جستجو
تأکید آذرپندار بر احیای آفرین‌واره عاشورایی زنجان؛

مهدی آذرپندار مدیرعامل انجمن سینمای جوانان ایران در دیدار با اعضای شورای شهر زنجان گفت: آفرین‌واره عاشورایی با موضوع مناسک حسینی و مراسم حسینیه اعظم زنجان، یک اردوی فیلم‌سازی است.

 

به گزارش روابط عمومی انجمن سینمای جوانان ایران، مهدی آذرپندار مدیرعامل و رئیس هیات مدیره انجمن سینمای جوانان ایران به اتفاق سعید پوراسماعیلی معاون آموزش و طیبه فلکیان معاون امور استان‌های انجمن در سفر به استان زنجان ضمن بازدید از دفتر انجمن در این شهرستان و دیدار با فیلم‌سازان، به بررسی ظرفیت‌های این استان پرداخت.

آذرپندار در دیدار با اعضای شورای شهر زنجان با اشاره به وجود 58 دفتر انجمن در نقاط مختلف کشور و 250 هزار فارغ‌التحصیل آن افزود: انجمن سینمای جوانان ایران بزرگترین مدرسه سینمایی کشور و به نحوی بزرگترین مدرسه سینمایی منطقه است. چرخه موجود در این مدرسه چرخه کاملی است که با آموزش شروع شده و در پایان با تولید یک فیلم تمام می‌شود این در حالی است که در طول این چرخه، هنرجویان مورد حمایت انجمن قرار می‌گیرند.

وی در ادامه جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران را یکی از معتبرترین جشنواره‌های سینمایی عنوان کرد و ادامه داد: سال گذشته 6400 فیلم در حوزه بین‌المللی به این جشنواره ارسال شده که به نوبه خود کم‌نظیر بوده است.

دبیر سی و نهمین جشنواره فیلم کوتاه تهران تصریح کرد: در چهلمین دوره جشنواره فیلم فجر در سال گذشته، از میان 22 فیلم شرکت‌کننده در جشنواره، 9 فیلم توسط هنرجویان سابق و یا با همکاری انجمن ساخته شده بود.

مدیرعامل انجمن سینمای جوانان ایران با تأکید بر احیای آفرین‌واره عاشورایی زنجان خاطر‌نشان کرد: این رویداد ملی که مختص مناسک حسینی و مراسم حسینه اعظم زنجان است، در واقع یک اردوی فیلم‌سازی است که در ایام سوگواری سیدالشهدا (ع) فیلم‌سازان سراسر کشور به فیلم‌سازی و یا ایده‌پردازی برای ساخت فیلم پرداخته و نهایتا آثاری با موضوع یادشده تولید می‌شود و نتایج داوری آن نیز در اربعین اعلام خواهد شد.

آذرپندار همچنین با اشاره به اختصاص ردیف بودجه برای انجمن سینمای جوانان ایران در شهر تهران گفت: خوشبختانه در تهران توجه خوبی به انجمن شده است و امیدواریم در سایر شهرها مخصوصا در شهر زنجان ردیف بودجه‌ای در شورای شهر یا شهرداری برای انجمن سینمای جوان زنجان مصوب شود.

وی از تامین بودجه 2 تا 2.5 میلیاردی برای ساخت دفتر انجمن در صورت تأمین زمین برای آن خبر داد و گفت: در صورت حمایت از این انجمن می‌توان به دغدغه‌های شهر و استان توسط هنرمندان بومی پرداخت.

مدیرعامل انجمن سینمای جوانان، سینمای جوان را بزرگترین کارگاه ساخت فیلم توصیف کرد و افزود: با پرورش هنرمندان مستعد می‌توان به تربیت فیلم‌سازان استانی پرداخت تا بخشی از دغدغه‌های استان رفع شود.

پاسخ مترجم «ساخت فیلم‌کوتاه با ب...
کدام کتاب‌های «انجمن» در نیمه او...
آرزوی فیلم‌سازی درباره «سندباد» ...
زمینی که برای «سینمای جوان» وقف ...
نهمین جلسه فصل نهم پاتوق فیلم کو...
«گوشتخوار» به جشنواره فيلم اسپان...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *