جستجو
مهدی آذرپندار عنوان کرد؛

مهدی آذرپندار مدیرعامل انجمن سینمای جوانان ایران با تشریح روند تولید فیلم‌های کوتاه مشهدی، دغدغه‌های مسئولان شهرداری و موسسه شهرآرا را مماس با دغدغه‌های انجمن دانست.

 

به گزارش انجمن سینمای جوانان ایران به نقل از شهرآرا، مهدی آذرپندار» مدیرعامل انجمن سینمای جوانان ایران در حاشیه برگزاری چهارمین اردوی فیلمسازی  «ایده تا تولید» مشهد گفت: اردوهای «ایده تا تولید» انجمن سینمای جوانان ایران، از خردادماه امسال آغاز شده و چهارمین اردوی این انجمن در مشهد برگزار می شود.

وی افزود: یکی از برنامه های ما در انجمن سینمای جوانان ایران؛ کم کردن فاصله بین آموزش و تولید است. این انجمن، بزرگترین مدرسه سینمایی ایران و یکی از بزرگترین مدارس سینمایی دنیا است که در ۵۸ نقطه از ایران آموزش های سینمایی ارائه می کند.

آذرپندار تاکید کرد: ما نه آموزشگاه سینمایی و نه دانشگاه سینمایی هستیم. ما مدرسه هستیم و ویژگی منحصر به فرد انجمن، این است که آموزش های ما به سرعت به عرصه تولید متصل می شود. در جشنواره فجر امسال هم از مجموع 24 فیلم حاضر در بخش مسابقه، 12 نفر از کارگردانان از آموزش دیدگان انجمن سینمای جوانان بودند.

برگزاری اردوهای «ایده تا تولید» برای برقراری عدالت فرهنگی

مدیر عامل انجمن سینمای جوانان ایران در ادامه گفت: کارگاه های «ایده تا تولید» در قالب ۶ استان در سطح کشور برگزار می شود که میزبانی اردوی چهارم با استان خراسان رضوی و شهر مشهد بوده است. در این اردو استان های خراسان های شمالی، رضوی و جنوبی، گلستان، مازندران و سمنان، مهمان اردو هستند.

وی افزود: اعضای حاضر در اردو، زیر نظر اساتید حرفه ای، در ۳ ژانر و در گروه های ۶ نفره آموزش می بینند و یک بار، فرآیند کامل فیلمسازی را از ایده تا تولید، طی می کنند. در روز پایانی اردو در جمعه هفته جاری نیز 3 فیلم به نمایش در خواهد آمد که زیر نظر اساتید ساخته شده است.

آذرپندار خاطرنشان کرد: پیش از این، اردوی جنوب ما در بوشهر، اردوی غرب در همدان و اردوی شمال در اردبیل برگزار شده است. اردوی چهارم به عنوان اردوی شرق کشور در مشهد برگزار شده و بر اساس برنامه ریزی ها، پنجمین اردو به عنوان اردوی مرکز کشور نیز در اسفندماه و در کاشان برگزار می شود.

وی تاکید کرد: این اردوها به جهت برقراری عدالت فرهنگی و برای شهرستان ها در نظر گرفته شده است و شامل حال تهران نمی شود.

دعوت از بهترین اساتید برای اردوهای ایده تا اجرا

مدیر عامل انجمن سینمای جوانان ایران خاطرنشان کرد: تلاش کرده ایم که در هر ژانر، از بهترین اساتید استفاده کنیم که علاوه بر تسلط و آشنایی با آن ژانر، با حوزه فیلم کوتاه نیز آشنایی کامل داشته باشند و از سوی دیگر، هنرآموزان نیز با رغبت کامل در این اردوها حضور پیدا کنند و از این فرصت به وجود آمده، استفاده کامل را داشته باشند.

شعار انجمن در حوزه تولید، تقویت ژانرها با تمرکز بر بومی گرایی است

آذرپندار در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: هدف ما این است که در هر شهر، کمک کنیم سینمای بومی آن شهر رشد کند؛ شعار انجمن در حوزه تولید در دوره جدید، تقویت ژانرها با تمرکز بر بومی گرایی است. از سوی دیگر، همراهی موسسه شهرآرا هم در برگزاری این اردو قابل تقدیر است. ضمن اینکه مسئولان شهرآرا دغدغه ای دارند که مماس با دغدغه های ما نیز هست و آن، بوم مشهد است که در آثار تولیدی نمود داشته باشد و در تفاهم و جمعبندی به این نتیجه رسیدیم که این موضوع مورد توجه قرار بگیرد.

وی در پایان گفت: امیدواریم دوستان در مشهد نیز به این اعتماد به نفس برسند که اگر اقلیم خراسان و مشهد را در آثار خود نمود ببخشند، این موضوع به قدرت فیلمسازی آنها کمک می کند.
از کمدی تا آخرالزمان / هفتمین جل...
«فیلم‌جُستار» از هر تعریف و قاعد...
جایزه رِمی «ورلد فست» آمریکا به ...
پوستر ششمین همایش مطالعات فیلم ک...
فیلم‌ساز لرستانی جایزه‌اش را به ...
کتاب «مجموعه فیلم‌نامه کوتاه» ، ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *