جستجو

فیلم های پذیرفته شده در دومین المپیاد فیلمسازی با حضور کارگردان های نوجوانان، مربیان و مشاوران آنها و محمدرضا خردمندان و حسین شیخ الاسلام از داوران این المپیاد سینمایی روی پرده رفت و پس از آن جلسه پرسش و پاسخ نوجوانان فیلمساز با داوران برپا شد.

به گزارش روابط عمومی انجمن سینمای جوانان ایران به نقل ازستاد خبری دومین المپیاد فیلمسازی نوجوانان، فیلم های پذیرفته شده در دومین المپیاد فیلمسازی با حضور کارگردان های نوجوانان، مربیان و مشاوران آنها و محمدرضا خردمندان و حسین شیخ الاسلام از داوران این المپیاد سینمایی صبح امروز ۱۱ شهریورماه روی پرده رفت و پس از آن جلسه پرسش و پاسخ نوجوانان فیلمساز با داوران برپا شد.
در ابتدای این جلسه محمدرضا خردمندان یکی از دواران حاضر در دومین المپیاد فیلمسازی با ابراز خرسندی از تماشای این فیلم های نوجوانان در این رویداد سینمایی گفت: دیدن فیلم های نوجوانان حس و حال خوبی به من داد و توانستم برگردم به دوران نوجوانی خودم. دورانی که سراسر شور و شوق فیلمسازی داشتم و با دیدن این فیلم ها بار دیگر تجربیات خوب دوران نوجوانی برای من زنده شد.
این فیلمساز در ادامه افزود: تجربه حضور در عرصه فیلمسازی می تواند کمک خوبی برای نوجوانان باشد تا به درستی انتخاب کنند که در سینما بمانند. چون سینما عرصه تلاش و کوشش است. همچنین تجربه فیلم دیدن با هم این کمک را می کند تا با نگاه یکدیگر در سینما آشنا شوید و دانش تصویری و سواد رسانه ای را نیز بالا ببرد.
خردمندان افزود: نکته دیگری که در آثار شما فیلمسازان نوجوان دیدم، این بود که به شدت تجربه گرا هستید و ایده هایی بسیار ناب و خلاقانه دارید و امیدوارم این شور، حس و جسارت تا سالهای سال با شما بماند.
پس از آن حسین شیخ الاسلامی منتقد و فیلمساز درباره تجربه دیدن فیلم های نوجوانان در المپیاد فیلمسازی گفت: با دیدن فیلم های شما بسیار ذوق زده شدم و می توانم بگویم که یکی از بهترین جلسات فیلم بینی من به عنوان داور این دوره از المپیاد فیلمسازی بود.
وی در ادامه با انتقاد از اینکه نوجوانان در ساخت فیلم تحت تاثیر نگاه مشاوران و مربیان خود بودند، گفت: در نظریه ادبیات و هنر می گویند که فلسلفه با تعجب شروع می شود و هنر با اعتراض. اما نکته ای که در مجموع فیلم های شما دیدم این بود جرات خود را گرفتید و نتوانستید فیلم خود را بسازید و فکر می کنم فیلم ها ایده و تکنیک های خوبی داشتند ولی تحت تاثیر مشاوران و مربیان خود قرار گرفته بودند و نتوانستند فیلم های خود را به خوبی بسازند. در واقع روح اعتراض در فیلم ها نادیده گرفته شده بود.
شیخ الاسلامی متذکر شد: هنرمند واقعی هنرمندی است که از دل آنچه می بیند و تحلیل می کند حقیقت فردی خود را بیرون می آورد و تفسیر شخصی خود را بکند.
در ادامه این جلسه شیخ الاسلامی و خردمندان تک تک فیلم های دیده شده را با حضور کارگردان های نوجوان مورد بررسی قرار دادند.
فیلم های «زنگ آخر» ساخته محمد معین رحیمی زنگنه از کرمانشاه، «جمله نسازیم» به کارگردانی عطا پورنعمت و ایلیا طاهری فرد از تبریز، انیمیشن «بز و طوطی» ساخته کیان پاک نژاد از اصفهان، «چون جادو» به کارگردانی شقایق نصیری و «باور» ساخته امیر رضا معلمی از خراسان رضوی از جمله فیلم هایی است که در نخستین سانس از المپیاد فیلمسازی روی پرده رفت.

…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………

عکس‌ها: مریم فرخیان

حسن خمسه سرپرست انجمن سینمای جوا...
پایان فیلمبرداری فیلم کوتاه «مهم...
جایزه بهترین کارگردانی جشنواره س...
ابوالفضل سروش‌مهر سرپرست انجمن س...
فیلم کوتاه «تگرگ» روایتی از تردی...
 هفتمین «هفته فیلم و عکس» استان ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *