جستجو

رئیس سازمان سینمایی گفت: پوران درخشنده و درخشنده های سینمای ایران افتخار فرهنگ و تمدن این کشور هستند و با تلاششان جایگاه زن در جامعه ایرانی را نشان دادند.
به گزارش روابط عمومی سازمان سینمایی، حجت الله ایوبی رئیس سازمان سینمایی در مراسم رونمایی از مجموعه آثار پوران درخشنده که عصر امروز (سه شنبه ۱۶ شهریور ماه) با حضور جمع کثیری از هنرمندان و مدیران سینمایی در موزه سینما برگزار شد، در مورد این فیلمساز گفت: خوشحالم از اینکه تجلیل می کنیم از یک بانوی درخشان که نامشان واقعا شایسته ایشان است؛ درخشنده هستند، آن هم در یک روزگاری که همه چیز خوب و مثبت است و مردم به سینما روی خوش نشان داده اند و اهالی سینما با یک انرژی مضاعفی در حال فعالیت هستند. خوشحالیم از کسی تجلیل می کنیم که قرار نیست دیگر کار نکند. از فیلمسازی تجلیل می شود که دیروز، امروز و فردای سینمای ایران است. برنامه های بسیار خوب و پروژه های زیبایی دارند که ان شاء الله انجام خواهد شد.
وی ادامه داد: پوران درخشنده واقعا مهر مادری دارد و هر گاه مرا می بیند می گوید که با این همه مشکلات در سینما چکار می کنید؟ شاید هیچ کس دیگری در سینما این گونه با محبت و مهر با من سخن نمی گوید. این بانوی فیلمساز بسیار دلسوز، مهربان و با محبت است و این محبت و مهر و دلسوزی را در کارهایشان هم می بینید. خانم درخشنده و درخشنده های سینمای ایران افتخار فرهنگ و تمدن این کشور هستند. همه ما که سفیر فرهنگی هستیم تلاشمان این است که یک چهره درخشان از ایران در جهان نشان بدهیم.
ایوبی اظهار کرد: یکی از بزرگ ترین سوالات دنیای معاصر حتی جهان شرق این است که زن در کشور شما چه جایگاهی دارد؟ خانم درخشنده با تلاششان جایگاه زن در جامعه ایرانی را نشان دادند. چقدر باید فیلم ساخته شود، تلاش شود و هزینه شود تا این چهره ای که پوران درخشنده از ایران مطرح کرده، نشان داده شود. این همه افتخاراتی که ایشان به نام فرهنگ و تمدن ایرانی کسب کرده اند بسیار موثر و ارزشمند است. هر گاه ایشان به عنوان بانویی خردمند، با سواد و دانشمند ایرانی روی سن رفتند و در مقابل دوربین های جهانی قرار گرفتند بسیار برای ما ارزش دارد.
رئیس سازمان سینمایی در ادامه خطاب به درخشنده ضمن بیان اینکه خیلی خوشحالیم که در این شرایط از شما بانوی هنرمند تجلیل می شود، گفت: در خصوص آسیب های اجتماعی دستگاه های مختلفی در ایران وجود دارد که سال های سال است تلاش می کنند ولی شما با یک فیلمتان زبان گویای مشکلات و آسیب های اجتماعی شده اید. شما هم حتما در یک دورانی متهم به سیاه نمایی شدید ولی فکر می کنم امروز همه مدیران و مسئولان متوجه شده اند که مسائل و آسیب هایی در جامعه داریم که لازم است به آنها پرداخته شود و شما با پیشنهادات و نگاه خوب و مهربانانه و مادرانه زبان گویای این آسیب های اجتماعی شدید.
ایوبی اظهار کرد: امیدوارم ما قدر شما و این سینمای خوب را بدانیم. جمع آوری و تهیه مجموعه آثار شما حداقل کاری بود که می توانستیم انجام دهیم، هرچند در مقابل زحمات شما هیچ است.
وی افزود: نکته دیگری که وجود دارد این است که اگر بانوان سینمای ایران را مرور کنید می بینید این بانوان خیلی قدرتمند، مقاوم، بزرگ و فرهیخته هستند. گاهی باید ۳۰۰ صفحه برای ما مدیران مطلب بنویسند تا بتوانند دو خط را به ما تفهیم کنند. البته ما ناخودآگاه باعث افزایش هوش شما می شویم. آقای داودی خیلی خوب گفتند، کسانی که خودشان بودند و خودشان ماندند در سینما موفق هستند. یکی از بزرگان سینمای جهان می گفت دلیل علاقه اش به کیارستمی این است که او همیشه خودش بود. خانم درخشنده هم جزو فیلمسازهایی است که خودش بود و خودش ماند و به همین دلیل در سینمای ایران موفق هستند.
رئیس سازمان سینمایی ادامه داد: کسانی بودند که فیلم ساختند ولی از مسیر خود خارج شدند و خواستند برای دیگران و برای جشنواره ها فیلم بسازند، اما کسانی که با مردم هستند، همیشه ماندگارند و ماندگار خواهند بود.

موفقیت فیلم کوتاه «آخرین شیهه‌ی ...
در روزهای پایانی اسفند نهمین هفت...
گستره وحشت
حسن خمسه سرپرست انجمن سینمای جوا...
پایان فیلمبرداری فیلم کوتاه «مهم...
جایزه بهترین کارگردانی جشنواره س...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *