جستجو
مهدی یزدانی در گفت‌وگو با صبا:

کارگردان فیلم‌کوتاه «نچرال» از محصولات انجمن سینمای جوانان ایران گفت: ایده این فیلم پرداختن به چالش آدم‌هایی است که در مقطعی، وارد فضایی تازه برای زندگی می‌شوند.

 

به‌گزارش روابط‌عمومی انجمن سینمای جوانان ایران به‌نقل از صبا، مهدی یزدانی یکی از کارگردانان فیلم‌کوتاه «نچرال» در گفت‌وگو با خبرنگار سینما صبا، همزمان با اکران آنلاین این فیلم‌کوتاه درباره این اثر توضیح داد: حدود دو سال پیش و شب عید بود که فیلم «نچرال»‌ را در همان حال و هوای شب عید، در تهران مقابل دوربین بردیم. ایده فیلم هم از آنجایی آمد که من آن زمان از شهرستان به تهران آمده بودم و با محمدحسین اثنی‌عشری از دوستانم زندگی می‌کردیم. دغدغه‌هایی که یک جوان غریب حین ورود به یک فضای جدید برای زندگی می‌تواند داشته باشد، تبدیل به ایده‌ای مشترک برای ما شد.
وی ادامه داد: با همراهی دوستم، گام‌به‌گام ایده‌ای که در ذهن داشتیم را تغییر دادیم تا به ایده نهایی فیلم‌کوتاه «نچرال» رسیدیم و محمدحسین اثنی‌عشری فیلم‌نامه نهایی آن را نوشت. تقریبا می‌توان گفت ایده این فیلم پرداختن به چالش آدم‌هایی است که در مقطعی، وارد فضایی تازه برای زندگی می‌شوند.
این کارگردان سینمای کوتاه درباره بازخوردها نسبت به «نچرال» هم گفت: این فیلم‌کوتاه تا پیش از این، به آن صورت اکرانی نداشته است و تنها در یک نوبت آن هم در قالب پاتوق فیلم‌کوتاه انجمن، آن را اکران کردیم که در آن یک نوبت هم شاهد بازخوردهای خوبی بودیم.
یزدانی افزود: اکثر مخاطبان فضای کلی فیلم را دوست دارند اما درباره پایان‌بندی آن نظرات متفاوتی را شاهد بودیم. طبیعتا هر کس براساس سلیقه شخصی‌اش، پایانی متفاوت را برای این روایت می‌پسندد اما از منظر فنی تا به امروز بازخوردهای منفی نداشته‌ایم و غالبا از اثر راضی بوده‌اند. البته همیشه بعد از آنکه فیلمی ساخته می‌شود، آدم با خودش ای‌کاش‌هایی هم دارد اما درباره فیلم‌کوتاه «نچرال» احساس می‌کنم تا حدودی زیادی انتظاری که از فیلم داشتیم برآورده شده است.
وی درباره چالش‌هایی که در مسیر کارگردانی این فیلم‌کوتاه تأکید کرد: طبیعتا بزرگ‌ترین چالش ما مربوط به مسائل مالی بود. معمولا برای امثال ما فیلمسازی در این شرایط سخت است و معمولا هم تعدادی از دوستانی که شرایط مشابه خودمان را دارند پای کار می‌آیند تا فیلمی ساخته شود. به‌طور خاص «نچرال» چون قرار بود در فضای شب عید ساخته شود، چالش‌های خاص خودش را هم داشت. تصور کنید روز چهارشنبه‌سوری ما در تهران فیلمبرداری داشتیم!

این کارگردان ادامه داد: برای فیلم‌برداری در فضاهای بیرونی هم به دلیل شلوغی شب عید، با مشکلاتی مواجه بودیم اما در هر صورت، توانستیم به‌رغم همه مشکلات کار را در همان تایمی که مدنظر داشتیم به سرانجام برسانیم.
کارگردان «نچرال» درباره اکران آنلاین این فیلم‌کوتاه در کنار دیگر تولیدات انجمن سینمای جوانان ایران، گفت: این اتفاق بسیار خوبی است، به‌خصوص برای کارگردانی مثل من! «نچرال» سومین فیلم کوتاه من است که موفق به حضور در جشنواره فیلم‌کوتاه تهران نشد. وقتی فیلمی اینگونه نادیده گرفته می‌شود، چه بهتر که در قالب اکران آنلاین در دسترس مخاطبان قرار بگیرد تا هر فردی در هر موقعیتی امکان تماشای آن را داشته باشد. این تجربه ارزشمندی برای یک فیلمساز است. از انجمن سینمای جوانان هم واقعا تشکر می‌کنم بابت حمایتی که از فیلم ما در این مدت داشتند.
«نچرال» به‌کارگردانی مهدی یزدانی و محمدحسین اثنی عشری و تهیه کنندگی محمد اثنا، یکی از چهار اثری است که در بسته فیلم کوتاه منتخب از تولیدات انجمن سینمای جوانان، برای نمایش آنلاین در پلتفرم‌‌های هاشور، تیوال و… عرضه شده است و از روز سه‌شنبه ۱۵ خرداد‌ماه ۱۴۰۳ به صورت فروشی و اشتراکی در دسترس مخاطبان فیلم کوتاه قرار گرفته است.

 

غلامرضا حیدرپناه سرپرست انجمن سی...
سیمرغ تماشاگران بیشتری را با فیل...
حضور «استراتوسفر» در جشنواره لوک...
«لی‌لی» آماده پخش می‌شود
بیژن میرباقری مهمان ویژه پاتوق ف...
آثار راه‌یافته به جشنواره فیلم ک...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *