جستجو

سیدصادق موسوی با ارائه توضیحاتی درباره فراخوان انجمن سینمای جوانان با موضوع ویروس کرونا، از سیاست‌های سال جدید این انجمن و را‌ه‌اندازی آموزش مجازی در سال99 خبر داد.

 

به گزارش روابط عمومی انجمن سینمای جوانان ایران، سیدصادق موسوی  گفت‌وگو با خبرنگار سینمایی خبرگزاری صبا درباره فراخوان این انجمن در زمینه تولید فیلم‌ و انیمیشن کوتاه با موضوع ویروس کرونا گفت: با توچه به وظیفه‌ای که جامعه سینمایی به کشور دارد و باید به مسئولیت اجتماعی خود عمل کند، انجمن سینمای جوانان ایران فراخوانی را منتشر کرد. ما اصرار بر آن داشتیم تا اگر محتوایی تولید می‌شود حتما با رعایت پروتکل‌های بهداشتی باشد و فیلم‌سازان از محیط‌های پر خطر پرهیز کنند زیرا ترجیح ما فیلم و انیمیشن‌های استودیویی است که باعث نشوند هنرمندان ما در معرض آلودگی ویروس کرونا قرار گیرند.

 

وی افزود: آثاری تاکنون به دست ما رسیده است و زمان ارسال آن را تا بیستم فروردین نیز تمدید کرده‌ایم. تمام آثار را در آپارات انجمن سینمای جوانان بارگذاری کرده‌ایم که قابل مشاهده هستند مگر تعدادی از آن‌ها که قابل انتشار نبوده است. اصرار ما بر این بوده است که زمان آثار ارسالی‌ زیر سه دقیقه باشند تا در فضای مجازی بتوان آن‌ها را منتشر کرد.

موسوی درباره تنوع آثار ارسالی این فراخوان عنوان کرد: در گونه‌های مختلف انیمیشن، فیلم‌های کوتاه داستانی و تجربی، مستند و حتی کلیپ‌های آموزشی می‌توانیم این آثار را بپذیریم. طبیعتا پس از پایان این شرایط، درباره آثار قضاوت خواهد شد و به برگزیده ها جوایزی اهدا می‌کنیم.

مدیرعامل انجمن سینمای جوانان در پاسخ به این پرسش که سیاست‌ها و تدابیر اتخاذ شده در سال جدید برای این انجمن چه تغییری با سال پیش کرده است، توضیح داد:  ما برنامه‌ای جدید را در حوزه تولید آغاز کردیم و آن هم راه‌اندازی شورای تولید استانی در سراسر کشور بود که برای نخستین بار در کشور انجام دادیم و یکی از موضوعات مطرح شده در آن تمرکز زدایی از تهران و توجه به نظر کارشناسی هنرمندانِ استان‌ها بود که این مسیر را با شدت و قوت با همه مسائلی که در سال اول آن برای ما به همراه داشت، ادامه خواهیم داد.

وی ادامه داد: در سال جدید، به طور حتم در حوزه آموزش برنامه‌ریزی داریم و راه‌اندازی آموزش مجازی را خواهیم داشت که یکی از مهم‌ترین ماموریت‌ها و تغییرات اساسی انجمن سینمایی جوانان در سال ۹۹ همین موضوع توجه به آموزش مجازی است زیرا که انجمن سینمای جوان یک مدرسه‌ بزرگ سینمایی در ایران است.

موسوی در پایان بیان کرد: ما فکر می‌کنیم که بتوانیم از طریق راه‌اندازی آموزش مجازی، دانسته‌ها و مهارت‌های بهترین مدرسان ایران را به سرتاسر ایران برسانیم و از این طریق بخش زیادی از توانِ آموزشی‌ خود را صرف آموزش مجازی خواهیم کرد‌.

حسن خمسه سرپرست انجمن سینمای جوا...
پایان فیلمبرداری فیلم کوتاه «مهم...
جایزه بهترین کارگردانی جشنواره س...
ابوالفضل سروش‌مهر سرپرست انجمن س...
فیلم کوتاه «تگرگ» روایتی از تردی...
 هفتمین «هفته فیلم و عکس» استان ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *