جستجو
نسیم سهیلی، کارگردان مستند «عمه اشرف»:

نسیم سهیلی، کارگردان مستند «عمه اشرف» گفت: برگزاری کارگاه های آموزشی جشنواره منطقه ای ایستاتیس فرصت آموزشی بسیار خوبی بود که البته ای کاش کارگاه های بیشتری برای فیلمسازان جوان تدارک دیده می شد.

نسیم سهیلی، کارگردان مستند «عمه اشرف» در گفت و گو با روابط عمومی انجمن سینمای جوانان ایران ر رابطه با این اثر گفت: عمه اشرف روایت پیرزنی به نام به همین نام است که در پی خوابی که دیده زندگی خود را وقف آبادانی مقبره بزرگان و امام زادگان شهرستان خواف کرده است او به دور از مردم زندگی می کند و این ویژگی های بارز شخصیتی پس از سفری که به شهرستان خواف داشت باعث شد چند سال پس از اولین دیدارم با او، اولین مستند خود را با روایت عمه اشرف بسازم.

وی در رابطه با برگزاری شصت و پنجمین جشنواره منطقه ای انجمن سینمای جوان یزد_ایستایس اظهار داشت: برگزاری جشنواره های منطقه بسیار در دیده شدن آثار و محک خوردن آن بسیار تاثیرگذار است به ویژه برگزاری کارگاه های آموزشی که بسیار عالی بود که ای کاش کارگاه های آموزشی بیشتری تدارک دیده می شد.

سهیلی افزود: به اعتقاد بنده آثار مستند در این دوره از جشنواره منطقه ای از آثار داستانی کیفیت بیشتری داشتند، هرچند باید این نقد را هم بکنم که کمی مستند مظلوم واقع شد و قالبا سانس های پایانی را برای اکران آن در نظر گرفته بودند.

کارگردان مستند «عمه اشرف» در پایان ضمن قدردانی از تلاش و میزبانی بسیار خوب انجمن سینمای جوان یزد گفت: متاسفانه کیفیت پخش سینما تک یزد مناسب نبود و برخی از آثار را با اختلاف کیفیت تصویری و پخش نامتناسب اکران شدند که جا دارد به لحاظ فنی توجه بیشتری صورت گیرد.

شصت‌و‌پنجمین جشنواره منطقه‌ای سینمای جوان یزد – ایساتیس 4 تا 7 بهمن 1401 به میزبانی انجمن سینمای جوانان یزد در شهر یزد در حال برگزاری است.

از کمدی تا آخرالزمان / هفتمین جل...
«فیلم‌جُستار» از هر تعریف و قاعد...
جایزه رِمی «ورلد فست» آمریکا به ...
پوستر ششمین همایش مطالعات فیلم ک...
فیلم‌ساز لرستانی جایزه‌اش را به ...
کتاب «مجموعه فیلم‌نامه کوتاه» ، ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *