جستجو

آیین اختتامیه دوازدهمبن هفته فیلم‌ و‌ عکس کاشان که به میزبانی انجمن سینمای جوانان ایران _دفتر کاشان در پردیس سینمایی شهرستان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی انجمن سینمای جوانان ایران، در آیین پایانیِ دوازدهمبن هفته فیلم‌ و‌ عکس کاشان که به میزبانی انجمن سینمای جوانان ایران _دفتر کاشان و در پردیس سینمایی شهرستان با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان. علی هاشمی طاهری ریاست شورای اسلامی شهر کاشان. حسین باغشیخی نائب رئیس کمیسیون فرهنگی و رئیس مرکز پژوهش‌های این شورا میثم نمکی ریاست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کاشان و تنی چند از مسئولان محلی برگزار شد، در بخش انتخاب مردمی فیلم برتر «لئو» به کارگردانی محمد معین روح‌الامینی و در بخش عکس، اثری از رضا قاسمی مورد تقدیر و تجلیل قرار گرفتند.

از مهمانان ویژه انجمن سینمای جوانان ایران در این مراسم، سعید پوراسماعیلی معاونت آموزش و پژوهش، خانم فلکیان معاونت امور استان‌ها و جشنواره‌ها، مسعود مدرسی مدیر روابط عمومی و سیدمحمد طباطبایی مدیر انجمن سینمای جوانان استان اصفهان بودند.

در بخشی از این آیین، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان در سخنانی با اشاره به نگاه خاص اداره کل استان در دوره جدید به شهرستان‌ها به ویژه شهر تاریخی و هنرپرور کاشان گفت: آثار فیلم و عکس این دوره‌ها نباید پس از اتمام این رویدادها بایگانی شود،لذا در بخش فیلم و عکس با توجه به انبوه جوانان خلاق تمایل ما این است که بتوانیم در یک بازه زمانی آثار منتخب فیلم شهرهای خلاق و توانمند در استان، همچون کاشان را در اصفهان نمایش دهیم و تحت نام «روز کاشان» میزبانی کنیم.

 

علی تمنایی با تاکید بر این که وظیفه ما حمایت از رشد و ارتقای فرهنگ و هنر در استان است افزود: جشنواره‌ها و هفته‌های فیلم و عکس، همچون رودخانه‌ای است که جوانان پرانگیزه و خلاق و نوآور را به سمت اقیانوس افتخارات بزرگتر رهنمون می‌سازد.

 

وی در ادامه با تمجید از همگرایی نهادهای فرهنگی هنری در کاشان همچون انجمن سینمای جوانان با نهادهای شهری خاطرنشان کرد: درباره تکمیل ساختمان انجمن سینمای جوانان کاشان علاوه بر بودجه‌ای که سال قبل تخصیص داده شده، تلاش می‌کنیم تا از طریق رایزنی با وزیر محترم، این ساختمان روند تکمیل خود را سریع‌تر طی کند.

میثم نمکی ریاست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کاشان در سخنانی جایگاه انجمن سینمای جوان را در کاشان ویژه دانست و تاکید بر حمایت جدی و همراهی هرچه بهتر و بیشتر با این نهاد داشتند، ایشان نقش فیلم و عکس را در کاشان برجسته دانست و با اشاره به نام تعدادی از هنرمندان فیلمساز و عکاس همچون امیر مقامی در مورد راه اندازی موزه فیلم و عکس مواردی را مطرح کردند.

میثم نمکی از زحمات و تلاشهای مدیریت سابق و فعلی این دفتر تشکر کردند.

 

رییس انجمن سینمای جوانان کاشان نیز در سخنانی با تاکید بر حجم انبوه تولیدات فیلم کوتاه در کاشان گفت: از پایان دوره قبلی هفته فیلم و عکس در کاشان،حدود ۶۳ فیلم کوتاه در کاشان تولید شد اما به جهت کثرت تولیدات برای دوره دوازدهم،کارگردان‌ها ملزم شدند تنها یک اثر و بهترین کار خود را ارسال کنند لذا در دوازدهمین هفته فیلم  و عکس کاشان، ۲۱ فیلم کوتاه از تولیدات جوانان کاشانی و ۱۵ فیلم کوتاه نیز در بعد ملی اکران شد.

 

علی‌محمد سرجه‌پیما، بالارفتن تجربه و دانش‌افزایی را از اهداف برگزاری هفته های فیلم و عکس دانست و افزود: برگزاری پنج کارگاه تخصصی در زمینه تولید فیلم با حضور کارشناسان مجرب و همچنین نشست‌های نقد و بررسی فیلم‌های اکران شده، مصداق تامین آن دو هدف بود.

 

وی در ادامه با اشاره به حضور افتخارآمیز تعدادی از فیلم‌های کوتاه از کاشان در جشنواره های فجر سالیان گذشته خاطرنشان کرد: انجمن سینمای جوانان کاشان در دو بخش افتخارآفرینی و اشتغال‌آفرینی موفق عمل کرده است، چنانچه امروز بسیاری از عوامل جوان تولید فیلم در کاشان هم به ایجاد اشتغال موفق شده‌اند و هم در سطح ملی دارای شهرت هستند.

 

 

علی هاشمی طاهری “رییس شورای اسلامی شهر کاشان” نیز در سخنانی با به حق دانستن مطالبه رییس انجمن سینمای جوانان کاشان خطاب به مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گفت: نبود بودجه و اختیار دو معضل بزرگ ادارات و ارگانها در کاشان است که امیدواریم این دو نقیصه رفع شود.

 

وی همچنین با یادآوری جایگاه و تاثیرگذاری زبان هنر تاکید کرد: قدرت مفهومی و بیان در یک عکس، گاه از صدها منبر و موعظه بالاتر است.

 

حسین باغشیخی “دیگر عضو شورای اسلامی شهر کاشان” نیز در بخش دیگری از این آیین، انجمن سینمای جوانان کاشان را حلقه وصل بسیاری از نهادهای حاکمیتی،مردمی و اجتماعی دانست و گفت:این انجمن امروز دیگر  تنها یک مجموعه حامی تولید فیلم و عکس نیست بلکه با دادن فرصت برابر به همه جوانان، مسئله‌محوری و برجسته‌کردن چالش‌های اجتماعی با محوریت هنر را دنبال می‌کند.

 

وی در ادامه با اشاره به رونق مسئله فرهنگ و هنر طی ماه‌های گذشته در کاشان به ویژه در بخش موسیقی یادآور شد: حوزه فعالان موسیقی در کاشان می تواند به خود ببالد که قادرند در فضایی برخاسته از تعامل و آرام خلاقیت‌های خود را بدون تفکیک جنسیتی و بدون رخ‌دادن هیچ اتفاقی،به عرصه نمایش بگذارند.

 

باغشیخی ادامه داد: تلاش می‌کنیم در اولین نشست سال دوم شورای ششم، موضوع ساختمان انجمن سینمای جوانان کاشان را به شکل جدی‌تری دنبال کنیم تا دوره بعدی هفته‌های فیلم و عکس یا آیین های آینده،سال بعد در ساختمان خود انجمن برگزار شود.

 

وی یادآور شد: ما در کاشان برای تولید فیلم با دو مشکل روبرو هستیم که نخست نبود تجهیزات و امکانات است که گاه مجبوریم از قم و یا شهرهای دیگر وسیله و ابزار برای فیلم‌سازی تهیه کنیم و دوم بحث آموزش که در این زمینه لازم است دوستان با رایزنی امکان حضور کارشناسان و استادان حوزه فیلم و تصویر مثلا به مدت یک هفته جهت ارتقا و رشد دانش هنرجویان را در کاشان فراهم کنند.

 

همچنین در اختتامیه دوازدهمین هفته فیلم وعکس کاشان, علاوه بر تقدیر از فیلم و عکس برتر مردمی، از اقایان مصطفی حسن ابادی و  محسن عنایتی  تهیه‌کننده و کارگردان یکی از پرفروش‌ترین فیلم‌های سینمائی پویانمایی تقدیر به عمل آمد. نکوداشتی نیز برای شادروانان مرحومه دکتر مینا چاکری (هنرجوی فقید سابق انجمن سینمای جوانان کاشان) و مرحوم امیر تسلیمی (از کارشناسان و اساتید فعال در این انجمن) که طی چند سال گذشته دارفانی را وداع گفتند، با حضور تنی چند از اعضای خانواده آنان برگزار شد.

تماشای فیلم‌های درام و فانتزی در...
حضور استاندار فارس در دفتر انجمن...
همزمان با حضور در جشنواره کن از ...
محسن جهانی سرپرست انجمن سینمای ج...
سیدوحید سیدحسینی به‌عنوان سرپرست...
تک‌نوازی در نشست فیلم کوتاه تبریز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *