جستجو

 

 

فیلم کوتاه «جیغ مرغ دریایی» به‌نویسندگی و ‌کارگردانی آوا قهرمانی‌فر در دو جشنواره بین‌المللی آمریکا حضور دارد.

 

به‌گزارش روابط‌عمومی انجمن سینمای جوانان ایران، فیلم کوتاه «جیغ مرغ دریایی» به‌نویسندگی و ‌کارگردانی آوا قهرمانی‌فر و تهیه‌کنندگی دفتر تهران انجمن، در چهل و چهارمین دوره Asian American International Film Festival  و سومین دوره جشنواره بین المللی Horsetooth نمایش داده خواهد شد.

 

 

Asian American International Film (AAIFF) به عنوان «اولین خانه سینمای آسیایی آمریکایی» شناخته می‌شود. این جشنواره اولین و قدیمی‌ترین جشنواره‌ای است که به نمایش آثار هنرمندان رسانه‌ای آسیایی‌تبار و تجربه غربت آسیایی اختصاص داده شده است و هر سال در شهر نیویورک با هدف توسعه، نمایش، تبلیغ و حفظ تجربیات آسیایی و آسیایی آمریکایی از طریق قصه‌گویی و پرورش و رشد جامعه سازندگان و دوست‌داران فیلم، تلویزیون و دنیای رسانه‌ای دیجیتال برگزار می‌شود.

 

(HIFF) Horsetooth International Film Festival  با هدف تبدیل کلرادو شمالی به عنوان یک مقصد بین‌المللی تأسیس شد که در آن اندیشه و عمل مترقی از طریق هنر فیلم‌سازی و سایر اشکال بیان خلاق تجلیل می‌شود. این جشنواره مأموریت خود را بر پایه الهام بخشیدن و ایجاد خلاقیت‌های هنری پرشور و تغییرات مثبت در شیوه زندگی با ارائه بستری بین‌المللی برای گسترش دانش و خلاقیت بنا نهاده است.

«جیغ مرغ دریایی» داستان سوزان و رها را که  هنرجویان سال آخر رشته هنرهای نمایشی در یک هنرستان هستند روایت می‌کند که هر دو برای نقش جاناتان لیوینگستون از کتاب “جاناتان، مرغ دریایی” نوشته ریچارد باخ کاندید شده‌اند. اما درست پس از آغاز تست برای سوزان، احساسات تلخ او در واکنش به اتمسفر رنج‌آور کلاس و همه اتفاقات عجیب و غریب پدیدار می‌شود. اتفاقاتی که بسیار عجیب‌تر از ظاهر اکسپرسیو سوزان هستند و سرانجام او را دچار یک فروپاشی روانی ویران‌گر می‌کنند… .

گفتنی است این فیلم کوتاه پیشتر نیز در 23 جشنواره دیگر از جمله، شانزدهمین دوره San Francisco Frozen Film Festival، بیست و یکمین دوره DeadCenter Film Festival و بیست و پنجمین دوره Fresh International Film Festival حضور داشته است.

 

لیست عوامل ساخت «جیغ مرغ دریایی»:

نویسنده و کارگردان: آوا قهرمانی ‌فر
سوپروایزر: سعید نجاتی
بازیگران: رها دوراندیش، پانیذ اسماعیلی
فیلم‌بردار: فرزاد شهاب
دستیار فیلم‌بردار: مسلم گودرزی
صدابردار: امید اسلامی
تدوین‌گر: یاسمن مرادی
صداگذار: محمد مهدی جواهری‌زاده
طراح چهره‌پردازی: نوید فرح مرزی
دستیار چهره‌پردازی: عاطفه جعفری
طراح صحنه و لباس: آوا قهرمانی ‌فر
مدیر تولید: طیبه ابراهیم
دستیار مدیر تولید: محمدامین کوشش
دستیار کارگردان: آذین شریعتی
منشی صحنه: سارا رشتی محمد
عکاس: آذین شریعتی، محمدامین کوشش

تصحیح رنگ و نور: مهران دوستی

گرافیست: آراد موسوی

تهیه شده در انجمن سینمای جوانان ایران – دفتر تهران
سرمایه‌گذار:‌ طیبه ابراهیم، آوا قهرمانی ‌فر

 

چهل و چهارمین دوره Asian American International Film Festival  از 11 تا 22 آگوست، برابر با20 تا 31 مردادماه در نیویورک سیتی آمریکا به صورت آنلاین و سومین دوره جشنواره بین المللی Horsetooth در تاریخ 11 سپتامبر (20 شهریورماه)، به صورت حضوری در ایالت کلرادو آمریکا برگزار خواهند شد.

از کمدی تا آخرالزمان / هفتمین جل...
«فیلم‌جُستار» از هر تعریف و قاعد...
جایزه رِمی «ورلد فست» آمریکا به ...
پوستر ششمین همایش مطالعات فیلم ک...
فیلم‌ساز لرستانی جایزه‌اش را به ...
کتاب «مجموعه فیلم‌نامه کوتاه» ، ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *