جستجو
یکشنبه بیست‌و‌نهم خردادماه؛

هفته فیلم و عکس دفتر ویژه تهران بعد از حدود هفت سال روز گذشته آغاز به کار کرد.

 

به‌گزارش روابط‌عمومی انجمن سینمای جوانان ایران،هفته فیلم و عکس دفتر ویژه تهران در ساعت 15:30 روز یکشنبه 29 خردادماه 1401 به‌صورت رسمی توسط عسکری مدیر دفتر تهران  و امیر جوزدانی مدرس با سابقه انجمن سینمای جوانان افتتاح شد. این رویداد سینمایی با استقبال بیش از 250 نفر از هنرجویان و فیلم‌سازان دفتر ویژه تهران آغاز شد.

در بخش عکس 52 فریم عکس از عکاسان شناخته شده در این هفته به نمایش درآمده و هر روزه 2 باکس نمایش فیلم از تولیدات هنرجویان و فارغ‌التحصیلان دفتر تهران نمایش داده خواهد شد. در زمان نمایش آثار هر روز میزبان یک فیلم‌ساز مهمان خواهیم بود که در روز اول سرکار مریم اسمی‌خانی به‌عنوان مهمان برنامه،  بعد از نمایش آثار پیرامون آثار نمایش داده شده با فیلم‌سازان به بحث و تبادل نظر پرداختند.

کارگاه روز اول هفته فیلم و عکس دفتر ویژه تهران نیز با‌عنوان «ژانر کمدی در فیلم کوتاه» توسط داود رضایی، فیلم‌نامه‌نویس و استاد دفتر تهران برگزار شد. این کارگاه ابتدا با تعریف کمدی آغاز شد؛ برخی از اصول اولیه کمدی از دیدگاه ارسطو در کتاب فن شعر بیان شد و به تفاوت بین کمدی دراماتیک و کمدی سنتی پرداخته شد؛همچنین برخی از تکنیک‌های داستان‌گویی در سینمای کمدی بیان شد و با نمونه‌های سینمایی مقایسه شد؛ در ادامه چگونگی استفاده از کمدی در فیلم کوتاه و تفاوتش با فیلم بلند مطرح شد و برخی از دلایل عدم استقبال از فیلم کوتاه کمدی آسیب شناسی شد. جلسه با پرسش های حاضران و پاسخ به این پرسش‌ها به پایان رسید.

 

حضور در برنامه‌های چهارمین هفته «فیلم و عکس» انجمن سینمای جوانان ایران برای عموم علاقه‌مندان رایگان است.

بنیاد سینمایی فارابی واقع در خیابان جمهوری، خیابان ۳۰ تیر، شماره ۵۹ میزبان این برنامه است.

 

 

 

 

از کمدی تا آخرالزمان / هفتمین جل...
«فیلم‌جُستار» از هر تعریف و قاعد...
جایزه رِمی «ورلد فست» آمریکا به ...
پوستر ششمین همایش مطالعات فیلم ک...
فیلم‌ساز لرستانی جایزه‌اش را به ...
کتاب «مجموعه فیلم‌نامه کوتاه» ، ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *