جستجو

عضو هیئت انتخاب و داوری جشنواره منطقه‌ای «شبدیز» مهمترین مشکل عکاسی در ایران را تولید اندیشه عنوان کرد.

مهدی وثوق‌نیا، عضو هیئت انتخاب و داوری پنجاه‌وهفتمین جشنواره منطقه‌ای فیلم و عکس سینمای جوان کرمانشاه _ شبدیز در گفتگو با روابط عمومی انجمن سینمای جوانان ایران، با تاکید بر هویت مستقل عکاسی افزود:  من در طول این سال‌ها با این سیاست که در انجمن فیلم و عکس در کنار هم بررسی و ارائه شوند مخالف بوده‌ام زیرا این روش از رشد و بالندگی عکاسی کاسته می‌شود. امروزه عکاسی دارای زیبایی‌شناسی مختص به خود است که کمترین ارتباطی با فیلم دارد.

وی با تاکید بر افزایش سواد بصری مخاطبان، ادامه داد: مطالعه و دیدن در بالابردن سواد بصری نقش بسزایی دارند. امروزه مخاطب یک کار خوب برای ارتباط برقرار کردن با اثر نیاز به اطلاعات و آگاهی بیشتر است.

عضو هیئت داوری جشنواره «شبدیز» تصریح کرد: برای ارتباط با آثار فاخر ادبیات کشورمان نیز به دانش نیازمندیم و کسی با آن‌ها ارتباط برقرار می‌کندکه زبان وادبیات را به درستی بشناسد و عکاسی نیز اینچنین است. امروزه مخاطب عکس‌های بسیاری را می‌بیند، اما اثر خوب همچنان با سختی وتسلط دراندیشه عکاس تولید می‌شود.

 وی با اشاره به اینکه امکانات موجب بهتر شدن شکل دیدن اثر در دنیای دیجیتال شده، اما در بهبود تولید اثر نقشی نداشته است، افزود: عکاسی ایران طی سال‌های اخیرتوانسته به جایگاه مناسبی در دنیا دست پیداکند. امروزه بسیاری از عکاسان ایرانی درموزه‌ها ونمایشگاه‌های مهم دنیا حضوردارند.

وثوق‌نیا با بیان این مطلب که در ایران با تولید اندیشه در زمینه عکاسی فاصله داریم، اضافه کرد: ما به دلیل نداشتن سنت با این مشکل مواجه هستیم، اما تصورم این است که رو به جلو گام بر می‌داریم و امیدوار هستم  کسانی‌که در چنین جشنواره‌هایی شرکت می‌کنند کارشان  را جدی دنبال کنند و مطالعه بصری واندیشه را از خود جدا نکنند.

پنجاه و هفتمین جشنواره منطقه‌ای فیلم و عکس سینمای جوان کرمانشاه _ شبدیز ۲۲ تا ۲۵ شهریور برگزار می‌شود.

از کمدی تا آخرالزمان / هفتمین جل...
«فیلم‌جُستار» از هر تعریف و قاعد...
جایزه رِمی «ورلد فست» آمریکا به ...
پوستر ششمین همایش مطالعات فیلم ک...
فیلم‌ساز لرستانی جایزه‌اش را به ...
کتاب «مجموعه فیلم‌نامه کوتاه» ، ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *