جستجو

مهمان افتخاری بخش بازار بین‌الملل جشنواره فیلم کوتاه تهران گفت: جشنواره فیلم کوتاه تهران از جمله مهمترین فستیوال‌های عرصه فیلمسازی است و آثار حرفه‌ای در آن دیده می‌شود.

به گزارش ستاد خبری سی و پنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران، الکساندرا گراماتکه مهمان افتخاری بخش بازار بین‌الملل سی و پنجمین جشنواره فیلم کوتاه تهران است.
او که در فستیوال فیلم کوتاه هامبورگ نیز حضور فعالی دارد، درباره ایده این فستیوال آلمانی گفت: فستیوال فیلم کوتاه هامبورگ از سال ۱۹۸۵ شروع به کار کرده است. ایده فستیوال ما این بود که فیلم‌هایی را به نمایش بگذاریم که از تلویزیون ملی قابلیت پخش ندارند؛ بنابراین در این فستیوال تمامی آثار هنری و سینمایی فیلم کوتاه را پوشش می‌دهیم.
گراماتکه در ادامه درباره میزان آشنایی‌اش با سینمای ایران بیان کرد: من از طریق مدرسه ملی سینما با جشنواره فیلم کوتاه تهران آشنا شدم، ولی این آشنایی خیلی زیاد نیست. بسیار خوشحالم که اینجا هستم و این فرصت را دارم که با بسیاری از فیلمسازان ایرانی آشنا شوم. آنچه که در سینمای ایران برایم جالب بود نحوه فیلمبرداری و عکس در آثار ایرانی است که بسیار حرفه‌ای انجام می‌شود ضمن این که تا جایی که می‌دانم، شنیدم و دیدم فیلم‌های ایرانی شاعرانگی خاصی دارند.
این توزیع کننده فیلم کوتاه با اشاره به حجم استقبال از فیلم کوتاه تاکید کرد: فکر می‌کنم جشنواره فیلم کوتاه تهران، از جمله فستیوال‌های مهم عرصه فیلسازی است و از این بابت خوشحال هستم که می‌توانم با فیلمسازان ایرانی ارتباط برقرار کرده و به تماشای آثارشان بنشینم.
گراماتکه در خاتمه یک توصیه برای فیلمسازان جوان داشت و گفت: کار ما توزیع فیلم کوتاه است و این کار بسیار سختی است چرا که بازار کوچکی دارد و حجم آثار نیز بالاست و فیلمسازان باید تحقیقات لازم را انجام دهند و فستیوال‌های مختلف را بشناسند. پیشنهادم این است که ابتدا فستیوال‌هایی را انتخاب کنند که توزیع کنندگان و افراد مهم در آنجا حضور دارند و می‌توانند آثارشان را در آنجا عرضه کنند. هرچه افراد حرفه‌ای و متخصص فیلمشان را بیشتر ببینند می‌توانند به توزیع آثار آن‌ها بیشتر کمک کنند.
الکساندرا گرماتکه، مترجم فیلم‌های ادبی و مستند در سال ۱۹۹۴ به “Thede”، گروهی از فیلمسازان مستند در هامبورگ پیوست. او در آنجا چندین فیلم ساخت که به عنوان مثال می‌توان به “دینامو کیف ” و “پسران خوب قدیمی ” اشاره کرد. او علاوه بر این به عنوان مدیر تولید و ناشر نیز فعالیت داشته و از سال ۲۰۰۸ مدیر عامل KurzFilmAgentur هامبورگ، یک توزیع کننده فیلم کوتاه و میزبان سالانه ShortFilmFestival هامبورگ است.

موفقیت فیلم کوتاه «آخرین شیهه‌ی ...
در روزهای پایانی اسفند نهمین هفت...
گستره وحشت
حسن خمسه سرپرست انجمن سینمای جوا...
پایان فیلمبرداری فیلم کوتاه «مهم...
جایزه بهترین کارگردانی جشنواره س...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *