جستجو

مستند کوتاه «عروسک» ساخته الهه اسماعیلی یکی از ۵ نامزد دریافت جایزه «بهترین مستند دانشجویی» سی و هفتمین «جشن جوایز انجمن جهانی مستند (ایدا)» شد.

به گزارش روابط عمومی انجمن سینمای جوانان ایران، «عروسک» داستانی دختری ۱۴ ساله را روایت می‌کند که در شرایط ازدواج قرار گرفته است و خانواده‌اش باید برای ازدواج او تصمیم بگیرند. این مستند در سی و هشتمین جشنواره فیلم کوتاه تهران نیز حضور داشت.

«ایدا» از جمله بزرگترین و معتبرترین انجمن مستند در جهان به‌شمار می‌رود و «جشن جوایز انجمن جهانی مستند» معتبرترین رخداد جوایز مستند جهان  است که هر ساله بهترین فیلم‌ها و برنامه‌های تلویزیونی غیرداستانی سال را مورد تقدیر قرار می‌دهد. «ایدا» همچنین به عنوان یکی از نزدیکترین جوایز فصل جوایز سینمایی به جوایز مستند اسکار شناخته می‌شود.

مستندهای نامزد شده برای جایزه «بهترین فیلم دانشجویی» از دانشگاه‌های «استنفورد آمریکا»، NFTS بریتانیا، UC Berkeley امریکا، آکادمی فیلم Baden-Württemberg آلمان  هستند و «عروسک» از «دانشگاه هنر تهران» در این لیست قرار دارد.

 

مراسم اعلام برندگان پس از پایان روند یک‌ماه و نیمه رأی‌گیری اعضای انجمن، در پنجم فوریه سال آینده میلادی در محل «پارامونت استودیوز» لس‌آنجلس برگزار خواهد شد.

از کمدی تا آخرالزمان / هفتمین جل...
«فیلم‌جُستار» از هر تعریف و قاعد...
جایزه رِمی «ورلد فست» آمریکا به ...
پوستر ششمین همایش مطالعات فیلم ک...
فیلم‌ساز لرستانی جایزه‌اش را به ...
کتاب «مجموعه فیلم‌نامه کوتاه» ، ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *