جستجو
مهدی فردقادری مطرح کرد:

مهدی فردقادری عضو هیات انتخاب و داوری بخش فیلم شصت ‌و هفتمین جشنواره منطقه‌ای سینمای جوان یاسوج-دنا درباره کیفیت و نحوه انتخاب آثار توضیح داد.

به گزارش روابط عمومی انجمن سینمای جوانان ایران به نقل از روزنامه سازندگی، مهدی فردقادری عضو هیات انتخاب و داوری بخش فیلم شصت ‌و هفتمین جشنواره منطقه‌ای سینمای جوان یاسوج-دنا درباره این دوره از جشنواره که بعد از وقفه‌ای کوتاه دوباره برگزار می‌شود، گفت: جشنواره‌های منطقه‌ای به دلیل امکان حضور فیلمسازان فیلم اولی و فیلمسازانی که در مناطق مختلف کشور فیلم می‌سازند، بسیار مهم است. بسیاری از فیلم‌های کوتاه مهم سینمای ایران، ابتدا در جشنواره‌های منطقه‌ای معرفی شده‌اند و به‌نظرم راه‌اندازی دوباره آن قدم بسیار مثبتی برای انجمن سینمای جوان است.

این کارگردان درباره کیفیت آثار ارسالی و حاضر در جشنواره بیان کرد: در کل فیلم‌های ارسالی کیفیت خوبی داشتند و چند فیلم مرا شگفت‌زده کردند. البته در بعضی از فیلم‌ها نیز با ایده‌های خوبی مواجه بودیم که متاسفانه در ساخت به فیلم قابل قبولی تبدیل نشده بودند که قطعا با تمرکز بیشتر انجمن روی برگزاری ورکشاپ‌ها این مشکل قابل حل است اما به طور کلی فیلم‌های انتخاب شده، تماشاگران را راضی خواهند کرد.

عضو هیات داوری بخش فیلم شصت ‌و هفتمین جشنواره منطقه‌ای سینمای جوان یاسوج-دنا درباره المان‌های خود برای انتخاب یک اثر توضیح داد: «نگاه». اینکه فیلمساز چطور با دوربین کار کرده است و چه نگاهی به جهان اطرافش دارد. بهترین فیلم‌ها آن‌هایی هستند که نگاه شخصی فیلمساز در آن دیده شود و البته نحوه به‌کارگیری تک تک عوامل برای روایت قصه نیز مهم است. البته در جشنواره منطقه‌ای باید تنوع حضور فیلم‌ها از استان‌های مختلف را هم در نظر گرفت.

وی در پاسخ به این پرسش که وجود چنین جشنواره‌های منطقه‌ای چقدر می‌تواند به فضای کلی سینما و سینمای کوتاه کمک کند؟ مطرح کرد: بسیار زیاد. جشنواره‌های منطقه‌ای با وجود رقابتی بودن امکان حضور فیلمسازان بیشتری از شهرستان‌ها را فراهم می‌کند که شاید در جشنواره ملی امکان‌پذیر نباشد. همچنین اینکه فیلمسازان در رقابتی محدودتر -شامل چند استان- کار خودشان را ارزیابی کنند به رشد آن‌ها کمک می‌کند.

مهدی فردقادری در پایان درباره چهلمین دوره از جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران و اهمیت و لزوم برگزاری این جشنواره گفت: فستیوال فیلم کوتاه تهران یکی از فستیوال‌های مورد تایید آکادمی اسکار است و باعث افتخار است که جشنواره‌ای در کشور ما به این درجه از اهمیت رسیده است. زمانی که فیلم کوتاه می‌ساختم سال‌های زیادی فیلم‌هایم در این فستیوال حضور داشتند و این فستیوال نقش مهمی در معرفی کارهای من و بسیاری از بچه‌ها به سینمای ایران داشته است. امروز هم برگزاری این فستیوال قطعا کمک زیادی به معرفی سینمای کوتاه ایران به جهان خواهد داشت.

شصت‌وهفتمین جشنواره منطقه‌ای سینمای جوان یاسوج-دنا ۳  تا ۶ مهرماه ۱۴۰۲ به میزبانی انجمن سینمای جوانان ایران- دفتر یاسوج و به دبیری امین درخشان برگزار می‌شود.

نخستین رویداد ملی عکس لاهیجان با...
یادداشت جواد میرهاشمی در باب جای...
دومین جشنواره بین‌المللی رسانه‌ا...
داستان، سینمای کوتاه و یک بازخوا...
مهرزاد دانش مهمان دهمین «پاتوق ف...
آنچه به‌ندرت به فیلمسازان آموزش ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *