جستجو

حامد سلیمان‌زاده منتقد و مدرس بین‌المللی سینمای ایران، روی صندلی داوری جایزه فیپرشی هفتاد و دومین دوره جشنواره بین المللی فیلم برلین خواهد نشست.

به گزارش روابط عمومی انجمن سینمای جوانان ایران، حامد سلیمان‌زاده، پژوهشگر، منتقد و مدرس بین‌المللی سینمای ایران که قبل‌تر داور فیپرشی هفتاد و چهارمین جشنواره بین‌المللی فیلم کن فرانسه را تجربه کرده، با دعوت رسمی جشنواره بین‌المللی فیلم برلین و فیپرشی (فدراسیون بین‌المللی منتقدان سینمای جهان) ، همراه با دو منتقد برجسته سینمای جهان، «الکساندر توزوارت» از هلند و «بتینا هیرش» از آلمان، فیلم‌های بخش (فوروم) هفتاد و چهارمین جشنواره بین‌المللی فیلم برلین را قضاوت خواهد کرد.

بخش فوروم یکی از مهمترین بخش های رقابتی جشنواره فیلم برلین است که با هدف درک چیستی سینما، تجربه‌های پیشرو و معرفی چشم‌اندازهای تازه در زمینه فرم و محتوای سینما پایه‌گذاری شده است. فیلم‌های این بخش فارغ از دسته‌بندی‌های مرسوم داستانی، مستند و انیمیشن انتخاب شده و طیف وسیعی از تجربه‌های نوین سمعی و بصری را پوشش می‌دهد.

سلیمان‌زاده تجربه داوری سه جشنواره مهم سینمای جهان از جمله گوتنبرگ سوئد، کن فرانسه و برلین آلمان را در پرونده خود دارد.

هفتاد و دومین جشنواره بین‌المللی فیلم برلین از تاریخ 10 تا 20 فوریه 2022 میلادی ( 21 بهمن ماه تا 1 اسفندماه 1400 خورشیدی) به شکل حضوری و اجرای پروتکل‌های بهداشتی برگزار خواهد شد.

از کمدی تا آخرالزمان / هفتمین جل...
«فیلم‌جُستار» از هر تعریف و قاعد...
جایزه رِمی «ورلد فست» آمریکا به ...
پوستر ششمین همایش مطالعات فیلم ک...
فیلم‌ساز لرستانی جایزه‌اش را به ...
کتاب «مجموعه فیلم‌نامه کوتاه» ، ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *