جستجو

فیلم کوتاه پانج به نویسندگی و کارگردانی احسان شادمانی در  نهمین پاتوق فیلم کوتاه سینمای آینده به روی پرده می رود.

به گزارش روابط عمومی انجمن سینمای جوانان ایران، این فیلم روز دوشنبه پانزدهم شهریور ماه سال جاری در پردیس سینمایی چارسو به نمایش در می آید.

فیلم پانج اگرچه به ظاهر یک درام ورزشی است، اما بیشتر رویکردی اومانیستی یا انسان شناسانه دارد که این رویکرد را از طریق فضای سیال ذهن با رفت و برگشت به زندگی ورزشکار نمایش می دهد. میدان کروی که می توان آن را به صورت سمبولیک زمین تصور کرد و تلاش برای بقای روی آن در۶۰ راند که به جای راند می توان تعابیر ثانیه، دقیقه، ساعت یا سال را در نظر گرفت.

فیلم در فضای سیال خود به سمت ماورا یا فانتزی نمی رود، بلکه ذهنیت این مرد خشن کاملا واقعی است و به خوبی این ذهنیت با شخصیت محوری منطبق شده و چرخش وقایع فیلم بیشتر جنبه زمانی دارد و در گذشته حال و شاید آینده در رفت و آمد است. از این منظر، باید فیلم پانچ را از آثاری بنامیم که به خوبی از دو عنصر مکان و زمان در داستان و ساختار خود بهره می گیرد.

فیلم کوتاه “پانچ” هفتمین فیلم کوتاه احسان شادمانی است که تاکنون در پنجمین جشنواره فیلم های ایرانی لندن، سی و یکمین جشنواره فیلم کوتاه تهران، نهمین جشنواره ملی فیلم اردیبهشت، جشنواره فیلم کوتاه موج و یازدهمین جشن تصویر سال به نمایش درآمده و در پنجمین جشنواره فیلم کوتاه شیراز تندیس بهترین فیلم تجربی، در سی و یکمین جشنواره بین المللی فیلم کوتاه تهران و پنجاه و دومین جشنواره منطقه ای سینمای جوان نامزد بهترین اثر تجربه گرا بوده است.

این فیلم که یکی از تولیدات دفتر شیراز انجمن سینمای جوانان ایران است روز دوشنبه پانزدهم شهریور ماه سال جاری در پاتوق فیلم کوتاه به نمایش درخواهد آمد.

تماشای فیلم‌های درام و فانتزی در...
حضور استاندار فارس در دفتر انجمن...
همزمان با حضور در جشنواره کن از ...
محسن جهانی سرپرست انجمن سینمای ج...
سیدوحید سیدحسینی به‌عنوان سرپرست...
تک‌نوازی در نشست فیلم کوتاه تبریز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *