جستجو

میکائیل دیانی معاون ارتباطات و بازرگانی انجمن سینمای جوانان از نمایش فیلم‌های کوتاه در شبکه نمایش خانگی در نوروز ۱۴۰۱ خبر داد.

 

به‌گزارش روابط‌عمومی انجمن سینمای جوانان ایران به‌نقل از خبرگزاری تسنیم، فیلم‌های کوتاه عموماً بخاطر عدم توجه جدی به حوزه اکران و نمایش مهجورند. البته در چند سال گذشته برخی از بسترهای نمایش ویدویی آنلاین، بصورت تخصصی به نمایش فیلم کوتاه اقدام کرده‌اند که همین رویکرد بیشتر فیلم کوتاه را از دید مخاطبین عمومی دور کرد.

فیلم‌های کوتاه البته می‌توانند در سینماهای عمومی نیز اکران شوند؛ چیزی که قبل‌تر خبر اکران آن‌ها در ابتدای فیلم‌های سینمایی توسط مسؤولان داده شده بود اما عملی نشد. تا به امروز فیلم کوتاه بیشتر مدیومی برای مخاطبان خاص تلقی می‌شود، در حالی که در میان آن‌ها فیلم‌های زیادی که برای عموم مردم جذاب باشند، وجود دارد.

به‌تازگی انجمن سینمای جوانان ایران تصمیم گرفته تا برای بهتر کردن این وضعیت فیلم‌های کوتاه را به صورت گسترده در بسترهای مطرح نمایش خانگی وارد کند. میکائیل دیانی معاون ارتباطات و بازرگانی انجمن سینمای جوانان با توجه به مشکل اشاره شده خبر خوبی را اعلام کرد.

او  گفت: «یکی از مشکلاتی که جامعه فیلم‌ کوتاه با آن درگیر بوده و به آن لطمه زده این است که فیلم‌های زیادی ساخته می‌شوند اما کمتر دیده می‌شوند و به همین دلیل فیلم‌سازان نیز بازخورد کمتری از آثار تولیدی خود دریافت می‌کنند، فلذا انجمن سینمای جوانان ایران در دوران جدید تلاش دارد تا این فیلم‌ها به بهترین نحو و به صورت حداکثری دیده شوند.»

وی ادامه داد: «به‌عبارت دیگر انجمن سینمای جوانان ایران تلاش دارد تا دیده شدن این آثار صرفا محدود به جشنواره فیلم کوتاه تهران یا دیگر جشنواره‌های فیلم کوتاه که در کشور برگزار می‌شود، نباشد و از تمام ظرفیت‌ها برای پخش فیلم استفاده شود.»

این فعال رسانه‌ای در بخش دیگری از صحبت خود گفت: «در اولین قدم و در نوروز 1401، بسته‌های پیشنهادی اکران آنلاین و اشتراکی در شبکه‌های نمایش خانگی ویژه عموم مردم به نمایش درمی‌آید.»

خبرنگار تسنیم اضافه می‌کند، تا به‌حال بسترهای تخصصی فیلم‌ کوتاه مانند هاشور، تیوال و وُدیو متولی اکران فیلم‌های کوتاه بصورت آنلاین و عادی بودند. حالا ضمن آن‌که این بسترها به کار خود ادامه می‌دهند، دو بستر نماوا و فیلمو نیز در ایام عید نوروز تا آخر فروردین قرار است که در بخش و صفحه‌ای مخصوص فیلم کوتاه، این آثار را بصورت آنلاین و با پرداخت حق تماشای جزئی، به نمایش درآورند.

البته دیانی از گفت‌وگو با صداوسیما برای نمایش فیلم‌های کوتاه نیز خبر داده تا فیلم کوتاه بتواند جزئی از سبد مصرف فرهنگی خانوار شود.

اقدام دیگری که انجمن سینمای جوانان برای حمایت از فیلم کوتاه انجام داده، ادامه برگزاری پاتوق‌های نمایش و نقد و بررسی فیلم کوتاه است. این اقدام قبل‌ از آغاز شیوع کرونا در حال برگزاری و تا کنون 6 فصل آن برگزار شده است که با شیوع کرونا متوقف شد و حالا در بیشتر شهرهای کشور ادامه دارد ضمن آن‌که فصل جدید در تهران را نیز شامل چندین مکان برگزاری هم‌زمان خواهد بود. قرار است که در این پاتوق‌ها بیشتر به نقد و بررسی فیلم‌ها پرداخته شود.

همچنین معاون ارتباطات و بازرگانی انجمن از توافق با تشکل‌های دانشجویی برای نمایش فیلم‌های کوتاه در دانشگاه‌های سراسر کشور خبر داد و گفت: علاوه بر این، طبق توافقاتی که با تشکل‌های دانشجویی داشتیم، در بیش از 50 دانشگاه کشور، پاتوق نمایش و اکران فیلم کوتاه فعالیت خود را آغاز می‌کنند.

تجسم یک باور کهن
موفقیت فیلم کوتاه «آخرین شیهه‌ی ...
در روزهای پایانی اسفند نهمین هفت...
گستره وحشت
حسن خمسه سرپرست انجمن سینمای جوا...
پایان فیلمبرداری فیلم کوتاه «مهم...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *