جستجو

فیلم کوتاه «ذبح» به کارگردانی مشترک سامان حسین‌پور و آکو زندکریمی(برادارن سامکو) جوایز بهترین فیلم بخش آسیا و بهترین کارگردانی جشنواره GUFA هنگ کنگ را از آن خود کرد.

به گزارش روابط عمومی انجمن سینمای جوانان ایران، فیلم کوتاه «ذبح» ساخته  مشترک سامان حسین‌پور و آکو زندکریمی به تهیه کنندگی  حوزه هنری کردستان، انجمن سینمای جوانان سنندج و (برادران سامکو) موفق به کسب جوایز بهترین فیلم بخش آسیا و بهترین کارگردانی شامل تندیس جشنواره مبلغ بیست هزار دلار از جشنواره بین‌المللی فیلم دانشجویی هنگ کنگ  GUFA شد.

لازم به ذکر است این جشنواره که به اسکار دانشجویی آسیا معروف است در این دوره از صد و چهار کشور، تعداد دو هزار و پانصد و سه اثر ثبت نام شده بود، که در نهایت فیلم کوتاه «ذبح» به کارگردانی برادران سامکو در چهار بخش؛ بهترین کارگردانی، بهترین فیلم آسیا، بهترین فیلمنامه و جایزه طلایی، نامزد دریافت جایزه شد و توانست جوایز اصلی بهترین کارگردانی و بهترین فیلم آسیا همراه با تندیس جشنواره و جمعاً مبلغ بیست هزار دلار را از آن خود کند.

«ذبح» اولین تجربه مشترک نویسندگی و کارگردانی سامان حسین پور و آکو زندکریمی است که با نام مستعار (برادران سامکو) فعالیت می‌کنند.

لازم به ذکر است که این دو هنرمند کردستانی از دانشجویان فارغ‌التحصیلی مرکز علمی کاربردی فرهنگ و هنر شماره یک سنندج می باشند و به نمایندگی از این دانشگاه در این جشنواره به رقابت با دیگر آثار پرداختند.

جشنواره فیلم دانشجویی هنگ کنگ دوبار به دلیل ویروس کرونا به تعویق افتاد و در نهایت به صورت آنلاین برگزار گردید. اختتامیه این جشنواره 16 آبان در دانشگاه باپتیست هنگ کنگ برگزار شد.

از کمدی تا آخرالزمان / هفتمین جل...
«فیلم‌جُستار» از هر تعریف و قاعد...
جایزه رِمی «ورلد فست» آمریکا به ...
پوستر ششمین همایش مطالعات فیلم ک...
فیلم‌ساز لرستانی جایزه‌اش را به ...
کتاب «مجموعه فیلم‌نامه کوتاه» ، ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *