جستجو

هیأت امناء بخشش‌های جمالزاده به مناسبت یکصدمین سال تالیف «یکی بود یکی نبود» و یکصد و سی‌امین سال تولد سیدمحمدعلی جمالزاده مراسمی تحت عنوان «سیر تطور ادبیات معاصر» برگزار می‌کند.

به گزارش روابط عمومی انجمن سینمای جوانان ایران، در این مراسم که شنبه ۲۵ دی‌ماه ۱۴۰۰ از ساعت چهارده در تالار استاد عباس اقبال‌آشتیانی دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه تهران برگزار می‌شود، محمدرضا اصلانی، گودرز رشتیانی، شهریار شاهین‌دژی، محمد شکرچی‌زاده، انسیه ملکان و سیدجواد میرهاشمی سخنرانی خواهند کرد.

برپایه این گزارش، سه کتاب «یکی بود و یکی نبود» که سرآغاز سبک واقع‌گرایی در ادبیات معاصر فارسی است، «تاریخ روابط روس و ایران» و «نامه‌های ژنو: از سیدمحمدعلی جمالزاده به ایرج افشار» محور بحث کارشناسان این برنامه خواهد بود و محمدرضا اصلانی نیز دربارۀ اهمیت فیلم‌های مستند «شخصیت‌نگار» و جایگاه فیلم‌های آرشیوی به سخنرانی خواهد پرداخت.

همچنین پیش‌نمایش فیلم مستند “مُرکب محو” فیلمی از سیدجواد میرهاشمی و به خواستاری ایرج افشار از دیگر برنامه‌‌های این مراسم است. پژوهش و فیلم‌برداری این فیلم از سال 1388 تاکنون به صورت آهسته و پیوسته ادامه داشته و در آن اسناد و فیلم‌های تازه‌یابی رونمایی خواهد شد.

حضور عموم علاقه‌مندان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در این برنامه آزاد اعلام شده است.

تماشای فیلم‌های درام و فانتزی در...
حضور استاندار فارس در دفتر انجمن...
همزمان با حضور در جشنواره کن از ...
محسن جهانی سرپرست انجمن سینمای ج...
سیدوحید سیدحسینی به‌عنوان سرپرست...
تک‌نوازی در نشست فیلم کوتاه تبریز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *