جستجو

 

 

هفتمین جشنواره فیلم، فیلم‌نامه و عکس مغان (یادبود هنرمند فقید غلامحسین جلالی) با معرفی برگزیدگان به کار خود پایان داد.

 

به‌گزارش روابط‌عمومی انجمن سینمای جوانان ایران، هفتمین جشنواره فیلم، فیلم‌نامه و عکس مغان (یادبود هنرمند فقید غلام‌حسین جلالی) که با هدف حمایت از فیلم‌سازان جوان، معرفی فرهنگ و هنر، ایجاد بستری برای معرفی جاذبه‌های گردشگری، معرفی ظرفیت‌ها و چهره واقعی منطقه مغان و ایجاد فرصت برای حضور هنرمندان و فیلم‌سازان منطقه و استان و شناسایی هنرمندان فیلم‌ساز بعداز ۶ سال وقفه برگزار شد، دهم تیرماه 1400 به پایان رسید.

گفتنی است در این دوره از جشنواره 115 عنوان فیلمنامه به دبیرخانه جشنواره رسیده بود که با توجه به اینکه  ۳۰ اثر از خارج استان شرکت کرده بودند، از مرحله داوری حذف شده و ۸۵ اثر از استان باهم به رقابت پرداختند.

در اولین روز این جشنواره، سه‌شنبه 8 تیرماه، فیلم‌های تولیدی انجمن سینمای جوانان استان اردبیل (منتخب جشنواره‌ها) شامل «رحیل» به‌کارگردانی حمید عزیزی، «یک آن» به‌کارگردانی نقی نعمتی، «نوسان» به‌کارگردانی محسن جعفری، «پیرمرد و دوچرخه» به‌کارگردانی سلیم معزی، «پل» به‌کارگردانی رضا جمال و «سایه‌های سنگین کلاغ» به‌کارگردانی بهنام اسداللهی  و در ادامه تولیدات منتخب ملی و بین‌المللی، اکران شدند. برنامه‌های اکران روز اول با نمایش آثار هنرمند فقید زنده‌یاد غلام‌حسین جلالی شامل «چهار صبح، مادر و اتاق روشن» پایان یافت و در ادامه کارگاه آموزشی کارگردانی با حضور حسن نجفی  و علاقه‌مندان هنر هفتم برگزار شد.

جشنواره «مغان» در روز دوم با اکران فیلم‌های کوتاه تولید انجمن سینمای جوانان استان اردبیل (مصوبات شورای پیچینگ استان) شامل:  «یوخوسوز» به کارگردانی رضا جمالی، «روسیاه» به کارگردانی مهدی خروشی، «صامت» به کارگردانی بهنام اسداللهی  و  تولیدات نمایندگی پارس‌آباد انجمن سینمای جوانان شامل: «بیر پرده بیر آرا» به کارگردانی فرشاد رهنما، «پنجره‌ای رو به زندگی» به کارگردانی عارف مهتاب، «تنهایی» به کارگردانی رضا علیپور، «داخیل» به کارگردانی حامد عبادپور، «آغازی دیگر» به کارگردانی محمد رزمی و «اندکی آغوش» به کارگردانی یاشار منوچهری، به‌کار خود ادامه داد و در کنار اکران، جلسه نقد و بررسی آثار اکران شده با حضور فیلم‌سازان ، کارگاه آموزشی فیلم‌نامه‌نویسی با حضور میردولت موسوی و اردوی عکاسان استان با حضور اساتید استانی برگزار شد .

سومین و آخرین روز جشنواره نیز با کارگاه آموزشی فیلم‌برداری با حضور صابر فرزانه‌وش آغاز و با معرفی برگزیدگان بخش فیلم‌نامه به کار خود پایان داد.

این جشنواره با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی و با استقبال بی‌نظیر هنرمندان و علاقه‌مندان هر هفتم استان برگزار شد و در مراسم اختتامیه با حضور مدیر کل، معاون سینمایی و مسؤول سمعی و بصری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، فرماندار، شهردار و اعضای شورای شهر پارس‌آباد در کنار جمع کثیری از علاقه‌مندان و هنرمندان سینمای شهرستان‌های اردبیل، پارس‌آباد، مشکین‌شهر، خلخال و …  از همکاران، فعالان و  برگزیدگان جشنواره با اهدای لوح تقدیر و هدایای نقدی تجلیل و جوایز بخش مسابقه فیلم‌نامه‌نویسی به شرح زیر اهدا شد:

جایزه بهترین فیلم‌نامه جشنواره به فیلم‌نامه «بدون مرز» نوشته یاشار منوچهری اهدا شد . مقام دوم و سوم به ترتیب به فیاض بهرام برای فیلم‌نامه «رنگین کمان» و علی محمد برای فیلم‌نامه «پرنده‌ها پر نمی‌زنند» تعلق گرفت .

همچنین در این بخش از  مریم نیکنام برای فیلم‌نامه «مرا ببین» و حسین حبیبی اصل برای فیلم‌نامه «چرخ و فلک» تقدیر شد و لوح تقدیر بخش ویژه به همراه هدیه نقدی به  محمدرضا عبادی نویسنده  فیلم‌نامه «وابسته» و بهنام اسداللهی نویسنده فیلم‌نامه «خودکشی عامه‌پسند» تعلق گرفت.

 

هفتیمن جشنواره استانی  فیلم، فیلم‌نامه و عکس مغان در روزهای هشتم تا دهم تیرماه در شهر پارس‌آباد مغان برگزار شد .

 

 

از کمدی تا آخرالزمان / هفتمین جل...
«فیلم‌جُستار» از هر تعریف و قاعد...
جایزه رِمی «ورلد فست» آمریکا به ...
پوستر ششمین همایش مطالعات فیلم ک...
فیلم‌ساز لرستانی جایزه‌اش را به ...
کتاب «مجموعه فیلم‌نامه کوتاه» ، ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *