جستجو

دکتر محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با انتشار پیامی برای سینماگران سینمای مستند آرزوی چشمانی پرفروغ و بیدار کرد.

به گزارش  روابط عمومی انجمن سینمای جوانان ایران به نقل از ارتباطات و اطلاع رسانی مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی، پیام دکتر محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به مناسبت آغاز پانزدهمین جشنواره بین المللی فیلم مستند ایران «سینماحقیقت» منتشر شد.

در این پیام نوشته شده است:

«به نام خداوند جان آفرین/ غیر از هنر که تاج سر آفرینش است/ دوران هیچ منزلتی جاودانه نیست

هنر، برآمده از جان آدمی است. سرچشمه و منشا تحول و دگرگونی و راهی برای رسیدن به معنویت و آسمانی شدن. هنر، دریایی است که جان شیفته انسان را به آرامش می‌رساند و آنچه از وجود خالق در او به ودیعه نهاده شده، بازتاب می‌دهد. هنرمند برآمده از فرهنگ و باورهای الهی و دلباخته به آسمان و انوار الهی، از بندهای تعلقات مادی و آنچه او را از اصل خود و مردمش جدا می‌کند، فاصله می‌گیرد و به مبدا آفرینش نزدیک می‌شود.

سینمای مستند، بیش از دیگر قرائت‌های سینمایی به روح آفرینش، اصالت و حقیقت نزدیک است. فیلمساز در سینمای مستند، خود را مقید به ثبت حقیقت می‌داند و از این رو، امین، ناظر و ثبت‌کننده است. سینمای مستند ایران که جشنواره‌ای دیرپا چون «سینماحقیقت» دارد، باید بکوشد راوی صادق و ناظر متعهد و دلسوزی باشد که جامعه ایرانی را با همه نقاط روشن و پرفروغ و کاستی‌ها و مشکلاتش ثبت ‌کند و بکوشد سندی ماندگار برای آیندگان باشد.

در دولت سیزدهم، که گفتمان عدالت خواهی و بازگشت به اصول انقلابی در اولویت است شایسته است سینمای مستند آیینه‌ای برای بازتاب عدالت و انقلابی‌گری باشد. پانزدهمین جشنواره بین‌المللی سینمای مستند ایران «سینماحقیقت» تصویر رنگارنگ و شورانگیز ایران امروز را به تماشا می‌گذارد و امید داریم که چراغ «سینماحقیقت»، روشن و چشمان هنرمندان سینمای مستند پرفروغ و بیدار باشد که بیداری، رسالت هنرمند و آگاهی، دستاورد اوست.

پانزدهمین جشنواره بین المللی «سینماحقیقت» به دبیری محمد حمیدی مقدم از امروز 18 آذرماه شروع شده و تا 25 آذرماه ادامه دارد.

 

تجسم یک باور کهن
موفقیت فیلم کوتاه «آخرین شیهه‌ی ...
در روزهای پایانی اسفند نهمین هفت...
گستره وحشت
حسن خمسه سرپرست انجمن سینمای جوا...
پایان فیلمبرداری فیلم کوتاه «مهم...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *