جستجو

رئیس انجمن سینمای جوانان آذربایجان‌غربی گفت: فیلم‌های کوتاه «سارا» و «سورا» به کارگردانی وحید معصومی‌سرای طی سال‌جاری در انجمن این استان تولید شده است.

به گزارش روابط عمومی انجمن سینمای جوانان ایران، احسان مهدیان با بیان این خبر افزود: در ۹ ماهه نخست سال‌جاری ۱۲ فیلم کوتاه در این استان تولید شده که از این تعداد ۶ فیلم به زبان ترکی، ۳ فیلم به زبان فارسی، ۲ فیلم به زبان کردی و یک فیلم نیز بدون دیالوگ است.
وی اضافه کرد: فیلم‌های کوتاه «سارا» و «سورا» جزو این ۱۲ فیلم تولید شده امسال است.
وحید معصومی  کارگردان «سارا» و «سورا» نیز دراین باره بیان کرد: فیلم کوتاه مستند «سارا»  درباره زندگی یک پیرزن ۸۶ ساله بی‌کس و بدون حمایت است که با کمک عوامل سازنده این مستند با طی مراحل اداری به سرای سالمندان تحویل داده می‌شود.
وحید معصومی که تصویربرداری اثر را نیز برعهده داشته است، افزود: سامان قنبرزاده و محمد دهقانی دیگر تصویربرداران این فیلم بودند و پویا شکیبی تدوین اثر را برعهده داشته‌اند.
وی بیان کرد: فیلم کوتاه داستانی «سورا» نیز به نوعی نشأت گرفته از فیلم «سارا» ست؛ «سورا»  دختر ناشنوایی است که به پسری دل می‌بندد،غافل از اینکه سورا عاشق دیگری دارد.
معصومی افزود: ازدواج جوانان در فضایی متفاوت و بیان مسائل “مالی” و “اعتماد” با نگاه توصیفی در این اثر نشان داده می‌شود.
وی ادامه داد: پیش‌تولید این فیلم کوتاه سه ماه و فیلم‌برداری آن ۶ روز به طول انجامیده است.
معصومی اضافه کرد: هادی افتخارزاده، متیرا آهور، سنا پورسعیدی، پویا شکیبی، وحید رضوی، صدیقه مقدم و مبینا علیزاده در این فیلم کوتاه به ایفای نقش پرداخته‌اند.
وحید معصومی سرای متولد ۱۳۶۳ در آذربایجان‌شرقی و کارشناس هنرهای نمایشی است؛ وی با فیلم داستانی ۸ دقیقه‌ای و بدون دیالوگ «لحظه های فراموش شده» با موضوع دریاچه ارومیه با حمایت حوزه هنری آذربایجان‌غربی در سال ۱۳۹۱ فعالیت هنری خود را آغاز کرد.
کارگردانی فیلم کوتاه داستانی «حسرت دیدار» و طراحی صحنه و لباس سریال‌های «بختور»، «آداخلی ۱ و ۲»، «یاشیل آستانا»، مستند «گلین» و دستیاری تدارکات سریال «آنا» از دیگر فعالیت‌های این هنرمند است.
گفتنی‌است، انجمن سینمای جوانان آذربایجان‌غربی در شهرستان‌های ارومیه و مهاباد دارای دفتر بوده و یک نمایندگی آن در بوکان دایر است؛ آموزش و تولید فیلم‌های کوتاه هنرجویی و حرفه‌ای، عکاسی و نمایش فیلم‌های تاثیرگذار در طول سال در قالب برنامه «پاتوق فیلم» یا «سینمای آینده» از جمله فعالیت‌های مهم انجمن سینمای جوانان آذربایجان‌غربی است.

 

از کمدی تا آخرالزمان / هفتمین جل...
«فیلم‌جُستار» از هر تعریف و قاعد...
جایزه رِمی «ورلد فست» آمریکا به ...
پوستر ششمین همایش مطالعات فیلم ک...
فیلم‌ساز لرستانی جایزه‌اش را به ...
کتاب «مجموعه فیلم‌نامه کوتاه» ، ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *