جستجو

کریم لک‌زاده، مهمان و کارشناس ویژه چهارمین جلسه از ششمین فصل پاتوق فیلم کوتاه، «سینما آینده» خواهد بود.

به گزارش روابط‌عمومی انجمن سینمای جوانان ایران، کریم لک‌زاده، فیلمنامه‌نویس و کارگردان سینما، مهمان ویژه سومین جلسه از ششمین فصل پاتوق فیلم کوتاه، «سینما آینده» است. این برنامه روز دوشنبه چهار تیر ماه با نمایش دو فیلم کوتاه داستانی ایرانی، سه فیلم کوتاه داستانی، یک فیلم تجربی، یک انیمیشن و یک مستند خارجی توسط انجمن سینمای جوانان ایران با همکاری انجمن فیلم کوتاه ایران در محل سینمای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار می‌شود.

لک‌زاده که فارغ‌التحصیل رشته کارگردانی تلویزیون از دانشگاه صدا و سیما  است، فیلم‌های کوتاهی چون «صبح کنار جاده»، «غم‌ها و غریزه‌ها»، «جنایت و مکافات»، «فرشته زرد»، «من آبادان رفتم جنگ»، «ژیلا»، «قمارباز» و «دختری در میان اتاق» را ساخته است. نخستین فیلم بلند او با نام «قیچی» در گروه هنر و تجربه سی و چهارمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر و سیزدهمین دوره جشن تصویر سال اکران شد. همچنین  فیلم دوم او با نام  «کله سرخ» در گروه هنر و تجربه به نمایش درآمد.

کریم لک‌زاده برای فیلم «قمارباز» عنوان بهترین فیلم، کارگردانی، تدوین و فیلم‌نامه را از بخش فیلم کوتاه هفدهمین جشن خانهسینما کسب کرد و فیلم کوتاه «دختری در میان اتاق» او نیز موفق به کسب عنوان بهترین فیلم کوتاه در هفدهمین دوره جشنواره فیلم بیروت و بهترین فیلم از نگاه تماشاگران در سی و سومین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران شد.

در پنجمین جلسه از ششمین فصل پاتوق فیلم کوتاه، داستانی «سازاق» به کارگردانی علیرضا سلمان‌پور از تبریز، انیمیشن «تماشاچی» به کارگردانی شیدا کاشی، فیلم داستانی «آخر هفته» به کارگردانی وحید بمانی از شیراز، مستند «آخرین نامه‌ها» به کارگردانی نیلس کلاوس از کره، فیلم تجربی «رقص با باد» به کارگردانی قاسم شیشه‌گری و فیلم داستانی «خوابگردها» به کارگردانی پویا نبی به نمایش درخواهندآمد.

پاتوق فیلم کوتاه دوشنبه‌های هر هفته ساعت ۱۸ در سالن سینمای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به نشانی: تهران، خیابان خالداسلامبولی (وزرا)، نبش خیابان چهارم برگزار می‌‌شود و حضور علاقه‌مندان در آن آزاد و رایگان است.

موفقیت فیلم کوتاه «آخرین شیهه‌ی ...
در روزهای پایانی اسفند نهمین هفت...
گستره وحشت
حسن خمسه سرپرست انجمن سینمای جوا...
پایان فیلمبرداری فیلم کوتاه «مهم...
جایزه بهترین کارگردانی جشنواره س...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *