جستجو

چهارمین جلسه از فصل هشتم پاتوق فیلم‌کوتاه با اکران و نقد و بررسی ۴ فیلم‌کوتاه داستانی در پردیس سینمایی «بازار شهر» قم برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی انجمن سینمای جوانان ایران، چهارمین جلسه از هشتمین فصل پاتوق فیلم کوتاه روز چهارشنبه 12 اردیبهشت‌ ۱۴۰۲ با نمایش ۳ فیلم کوتاه داستانی و یک انیمیشن کوتاه در پردیس سینمایی بازار شهر انجام شد.

در چهارمین جلسه از فصل جدید پاتوق که توسط انجمن سینمای جوانان قم برگزار شد، فیلم‌های‌کوتاه داستانی « مطرود » به‌ کارگردانی امیر مهندسیان، «سراشیبی» به کارگردانی ادواردو بریتو، «اتاق عقد» به کارگردانی حسن حبیب‌زاده و انیمیشن کوتاه «پوتین» به‌کارگردانی سید محسن پورمحسنی‌شکیب به نمایش در آمدند.

در این رویداد حمیدرضا منتظری منتقد سینما و روزنامه‌نگار به‌ عنوان کارشناس، پس از اکران این آثار در جمع هنرجویان و علاقه‌مندان سینما در قم آثار اکران شده را در جمع فیلم‌سازان و هنرجویان مورد تحلیل و بررسی تخصصی قرار داد.

فیلم‌نامه «مطرود» را امیر مهندسیان نگارش کرده است و کارگردانی آن به صورت مشترک توسط حمید شاه‌محمدی و امیر مهندسیان انجام شده است؛ در ضمن حمید شاه‌محمدی و داود نامداری تهیه کنندگان این فیلم کوتاه بوده‌اند.

نادر فلاح و گیتی قاسمی که در سریال «زیرخاکی» با یکدیگر همکاری کرده‌اند، در این فیلم کوتاه هم، هم‌بازی هستند.

در خلاصه داستان این فیلم کوتاه آمده است: «در یک مرده شور خانه دور افتاده به علت خرافات شکل گرفته کسی حاضر به دفن میت در آن قبرستان نیست.»

«سراشیبی» دومین فیلم کوتاه بخش بین‌الملل پاتوق فصل هشتم است.

این فیلم کوتاه به نویسندگی و کارگردانی ادواردو بریتو و تهیه کنندگی رودیگو آریاس، روایتگر خاطرات مکان و اشیا و بازگشت‌ها و آغازهای جدید است.

«اتاق عقد» به کارگردانی حسن حبیب‌زاده، نویسندگی نازنین چیت‌ساز و حسن حبیب‌زاده و تهیه کنندگی محمد جواد موحد و حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی تهیه و تولید شده است.

مجید نوروزی، هستی فرهی، مهری آل آقا، مریم مقدم، نازنین چیت ساز، بهار صبوریان، شیدا مقدری، بازیگران این فیلم کوتاه هستند.

در خلاصه داستان این فیلم کوتاه آمده است: «داستان بانوی جوانی است که همسرش در خانطومان به شهادت رسیده است و حالا بر اثر اتفاقی خاطراتشان را در ذهنش مرور می‌کند. »

«پوتین» به کارگردانی و نویسندگی سید محسن پورمحسنی شکیب و به تهیه کنندگی انجمن سینمای جوانان ایران و این کارگردان انیمیشن تولید شده است که یکی از افتخارات این انیمیشن کوتاه، حضور در بین ۵ انیمیشن برتر اسکار دانشجویی ۲۰۲۲ است.

در خلاصه این انیمیشن آمده است: «پرنده‌ای در شهری جنگ‌زده که در آن چیزی جز اجساد مرده نیست، به دنبال غذا می‌گردد تا به جوجه‌هایش غذا بدهد.»

جایزه رِمی «ورلد فست» آمریکا به ...
پوستر ششمین همایش مطالعات فیلم ک...
فیلم‌ساز لرستانی جایزه‌اش را به ...
کتاب «مجموعه فیلم‌نامه کوتاه» ، ...
«پیام خصوصی» در جشنواره کونکوردی...
از فیلم‌سازی با پول تو جیبی تا آ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *