جستجو

کارگاه«فیلمنامه فیلم کوتاه از منظر سینمای دینی» پنجشنبه شانزدهم دی ماه با حضور دکتر احمد الستی در ساختمان اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی انجمن سینمای جوانان ایران، احمد الستی در کارگاه «فیلمنامه فیلم کوتاه از منظر سینمای دینی»، فیلم کوتاه با موضوع دینی را بحثی جهانی دانست و گفت: تم دینی به إقلیت، مذهب و جغرافیای خاصی محدود نمی‌شود و فیلم‌های کوتاه با نگاه دینی به طور کلی مقوله إنسان را دربرمی‌گیرند.
وی بزرگترین مشکل فیلمسازان فیلم کوتاه را قصه‌پردازی عنوان کرد و ادامه داد: این موضوع برای فیلم کوتاه آغاز اشتباه است، زیرا “ایده” آن چیزی‌ست که در این حوزه فیلمسازی اهمیت دارد.
الستی انتخاب یک ایده اصولی را تضمین موفقیت فیلم کوتاه دانست و افزود: فیلم کوتاه مقید به رعایت سلسله اصولی است که اگر صحیح پیش برود نتیجه درست حاصل می‌شود.
این پژوهشگر و استاد دانشگاه، ادامه داد: فیلمسازان باید ایده را پیدا کنند و فیلمنامه را بر اساس آن پرورش دهند.
الستی با تاکید بر “نقطه چرخش” در فیلمنامه، اضافه کرد: در فیلمنامه باید لحظه غافلگیری را طراحی کرد که اغلب در اواخر داستان اتفاق می‌افتد و درست این لحظه موجب به ثمر رسیدن فیلم کوتاه می‌شود.
وی محدود کردن شخصیت‌ها را از دیگر موارد مهم در ساخت فیلم کوتاه عنوان کرد و افزود: پرهیز از گسستگی و محدودیت در زمان و مکان نیز نکات مهمی هستند که باید در ساخت فیلم کوتاه مورد توجه قرار گیرند.
الستی با اشاره به اینکه فیلم کوتاه شکل بدیع و تازه‌ای پیدا کرده است، گفت: در زمان فعلی، فیلم کوتاه به بیانیه اجتماعی و جهانی تبدیل شده است و لازم است که فیلمسازان از جهان ساده اطرافشان بیرون بیایند و اندیشمندانه با ایده‌آل‌های جهانی فیلم بسازند.

فیلم‌ساز لرستانی جایزه‌اش را به ...
کتاب «مجموعه فیلم‌نامه کوتاه» ، ...
«پیام خصوصی» در جشنواره کونکوردی...
از فیلم‌سازی با پول تو جیبی تا آ...
«سوره» میزبان نشست‌های تخصصی «فی...
«کالبو» در کرمان آماده نمایش شد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *