جستجو

هفته فیلم و عکس انجمن سینمای جوانان دفتر کرمان به کار خود پایان داد.

به گزارش روابط عمومی انجمن سینمای جوانان ایران، هفته فیلم و عکس دفتر کرمان  با افتتاح نمایشگاه عکس و اکران فیلمهای هنرجویی و نشست های تخصصی و اکران فیلمهای منتخب کوتاه ایران در تاریخ17تا 20 اردیبهشت ماه 1401در محل تماشاخانه پارس برگزار شد.

این مراسم با هدف ایجاد زمینه و بستر مناسب جهت دیده شدن تمامی آثار تولید شده دفاتر و همچنین فیلم های تولیدی دفتر کرمان  در فضایی غیر رقابتی و صمیمانه از ساعت 16 در سالن اصلی تماشاخانه پارس کرمان آغاز شد.

برنامه های روز اول :

عصر روز هفدهم اردیبهشت ماه اولین روز هفته فیلم و عکس با اکران فیلم های تولیدی انجمن سینمای جوان کرمان ( باکس1 ) که اسامی فیلمها عبارت بودند از :

تافیه /محمد قادری ، تنهایی / زهرا عسکر پور ، امیر / نجمه ذوالفقاری ، عبور / فاطمه نکویی ، خاموشی / محمد ترابی نژاد و دیدار / حمیدرضا غیاث

ودر ادامه مراسم افتتاحیه نمایشگاه عکس در محل سالن جنبی تماشاخانه پارس کرمان  با چیدن روبان توسط پیشکسوتان عکاسی استان مسعود مصری  ، مظفر طاهری  ،  وحید محمدی معاونت هنری و سینمایی اداره کل ارشاد کرمان  و مسئولین فرهنگی  و هنرمندان و علاقمندان عکاسی کرمان انجام شد.

این نمایشگاه عکس شامل 15 قطعه عکس از 15 عکاس در ابعاد 70×50 (شاسی) درمعرض دید علاقمندان و عموم به تعداد حداقل 500 نفر  قرار گرفت .

عکاسانی که در این نمایشگاه عکس داشتند عبارتند از :

محمدحسین قنبری ،مجتبی پور خاتون ، امیرحسین غیاث ، فریبا شیخ شعاعی ، زهرا گرگانی ، مهلا جنابی ،فاطمه اسکندری نسب ،سجاد دوست محمدی، زهرا میرزا اکبری ، یدالله علیمردانی ، مهتاب کاراموزیان، ریحانه صادقی،سعیده ضیاالدینی،فاطمه مومنی ،حجت اسماعیلی

بعد از مراسم افتتاحیه نمایشگاه عکس در ساعت 18 نشست عکاسی با موضوع عکاسی مینیمال شهری با حضور استاد و پیشکسوت عکاسی استان مظفر طاهری و جمع کثیری از هنرجویان عکاسی و علاقمندان به عکاسی مینیمال شهری  برگزار شد0

همزمان در ساعت 18 تعدادی کثیری از هنرجویان و فیلمسازان  علاقه مند به تدوین  در کارگاه آموزشی اصلاح رنگ با استادی سید هادی مهدوی از فیلمسازان و اساتید برتر استان حضور یافته و ساعت 21 برنامه روز اول پایان یافت 0.

ضمنا” نشست آنلاین با موضوع تعامل بازیگر و کارگردان در جهت رسیدن به نقش با شادی کرم رودی  فیلمساز و بازیگر در صفحه اینستاگرام ساعت 30/21 برگزار گردید.

برنامه های روز دوم :

بامداد روز دوم هفته فیلم و عکس با اردوی عکاسی ، ویژه عکاسان و هنرجویان عکاسی با حضور استاد حمید صادقی در روستای ده زیار از توابع چترود  استان کرمان آغاز شد0

روستای ده زیار  از روستا های تاریخی که قدمت 1500 ساله دارد که بعد از زلزله در سال 83 بازسازی  شده و همچنین بعلت قرارگرفتن در دامنه کوه دارای آب و هوایی بسیار مطبوع  می باشد

این اردو از ساعت 6 صبح تا 16 بعد از ظهر ادامه داشت .

روز دوم هفته فیلم و عکس در کرمان ساعت 15  با اکران فیلم های منتخب جشنواره   ( 1) در سالن اصلی تماشاخانه پارس آغاز شد.

فیلمهایی که به نمایش در آمدند عبارتند از :

وضعیت اورژانسی / مریم اسمی خانی ، کپسول / امیر پذیرفته ، ماسک / نوا رضوانی ، تابوت / اکبر زارع ،  دکل /بابک مصطفوی

سپس نمایش فیلم های تولیدی انجمن کرمان ( باکس 2 ) در محل سالن اصلی تماشاخانه پارس ساعت 16 شروع شد و تعدادی زیادی از تماشاچیان و علاقه مندان بصورت ایستاده از فیلمها دیدن کردند0

فیلمهایی که به نمایش در آمدند عبارتند از :

عروسک خانه / سام ایزدی ، مادری / زهرا یزدانپناه ، زباله / علی اسحاقی ، راه حل / بهنوش بهزادیان ، ممد سوپر استار می شود / مهدی رحیمی ، بیدهای سرکش / بابک دقیقی ، مادر بزرگ خواهد مرد /سید هادی مهدوی

 

سپس در روز دوم ادامه کارگاه آموزشی اصلاح رنگ با حضور استاد سید هادی مهدوی  از ساعت 18 تا 30/20 برای هنرجویان و علاقه مندان به تدوین  برگزار و برنامه های روز دوم پایان یافت0

ضمنا” نشست آنلاین با موضوع نگارش فیلمنامه کوتاه  با سعید زمانیان  فیلمنامه نویس و فیلمساز  در صفحه اینستاگرام ساعت 30/21 برگزار گردید.

 

برنامه های روز سوم:

روز سوم  هفته فیلم و عکس  دوشنبه 19 اردیبهشت ماه با اکران فیلمهای کوتاه منتخب جشنواره (2 ) ساعت 15 در محل سالن اصلی آغاز شد.

فیلم های  که به نمایش گذاشته شد عبارتند از :

سفید پوش / رضا فهیمی ، مورس /روناک جعفری ، دوال پا / محمدرضا مرادی ، جان داد / سهیلا پور محمدی ، زخم / سحر نور منور

 

در ادامه اکران فیلمهای کوتاه منتخب جشنواره  ( 3) ساعت 30/16 در سالن اصلی فیلمهای :

دشنه/ سامان تفرشی ، بی ریختی /محمد رحمتی ، ماجان / فردین انصاری ، وادیار / مرجان خسروی ، منطقه / اسماء ابراهیم زادگان به نمایش در آمد 0

همزمان در سالن جنبی  عکاسان و علاقه مندان به مقوله عکس و رسانه نشست عکاسی با حضور مرضیه احمدی از اساتید عکاسی استان به بحث و تبادل نظر پرداختند0

سپس جلسه اول کارگاه آموزشی  تدوین در فیلم کوتاه با حضور مدرس حسین جمشیدی گوهری  از تدینگرانسینمای ایران در سالن اصلی ساعت 18 آغاز و با پایان کارگاه روز سوم هفته فیلم و عکس در ساعت 21 پایان یافت.

 

برنامه های روزچهارم :

روز چهارم هفته فیلم و عکس سه شنبه 20 اردیبهشت ماه ( جلسه دوم )کارگاه آموزشی  تدوین در فیلم کوتاه با حضور مدرس حسین جمشیدی آغاز و با رضایت مندی کامل جوانان علاقمند به تدوین پایان یافت.

در ادامه ساعت 30/17 نشست عکاسی با موضوع مستند اجتماعی با حضور مدرس عکاسی حمید صادقی از پیشکسوتان عکاسی استان برگزار شد.

در این نشست عکسهای اردوی عکاسی روستای ده زیار که در روز دوم هفته فیلم و عکس انجام شده بود مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت0

سپس در ساعت 18 نمایش فیلمهای تولیدی انجمن کرمان ( باکس 3) از سر گرفته شد که عبارت بودند از :

بیست و یک دقیقه بامداد / مهدی رحیمی ، لبخند / زینب بنی اسدی ، چاقی /حسین نمازیان ، مرگ غم انگیز پری دریای / سید هادی مهدوی ، ذره ای از ترس / علی تهرانی ، ماهکان / حسام حسینی  و عباس حسین زاده

 

مراسم اختتامیه

مراسم اختتامیه هفته فیلم و عکس  با پخش قران  و سرود جمهوری اسلامی وتیزرهفته فیلم و عکس  با حضور علیزاده مدیرکل محترم ارشاد و محمدی معاونت هنری و سینمایی اداره کل ارشاد ، رویا آزاد داور ریاست مرکز علمی کاربردی الماس هنر کیمیا  و جمعی از مسئولین آغاز شد.

در این مراسم محمدرضا علیزاده مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان گفت: در حوزه فعالیت های مربوط به فیلم سازی، عکس و سینما بعد از دوره ی کرونا در دو سال گذشته و تاثیراتی که بر عرصه فرهنگ ، هنر و سینما گذاشت، می طلبد که  انجمن های استان جبران مافات کنند و با تلاش مضاعف و برنامه ریزی در طول سال جاری ، بتوانیم هر هفته یک برنامه مربوط به حوزه فیلم و سینما داشته باشیم .

وی ادامه داد : این اقدامات نیاز به حمایت هایی دارد که دفاتر انجمن استانی انجمن سینمای جوانان در این خصوص ظرفیت های بالایی دارند و تلاش این است در حوزه سینما با توجه به رویکردی که سازمان سینمایی کشور دارد حمایت های لازم چه از طرف دولت و چه از طرف حامیان داشته باشیم تا  این رویدادها تعطیل نشود.

علیزاده گفت: در سازمان سینمایی کشور در دولت جدید ، رویکرد و نگاه مثبتی به شهرستان ها وجود دارد و نشان می دهد  که عزم جدی سازمان سینمایی کشور این است که حمایت ها  به سمت استان ها سوق داده شود و در راستای توانمندی این عرصه گام های موثری برداشته شود.

وی با تاکید بر نقش آموزش افزود: آموزش وظیفه اصلی کار انجمن ها است و تاکنون نیز کارهای خوبی انجام شده و باید برای پویا تر شدن حوزه فعالیت های عرصه فیلم و عکس تلاش کرد و از ظرفیت هایی که وجود دارد استفاده کرد ، به ویژه در حوزه فیلم کوتاه ،برپایی نشست ها، برگزاری کارگاه ها  و در واقع حمایت های لازم انجام شود . .

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ابراز امیدواری کرد،با اقدامات انجام شده و برنامه ریزی هایی که صورت می گیرد شاهد اتفاقات خوبی باشیم و نتایج ملموس آن را در استان ها ببینیم.

سپس عبدالرضا میرحبیبی مدیر انجمن سینمای جوان استان کرمان ضمن تشکر از مسئولین فرهنگی استان و میهمانان در مراسم گزارشی در  مورد برنامه های انجام شده ایراد نموده و سپس گزارش تصویری  ازروند برگزاری هفته فیلم و عکس به نمایش در آمد.

سپس با توجه به هفته گرامیداشت مقام معلم و استاد از اساتید و مربیان انجمن سینمای جوانان استان با اهداء لوح و هدایا تقدیرشد.

در پایان مراسم از فیلمسازان و عکاسان شرکت کننده در این هفته و اعضای فعال انجمن کرمان تجلیل و تقدیر به عمل آمد.

همزمان با حضور در جشنواره کن از ...
محسن جهانی سرپرست انجمن سینمای ج...
سیدوحید سیدحسینی به‌عنوان سرپرست...
تک‌نوازی در نشست فیلم کوتاه تبریز
هشت اثر خراسان شمالی در آستانه ت...
«زنان لَجمن» در لیست مسابقه جشنو...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *