یک اثر اهمیت زیادی دارد و هیچ چیز برای فیلم کوتاه به جز نمایش داده شدنش لذت‌بخش نیست.

به گزارش روابط عمومی انجمن سینمای جوانان ایران به نقل از پانا، نسترن برزگر زنوز کارگردان فیلم کوتاه داستانی «دالتونا» که در شصت‌وششمین جشنواره منطقه‌ای سینمای جوان بوشهر-خلیج فارس شرکت دارد، با اشاره به ویژگی‌های اثر خود به پانا گفت:«فیلم کوتاه «دالتونا» داستان چهار دوست را روایت می‌کند که برای پیدا کردن گنج راهی منطقه‌ای می‌شوند و کلاه سر یکدیگر می‌گذارند، اما یکی از دوست‌ها در نهایت موفق به فروش گنج می‌شود اما در نهایت متوجه می‌شود که آن گنج ارزش واقعی نداشته است. این فیلم در ژانر دارک کمدی ساخته شده است.»

وی درباره دغدغه خود از ساخت این فیلم گفت: «همیشه دوست داشتم در لوکیشن یک قطار فیلم بسازم و از سویی دیگر قصه‌ای شنیده شده و تکراری را که البته همیشه هم جالب و جذاب بوده، با خلاقیتی در کارگردانی به تصویر بکشم. این اولین نمایش فیلم من در یک جشنواره است.»

این فیلمساز جوان درباره فرآیند تولید اثرش بیان کرد: «فیلمبرداری «دالتونا» در بهمن ۱۴۰‌۰ در سه روز انجام شد و قسمت‌های دیگری باقی مانده بود که در تیر ۱۴۰۱ فیلمبرداری شد و همه مراحل به طور کلی در این زمان به پایان رسید. همچنین به لحاظ اقتصادی به نسبت این که فیلم لوکیشن گران قیمتی دارد و هر واگن کرایه زیادی می‌خواست اما سعی کردیم از تجهیزات و نورها و دوربین ارزان تری استفاده و با همراهی و حمایت عوامل هزینه‌ها را مدیریت کنیم.»

برزگر زنوز درباره برگزاری جشنواره‌های منطقه‌ای عنوان کرد: «من پیش از تجربه حضور در جشنواره‌ها را نداشتم اما به طور کلی هدف من این است که مخاطبان بیشتری فیلمم را بیینند و به نظرم گرفتن فیدبک مخاطبان توسط کارگردان درباره یک اثر اهمیت زیادی دارد. دلم می‌خواهد در آینده فیلمساز گیشه باشم و در سینمای بدنه فعالیت کنم و سلیقه مخاطبان و به همین دلیل سلیقه افراد عادی و نقدهایشان برایم جذاب تر است.»

نسترن برزگر زنوز متولد ۱۳۷۸ و دانشجوی ترم آخر سینما با گرایش کارگردانی در دانشگاه هنر است «دالتونا» بعد از «سفید روی سفید» دومین فیلم کوتاه داستانی او محسوب می‌شود.
شصت‌وششمین جشنواره منطقه‌ای سینمای جوان بوشهر-خلیج‌فارس تا 8 اردیبهشت‌ماه 1402 به میزبانی انجمن سینمای جوانان ایران_ دفتر بوشهر یزد در شهر بوشهر و به دبیری عبدالرحیم افروغ درحال برگزاری است.

آنچه به‌ندرت به فیلمسازان آموزش ...
با «کتاب» دلم برای فیلمسازی قرص ...
فیلمسازی ژانر و مسئله پیچیده «بو...
از هر چیزی می‌توان عکس گرفت، اما...
تشکر رئیس سازمان سینمایی از دبیر...
یکی بود، یکی نبود؛ فیلم‌کوتاه بو...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *