جستجو
حضور موفق کارگردان ایرانی در جشنواره‌های جهانی؛

مهدی فردقادری که به تازگی به عنوان یکی از اعضای هیئت داوران در فستیوال فیلم یوتا آمریکا حضور داشت با فیلم سینمایی «آزردگان» به جشنواره ایسکیا ایتالیا می‌رود.

به گزارش روابط عمومی انجمن سینمای جوانان ایران، مهدی فرد قادری فیلمنامه‌نویس و کارگردان و تهیه کننده ایرانی که به تازگی به‌عنوان یکی از اعضای هیئت داوران  بیست و یکمین دوره فستیوال فیلم یوتا آمریکا حضور داشت با 
فیلم سینمایی «آزردگان» به بیست‌ودومین جشنواره بین‌المللی فیلم ایسکیا در کشور ایتالیا می‌رود.

جشنواره جهانی فیلم ایسکیا  ISCHIA در سال 2003 تأسیس و با نمایش‌ فیلم‌های ایتالیایی و بین‌المللی، به‌عنوان یکی از محبوب‌ترین مراسم تابستانی فیلم در جهان شناخته شده است. این رویداد علاوه بر نمایش فیلم، شاهد برگزاری جلسات، مراسم و نشست‌هایی با موضوعات مرتبط سینما با حضور فیلم‌سازان، عوامل و مدیران این صنعت و خبرنگاران در جزیره ایسکیا خواهد بود.

همچنین فستیوال هنر یوتا که یکی از بزرگ‌ترین فستیوال‌های آمریکای شمالی است، تابستان هر سال میزبان بیش از هفتاد هزار نفر تماشاگر است و در رشته‌های فیلم، موسیقی، رقص، تئاتر و نقاشی برگزار می‌شود.

 

مهدی فرد قادری بعد از گذراندن دوره فیلمسازی در انجمن سینمای جوانان ایران، فعالیت سینمایی اش را با ساخت فیلم‌های کوتاه تجربه گرا  آغاز کرد. فیلم‌های کوتاه «تناوب»، «دایره‌های معکوس»، «ماجرای یک شب بارانی» سه گانه او در سینمای کوتاه است که در یک پلان-سکانس بدون کات کارگردانی کرد. همچینن فیلم‌های «روایت آینه‌ای داستان‌های ساده»، «گلدانی که پاییز می‌شود»، «لذت‌های گناه آلود» از آثار تجربی فرد قادری است.

همچنین فرد قادری که ساخت فیلم‌های «جاودانگی» ، «بی‌وزنی» و «آزردگان» را در کارنامه‌اش دارد، سال گذشته ریاست هیئت داوران فستیوال اوراسیا روسیه را بر عهده داشت و در فستیوال‌های ایسکیا ایتالیا، برنوشانزده جمهوری‌چک، آلماتی قزاقستان و… نیز، به‌عنوان عضو هیئت داوران حضور داشته است.

گفتنی است «آزردگان» برنده جوایز کارگردانی و بازیگری از فستیوال مکزیک، بهترین کارگردان خلاق شده است ‌و فرخ نعمتی برای بازی در این فیلم  جایزه بهترین بازیگر نقش اصلی مرد، فستیوال فیلم‌های مستقل مکزیک را دریافت کردند.

بیست و دومین دوره ایسکیا از 7 تا 14 جولای 2024  (17 تا 24 تیرماه 1403) در جزیره ایسکیای ایتالیا برگزار خواهد شد.

آثار راه‌یافته به جشنواره فیلم ک...
فیلم سینمایی «۷۶۰۰» برنده بهتری...
شورای پیچینگ ساری برگزار شد
فیلم کوتاه «خو» آماده نمایش شد
فیلم کوتاه «سولو» آماده نمایش شد
فیلم کوتاه «طلسم خون» تولید شد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *