جستجو
در دیدار معاون امور استان‌ها و جشنواره‌های انجمن سینمای جوانان از دفاتر استان فارس؛

در نخستین سفر سیدوحید سیدحسینی به شیراز دیداری با موسوی‌نژادیان معاون هنری سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس و هنرجویان و اساتید این دفتر صورت گرفت.

به‌گزارش روابط‌عمومی انجمن سینمای جوانان ایران، در این دیدار موسوی‌نژادیان ضمن اعلام رضایت از تعامل انجمن سینمای جوان شیراز با اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس و رونق برنامه‌های حوزه سینما طی چندسال گذشته آمادگی خود را برای هر نوع تعامل با ستاد مرکزی انجمن سینمای جوانان ایران را اعلام و ابزار امیدواری کرد مصوبات بازدید استاندار از دفتر انجمن محقق و بودجه بهسازی ساختمان انجمن سینمای جوان شیراز هرچه زودتر تخصیص پیدا کند.

سیدحسینی نیز ضمن قدردانی و ابراز خرسندی از تعاملات انجمن سینمای جوانان ایران با اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خواستار تخصیص بودجه‌های برگزاری هفته‌‌های فیلم و عکس، پاتوق‌های فیلم کوتاه و سایر رویدادهایی از این دست شد و ابراز امیدواری کرد با توجه به ظرفیت‌های این استان نیز امکان ایجاد تعامل بین انجمن‌ سینمای جوانان ایران و سایر ارگان‌های خصوصی و دولتی در جهت پیشبرد اهداف انجمن و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی شیراز نیز می‌توان به کشف استعداد و آموزش و در نهایت تولید فیلم کوتاه فاخر با بوم و رنگ بوی شیراز پرداخت.

در ادامه این بازدید، جلسه‌ای با حضور سیدحسینی معاون امور استان‌ها و جشنواره‌های انجمن سینمای جوانان ایران و هنرجویان و فیلم‌سازان شیراز در تالار گفتگوی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس برگزار شد.
در ابتدای این جلسه سیدحسینی  ضمن بیان این‌که هدف از این نشست و دیدار، آشنایی با فرصت‌ها و چالش‌های انجمن سینمای جوان و فیلم‌سازان استان فارس است، استان فارس را از استان‌های مهم کشور و از مهم‌ترین ظرفیت‌های هنر خصوصا سینما در سطح کشور برشمرد.
وی در ادامه با بیان اینکه انجمن سینمای جوانان ایران مشتاق است طرح و برنامه‌ها از سطوح پایین به بالا پیشنهاد و اجرا شود از حاضرین خواست انتقادات و پیشنهادات خود را در جهت پیشبرد و بهبود اهداف انجمن سینمای جوان مطرح نمایند.

روح الله رنجبری مدیر گروه سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس نیز ضمن تشکر از سفر سیدوحید سیدحسینی بر تعامل سازنده انجمن سینمای جوان شیراز در برنامه‌های مختلف سینمایی تاکید و از زحمات شیشه‌گر به‌عنوان مدیر انجمن سینمای جوانان ایران_دفتر شیراز تقدیر کرد.

در ادامه این جلسه مسعود احمدی از استادان و فیلم‌سازان شیرازی خواستار توجه به فیلم‌های شیرازی و حضور این فیلم‌ها در جشنواره منطقه‌ای و فیلم کوتاه تهران و نیز در خصوص تخصص حداکثر بودجه تولید فیلم کوتاه به این فیلم‌ها در اشل حرفه ای شد. وی همچنین خواستار همکاری بیشتر داوران پیچینگ این شهر و استان شدند.

لازم به ذکر است اکثریت حاضرین به کمبود بعضی از تجهیزات و امکانات و همچنین وضعیت فیزیکی ساختمان انجمن شیراز اشاره و خواستار رفع مشکلات آن با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی شیراز و سایر ارگان های دولتی شدند.

از دیگر برنامه های این سفر، دیدار معاون امور استان‌های انجمن با جمعی از اساتید دفتر شیراز و بحث و تبادل نظر در خصوص مسائل مختلف حوزه آموزش در انجمن سینمای جوان بود. مدرسان دفتر شیراز ضمن ابراز گلایه از کمبود تجهیزات آموزشی و تولید فیلم در شهر و انجمن و همچنین ضرورت تغییر و بروزرسانی بعضی از سرفصل های آموزشی مطالبی را بیان کردند و نیز ضمن ابراز داشتند می‌توان با حساسیت بیشتری آثاری که در بسته‌های پاتوق فیلم کوتاه نمایش داده می‌شود را به گونه‌ای انتخاب کرد که بیشتر با قواعد فیلم کوتاه همخوانی داشته باشد. همچنین در خصوص برگزاری دوره‌های تقویتی ویژه استادان، صدور کارت اساتید، در نظر گرفتن حمایت مادی از تولید فیلم‌های پایان‌دوره و ضرورت ورود انجمن به حوزه هوش مصنوعی در ساخت فیلم پرداختند.

 

آثار راه‌یافته به جشنواره فیلم ک...
فیلم سینمایی «۷۶۰۰» برنده بهتری...
شورای پیچینگ ساری برگزار شد
فیلم کوتاه «خو» آماده نمایش شد
فیلم کوتاه «سولو» آماده نمایش شد
فیلم کوتاه «طلسم خون» تولید شد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *