جستجو

 

همایون قنواتی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی منطقه آزاد اروند گفت: حمایت‌های مالی سازمان منطقه آزاد اروند به جوانان هنرمندی که دغدغه فرهنگی و هنری دارند، هرسال افزایش خواهد یافت.

به گزارش روابط عمومی انجمن سینمای جوانان ایران، همایون قنواتی در گفتگو با ستادخبری جشنواره اروند گفت: انعکاس اخبار فرهنگی و هنری یکی از عوامل توسعه و آشنایی بیشتر مردم با شاخه‌های مختلف فرهنگی و هنری است که این امر موجب تشویق مضاعف جوانان خوش‌فکر خلاق به این عرصه می‌شود.

وی اظهار کرد: ایران بعد از انقلاب اسلامی شاهد رویدادها، مراسم و جشنواره‌های متفاوت با موضوعات خاص و عام بسیاری بوده است؛ این امر موجب می‌شود تا در این مسیر نقاط ضعف و قوت‌ها را شناخته و هرچه جلوتر می‌رویم، گام‌های مؤثرتر و دقیق‌تری برای گسترش فرهنگ و هنر در منطقه برداریم.
قنواتی با اشاره به پنجاه ودومین جشنواره فیلم کوتاه اروند که در سال ۹۳ برگزار شد، گفت: با مقایسه‌ای می‌توان دریافت که آثار رسیده به دبیرخانه جشنواره امسال دست کم ۵ برابر دوره قبل است اما صرفاً کمیت و تعداد آثار رسیده مد نظر نیست، چرا که کیفیت تولید و محتوا، سوژه و فرم آثار بیش از پیش مورد توجه قرارخواهد گرفت.

وی گفت: بسیار خوشحالم که کیفیت آثار رسیده به پنجاه وهشتمین جشنواره فیلم کوتاه اروند، نشان از پیشی گرفتن جوانان فیلم‌ساز از پیشکسوتان عرصه فیلم‌سازی دارد.
وی ادامه داد: نگاه متفاوت جوانان فیلم‌ساز به مسائل کشور و جامعه و همچنین نوع پرداخت به موضوعات روز بسیار قابل تحسین است.
مدیرکل ارشاد منطقه آزاد اروند در خصوص حمایت‌های این سازمان از هنرمندان منطقه گفت: به موازات اعلام برگزاری جشنواره، فراخوانی به منظور حمایت از تولیداتی که نیاز به حمایت داشتند نیز اعلام شد و از فیلمنامه‌های رسیده به انجمن سینمای جوانان بهترین‌ها انتخاب و تولید شد که برخی از آن در این جشنواره حضور دارند.

همایون قنواتی با اشاره به حضور بسیاری از فیلم‌سازان و اساتید در طول برگزاری پنجاه وهشتمین جشنواره فیلم کوتاه اروند گفت: حضور اساتید در جشنواره آبادان مغتنم است، لذا در طول مدت برگزاری جشنواره، چند ورک‌شاپ و کارگاه عملی با موضوعات فیلم، فیلمنامه و عکس برگزار خواهد شد.

پنجاه وهشتمین جشنواره منطقه‌ای سینمای جوان-اروند با حضور هنرمندان ۱۰ استان با بیش از ۱۹۰۰ اثر در بخش‌های فیلم، فیلمنامه و عکس از ۸۶۱ شرکت‌کننده، از ۳ تا ۶ دی ماه در آبادان برگزار خواهد شد.

 

 

از کمدی تا آخرالزمان / هفتمین جل...
«فیلم‌جُستار» از هر تعریف و قاعد...
جایزه رِمی «ورلد فست» آمریکا به ...
پوستر ششمین همایش مطالعات فیلم ک...
فیلم‌ساز لرستانی جایزه‌اش را به ...
کتاب «مجموعه فیلم‌نامه کوتاه» ، ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *